
Депутати хочуть, щоб податок платили всі, у кого є транспорт.
Їздити на старому автомобілі українцям буде дуже дорого
В країні планують впровадити величезний податок на машини, яким більше 5-ти років
Платити, з огляду на все, доведеться багатьом, оскільки середній вік автомобілів в Україні становить 20 років. Зараз ідея з транспортним податком тільки на папері. Це одна з правок, яку депутати внесли в законопроект №8487, який повинен зробити розмитнення автомобілів дешевшим.
Якщо автомобіль на бензині з двигуном 2200 см³ і йому пішов шостий рік від дати виробництва, то власнику прийде платіжка від фіскальної служби на суму 660 гривень.
Наразі транспортний податок збирають з «елітних» авто. Власник такої машини повинен щороку платити 25 тисяч гривень до держбюджету. Податком на перші п’ять років обкладаються нові автомобілі, якщо вони дорожче 375 мінімальних зарплат – це 1 млн 396 тис. грн. Депутати хочуть, щоб податок платили всі, у кого є транспорт.
Податок на усі авто старші п’яти років будуть рахувати за спеціальною формулою:
Ставка = Ставка базова х К двигуна х К віку х К екологічний
Розберемо формулу.
Якщо автомобіль на бензині, то ставка базова – 200. Якщо на дизелі – 300.
Коефіцієнт двигуна – це об’єм двигуна, розділений на 1000 куб см.
Коефіцієнт віку – вік автомобіля мінус п’ять.
Екологічний коефіцієнт залежить від відповідності автомобіля екологічним стандартам:
Євро-2 і нижче – 4;
Євро-3 – 3;
Євро-4 – 2;
Євро-5 – 1,5;
Євро-6 і вище – 1.
Наприклад, якщо автомобіль на бензині з двигуном 2200 см³ і йому пішов шостий рік від дати виробництва. Перші п’ять років власник цього авто може нічого не платити, а як тільки настане шостий – йому прийде платіжка від фіскальної служби на суму 660 гривень. І щороку цифра буде більше. Так, на сьомий рік – це буде вже 1320 грн. А машина на дизелі з ще більшим обсягом двигуна стане зовсім невигідною. Наприклад, десятирічне авто з об’ємом двигуна 3000 см³ обійдеться власнику в 9000 гривень щорічно. З двигуном на 1000 см³ – 3000.
