
Вагони симпатичні, проте надто дорогі?
Крюківський вагонобудівний завод «загинає» ціни на свою продукцію?
Буцімто, користується монопольним становищем на ринку...
ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод" за останні два роки підвищило ціни на вагони для ПАТ "Укрзалізниця" на 65%. Таке стрімке зростання вартості продукції виробника залізничники вважають економічно не обгрунтованим.
Про це заявляють в Укрзалізниці, інформує Економічна правда.
Користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонобудівний завод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4 % в національній валюті, а в доларовому еквіваленті - на 57%.
"Користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонобудівний завод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4 % в національній валюті, а в доларовому еквіваленті - на 57%", - йдеться у повідомленні.
Фахівці Укрзалізниці аргументують свою заяву низкою фактів. Так, відповідно до договору, підписаного Укрзалізницею з Крюківським вагонобудівним заводом у липні 2017 року, вартість купейного пасажирського вагона спального типу моделі 61-779 становила понад 16,9 млн грн з ПДВ.
За договором від квітня 2018 року – понад 23,3 млн грн з ПДВ, а в травні 2018 року цінова пропозиція вітчизняного виробника на цей вагон в онлайн-системі ProZorro досягла 28 043 640 грн.
Тим часом загалом по Україні ціни виробників промислової продукції у період з липня 2016-го по травень 2018 року зростали вдвічі повільніше, зауважують залізничники.
За даними Держстату, індекс цін на продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4%, а загальний індекс цін виробників – на 42,2%. Також за цей період курс долара зріс на 5,6 %, а інфляція в країні становила 27,2 %.
"Отже, таке суттєве підвищення вартості пасажирського вагона не має жодного економічного обгрунтування", - резюмують фахівці Укрзалізниці.
На підтвердження свого висновку вони також наводять інформацію про те, що у 2017 році вартість вагона у вітчизняного виробника перевищувала 1 млн 70 тис. дол. США, а, приміром, Тверський вагонобудівний завод того ж року продавав свої вагони РЖД за 825 тис. дол. США, що на 30% дешевше, ніж КВБЗ.
"Підтримка національного виробника та розвиток української економіки - безумовно, пріоритетне завдання для такої системоутворюючої компанії, як Укрзалізниця. Водночас вітчизняний виробник не повинен використовувати своє монопольне становище заради отримання надприбутків і має формувати економічно обґрунтовану ціну на свою продукцію. Інакше в програші залишаються пасажири", - застерігають фахівці Укрзалізниці.
Як повідомлялось у грудні минулого року, у 2018 році ПАТ "Укрзалізниця" планує придбати 60 купейних та модернізувати 260 пасажирських вагонів.
