Курси НБУ $ 42.06 € 49.00

НОВІ ТЕХНОЛОГІЇ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ

Якщо десять років тому в нашому місті до центру зайнятості звертався лише кожен десятий з реальних безробітних, то сьогодні — кожен другий. Раніше процедура обслуговування громадян була довгою та малоефективною. Саме тому виникла потреба перебудувати роботу центрів зайнятості так, аби клієнтів не лише обліковували, але й надавали їм реальну допомогу...

Служба зайнятості в Україні — ровесниця нашої незалежності. Нині триває процес становлення вітчизняної економіки, поступово зростає довіра громадян до державних установ, в тому числі і в місті Луцьку. Якщо десять років тому в нашому місті до центру зайнятості звертався лише кожен десятий з реальних безробітних, то сьогодні — кожен другий.
Раніше процедура обслуговування громадян була довгою та малоефективною. Саме тому виникла потреба перебудувати роботу центрів зайнятості так, аби клієнтів не лише обліковували, але й надавали їм реальну допомогу.

Для розв’язання цієї проблеми фахівцями Державної служби зайнятості України розроблено, а в 2002 році в усіх центрах зайнятості впроваджено, Єдину технологію обслуговування населення. На її основі продовжується створення Єдиної інформаційно-аналітичної системи (ЄІАС).
Унікальність системи полягає в тому, що, по-перше, віднині в усіх центрах зайнятості, в тому числі і у нас, надаватимуться єдині послуги державного стандарту. Тобто використання новітніх технологій для обслуговування клієнтів у невеликих селищах та містах не поступатимуться аналогам Києва чи Донецька. По-друге, система сприятиме створенню єдиного інформаційного простору служби зайнятості. Таким чином, людина з певною кваліфікацією зможе дізнатися про вакансії, які на сьогодні існують не лише в своєму регіоні, а й по всій Україні. Це стосується і роботодавців, які значно розширять географію пошуку потрібних їм працівників. По-третє, проведена повна комп’ютеризація і автоматизація роботи центрів зайнятості усіх рівнів.
А як сьогодні організована робота в Луцькому міському центрі зайнятості? Тепер порядок роботи по обслуговуванню клієнта такий: людина передусім потрапляє до диспетчера-консультанта, який допоможе зорієнтуватися щодо необхідних послуг. Так, у секторі самостійного пошуку клієнт може скористатися послугами „тач скріну» — дисплею, який реагує на дотик пальця, та самостійно передивитись інформацію про вакансії, які його цікавлять (на сьогодні їх більше тисячі). А ті, хто „боїться» підходити до сучасної техніки, мають змогу переглянути друковану інформацію, розміщену на стендах. Якщо ж не пощастить знайти потрібну роботу одразу, клієнт прямує до профінформаційного сектора, де фахівець-консультант надасть вичерпну інформацію щодо підприємств, які успішно працюють в даному населеному пункті, продукцію, що вони виробляють, а також перелік потрібних роботодавцю фахівців з детальним описом професії та адреси найближчих навчальних закладів, де ці професії можна опанувати.
Отримавши таку інформацію та зробивши для себе певні висновки, людина потрапляє до наступного сектора — реєстраційно-приймального.
Фахівці, які тут працюють, аналізуючи ринок праці, кваліфікацію клієнта та ступінь його соціальної захищеності, намагаються підшукати для цієї людини оптимальне місце роботи, в тому числі з наданням додаткових професійних навичок.
Для тих, хто мріє започаткувати власну справу, є такий вид матеріальної допомоги, як одноразова виплата допомоги по безробіттю для зайняття підприємницькою діяльністю, їм нададуть консультацію щодо перспективних напрямків підприємницької діяльності в регіоні, організують бізнес-семінар. Таким чином, за допомогою центру зайнятості протягом 2003 року підприємцями стали 278 чоловік.
Але, на жаль, бувають випадки, коли, пройшовши весь ланцюжок, людина так і не знаходить роботу. Тоді на допомогу прийдуть фахівці сектора активної підтримки, які нададуть допомогу щодо самовизначення та залучення такої людини до професійного навчання (особливо для молоді, яка не має професії і стажу роботу), перенавчання або підвищення кваліфікації (всього за 90 спеціальностями). Окрім того, осіб, які поки що не визначились з майбутнім місцем роботи, залучать до тимчасових робіт(з початку року цим скористались більш ніж 1600 безробітних).
Але слід пам’ятати, що технологія обслуговування населення — це не застиглий, а дуже гнучкий механізм, у нього можуть вноситись зміни, доповнення, але суть і зміст концепції самодопомоги залишиться без змін — це активізація власних зусиль клієнта щодо влаштування власного життя, підвищення відповідальності людини перед собою і суспільством.
Людмила БУГА,
директор Луцького міського центру зайнятості.
Telegram Channel