ЕЛЕКТРОННЕ ВИДАННЯ №1757 ЧЕТВЕР, 27 ЛИСТОПАДА 2014р.

 
КРУТІ ПОВОРОТИ МІЖНАРОДНОЇ ТРАСИ НА ВОЛИНІ
Ще мало що зроблено на волинській ділянці автобану до Євро-2012, а корупційні схеми і махінації прилипал до бюджетних коштів вже запрацювали у нас на повну силу
     
     Олександр НАГОРНИЙ
     
     МІЛЬЙОНИ ГРИВЕНЬ ДЛЯ П'ЯТЬОХ «УМІЛЬЦІВ» З ЛОПАТАМИ
     Працюючи над цим матеріалом, я згадав про статтю під назвою «Шляховий тендер: повернення в минуле?», опубліковану 23 травня 2008 року в «Урядовому кур'єрі» і ті схвальні слова, які довелося почути від високопосадовців облдержадміністрації. З їхніх висновків уже тоді було зрозуміло, що Віктор Гавриленко, генеральний директор ВАТ «Броварське ШБУ-50», заслужений будівельник України, написав правду про брутальне порушення торгів з реконструкції ділянок автодороги Київ-Ковель-Ягодин. Хоча йшлося про неймовірні, на перший погляд, речі: тендер на реконструкцію ділянки протяжністю 5,4 кілометра виграло приватне підприємство «Рембуд-плюс», в якому працювало... п'ятеро осіб. У цьому карликовому підприємстві, зареєстрованому в Липинах Луцького району, не було жодного дорожньо-будівельного механізму, будь-якої бази, не кажучи вже про асфальтобетонний завод.
     Уже згодом, в кінці 2008 року, ГоловКРУ України встановило, що в поданих пропозиціях «Рембуд-плюс» приписало 14 інженерно-технічних працівників та 33 професійних робітники, фальсифікувало інші дані. І ось цей «гігант» шляхобудівельної галузі збирався виконати за сім місяців обсяг робіт на... 80 мільйонів гривень. У цю фантазію чомусь повірила служба автомобільних доріг у Волинській області як замовник. Тендерний комітет не тільки допустив до торгів «Рембуд-плюс», а й визнав його переможцем. Це в той час, як інший учасник тендера - ВАТ «Броварське ШБУ-50», відома фірма, восьмий рік уже працювала на автодорозі Ковель-Ягодин, має Волинську дільницю, потужності й кадри та готувалася до виконання завдань на цих ділянках.
     Але нас зараз більше цікавить, як зреагувала влада різного рівня після такого гострого виступу заслуженого будівельника в урядовій пресі. Адже Гавриленко повідомив, що особисто тричі був на прийомі в Петра Кравчука (тодішній керівник Державної служби автодоріг України - О. Н.), велику надію покладав на міністерства транспорту і економіки... Надії не справдилися навіть після резолюції Юлії Тимошенко на листі від робітників: «Прошу ретельно розібратися та вжити вичерпних заходів щодо забезпечення законності». КРУ в області чомусь фактично не знайшло суттєвих порушень процедури проведення торгів з боку тендерного комітету - Служби автомобільних доріг в області. Та через три місяці бездіяльності договір на виконання робіт на одній з ділянок з «Рембуд-плюс» було розірвано. Зате для реконструкції іншої ділянки тому ж виконавцю - «Рембуд-плюс» було перераховано 14,6 мільйона гривень. Так ще дорожникам не щастило. Хто ж курирував процес, звідки таке поблажливе ставлення до, вважай, фіктивного «переможця»?
     Пізніше правоохоронні органи з'ясували, що з цих коштів були безпідставно перераховані 2,6 мільйона гривень рівненському приватному підприємству «ЮНІСЕФ», які в подальшому потрапили до іншої комерційної структури і зняті з рахунку готівкою. Тож прокуратурою області розслідується кримінальна справа за фактом привласнення бюджетних коштів в особливо великих розмірах службовими особами ряду структур при будівництві дороги Ягодин-Ковель. Заарештований судом керівник комерційної структури, де було привласнено кошти, інший оголошений в розшук. Порушена кримінальна справа стосовно керівника ПП «Рембуд-плюс».
     До цього слід додати, що керівника служби доріг в області Віталія Єрка переведено на нижчу посаду. Хоча складається враження, що в цій корупційній схемі головну роль відігравали керівники столичних організацій та установ, але де були і куди дивилися очільники та відповідні служби Волині. Адже керівнику ВАТ «Броварське ШБУ-50» Віктору Гавриленку не допомогло ні КРУ в області, ні господарський суд Волинської області, куди він звертався. А хіба висококваліфіковані інженери-дорожники служби автодоріг в області з самого початку не знали, що це за така «потужна» організація, розміщена в Липинах? Безумовно, про її можливості знав і Петро Кравчук, який тут працював як бізнесмен, обирався народним депутатом. У результаті «Рембудом-плюс» було виконано робіт на одній ділянці лише на 7,4 мільйона гривень, причому власними силами не зроблено жодного кілометра.
     ЧОМУ ВАРЯГИ НАМ МИЛІШІ ЗА СВОЇХ ДОРОЖНИКІВ?
     Проте поневіряння дорожників з Броварів на волинській землі на цьому не завершилися. Їх і далі служба автодоріг в області вперто не помічала. При цьому, наскільки відомо, претензій щодо виконаних робіт на дорозі біля Ягодина не надходило.
     Розірвавши договір з «Рембуд-плюс», замість того, щоб визнати переможцем наступного учасника тендера - ВАТ «Броварське ШБУ-50», служба автодоріг оформила документи на іншого виконавця - дочірнє підприємство «Автобан Україна». При цьому вартість за виконані роботи цією організацією була запропонована на 1,3 мільйона гривень більше, ніж «ШБУ-50», що взагалі свідчило про якусь домовленість між замовником і виконавцем. Бо чому ж держава повинна була переплачувати за роботу? Більше того, служба доріг в області в серпні 2008 року без проведення тендера, без конкурентів визнала переможцем ДП «Автобан Україна», з яким уклала договори на реконструкцію ще двох ділянок на загальну суму 182,7 мільйона гривень. Навіть не враховано, що на одній з ділянок попередні роботи виконувалися Волинською дільницею ВАТ «ШБУ-50», котра готувалася до їх завершення. При цьому така ініціатива виходила знову ж таки від служби автомобільних доріг в області, керівники якої звернулися з пропозицією проведення процедури закупівлі робіт на одного учасника. Міністерство економіки України не побачило потреби в конкуренції, порушило антимонопольне законодавство і чомусь погодилося.
     Усі дорожні організації Волині очікували на тендер, заготовляли матеріали, готували техніку. Оскільки кожна на чомусь спеціалізується, то всі сподівалися на участь як субпідрядники. Для волинських дорожників структура із гучною назвою була загадковою. Але оскільки її призначили єдиним виконавцем, то сподівалися, що підприємство «Автобан Україна», яке останні два роки ніде не було задіяне, покаже, як можна швидко та якісно проводити реконструкцію нашої «бетонки» до Євро-2012. Знову ж таки небувалий випадок як для дорожніх організацій: «Автобану Україна» відразу було надано аванс на суму 36 мільйонів гривень. І начебто закипіла робота. На дорогах Волині з'явилася спочатку шляхобудівельна організація з Миколаївської області із застарілою технікою, а потім покликали ЗАТ «Донспецстрой» (не з Дону, а з Донецька). Уже згодом з'ясувалося, що юридична адреса «Автобану Україна» знаходиться в Києві, але сама фірма розміщена в місті Красний Луч на Луганщині.
     Донецькі шляхобудівники уславились ще й тим, що в Ковелі без будь-якого дозволу встановили стаціонарну асфальтобетонну установку, яку заборонила експлуатувати екологічна служба області. А до приїзду на Волинь міністра транспорту та зв'язку України Йосипа Вінського, як зізнавалися самі шляхобудівельники, було організовано шоу - виставлено нову техніку біля дороги.
     Єдиний виконавець - «Автобан Україна» - за 2008 рік не зумів виконати взяті на себе зобов'язання, не освоїв обсягів робіт, не забезпечив ввід жодної ділянки в експлуатацію. На всі об'єкти автодороги Київ-Ковель-Ягодин державою було виділено 150 мільйонів гривень. У зв'язку з невиконанням плану він був скорегований до 70 мільйонів гривень, а 80 мільйонів гривень перерозподілені іншим регіонам України, що є ганьбою для Волині. Але і після корегування планів «Автобан Україна» так і не зумів повністю освоїти навіть ці невеликі кошти. Не використано 1,5 мільйона гривень. Кажуть, що це перший випадок за всю історію Міндорбуду України та державної служби автодоріг «Укравтодору», коли регіон не освоїв виділені йому державою кошти.
     Схоже, Волинь стала полігоном для випробування корупційних схем чиновниками високого рівня. Із 69 мільйонів гривень 24 мільйони освоїв колектив ВАТ «Броварське ШБУ-50» буквально за тиждень (цю організацію були змушені покликати в авральному порядку), а всі інші організації, як «Автобан Україна», «Рембуд-плюс», «Донспецстрой», разом за будівельний сезон - всього близько 45 мільйонів гривень. Отримуючи величезні аванси, «Автобан-Україна» не розрахувався повністю із жодним субпідрядником чи постачальником матеріалів. У листі ГоловКРУ в зв'язку з бездіяльністю залучених дорожних організацій, невиконанням цілком посильних завдань висловлюється занепокоєння: «Це може спричинити несвоєчасне завершення всього передбаченого комплексу робіт з реконструкції ділянок автомобільної дороги Київ-Ковель-Ягодин».
     У листі ГоловКРУ України та окремому дорученні голови Державної служби автомобільних доріг України службі автомобільних доріг в області вказано на необхідність вжиття відповідних заходів до ДП «Автобан Україна» включно аж до розриву з ним договорів.
     (Закінчення у наступному номері).
     
© Волинь - інтернет версія
при передруку матеріалів посилання обов`язкове
www.volyn.com.ua