На об’їзну до Луцька грошей не дали - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 24.24 € 26.66
На об’їзну до Луцька грошей не дали

Схема будівництва автомобільної дороги, яку до 2022 року планують збудувати в обхід Рівного для транспорту, який їде зі сторони Києва до Луцька.

Фото rivnepost.rv.ua.

На об’їзну до Луцька грошей не дали

Рівненські нардепи заявили, що Служба автодоріг, хоч і оголосила тендер, досі не підготувала проектно-кошторисної документації, а тому фінансування не буде

До 2022 року за Рівним мали би збудувати об’їзну для транспорту, який їде зі сторони Києва до Луцька. Сьогодні і вантажівки, і менш габаритні авто їдуть через Рівне, розбиваючи міську дорогу та створюючи некомфортні умови для мешканців транзитних вулиць. Реалізацію проекту об’їзної розпочали, але поки не надто успішно. 

У 800 мільйонів гривень має обійтися будівництво шести кілометрів Північної об’їзної Рівного. Днями Служба автомобільних доріг у Рівненській області підписала договір підряду з білоруською компанією, яка виграла торги у двох інших потужних іноземних компаній. Проте рівненські нардепи заявили, що Служба автодоріг, хоч і оголосила тендер, досі не підготувала проектно-кошторисної документації, а тому грошей не буде. 

Шість кілометрів нової дороги – лише трохи більше третьої частини Північної об’їзної, яка з’єднає траси Київ-Чоп та Луцьк – Рівне в об’їзд Рівного. Решта частина об’їзної проходитиме дорогами, які вже є і які лише ремонтуватимуть. Будівництво ж нової розпочинатиметься від сарненської траси (поблизу Малого Житина) і закінчуватиметься у полі неподалік Ходосів – там з’єднуватиметься вже з чинною дорогою, що через Городок «виходить» до Азотівського кільця у Карпилівці, на трасі Рівне – Луцьк.

Тендер на 822 млн грн Служба автомобільних доріг оголосила наприкінці травня. На торги подалося три закордонні компанії: білоруське державне підприємство «ДСТ№2 м.Гомель», турецька «Онур» та азербайджанська «Євраскон». 28 серпня між учасниками відбувся аукціон. Причому доволі запеклий. Азербайджанська компанія під час торгів зменшила суму з 782 млн грн до 775 млн. Білоруси, які першопочатково запропонували найнижчу ціну – 758,6 млн грн, під час торгів скинули її до 746 млн грн. А найбільше готові були «пожертвувати» заради перемоги турки, які, виставивши спершу 791,9 млн грн, зменшили під час онлайн-аукціону ціну на 46 млн грн – теж до 746 млн грн. І програли. Білоруська пропозиція була на 999,2 грн дешевшою. 

Білоруська пропозиція була на 999,2 грн дешевшою. Служба автомобільних доріг уклала договір з «ДСТ№2 м.Гомель».

Служба автомобільних доріг уклала договір з «ДСТ№2 м.Гомель». Проте заява народних депутатів від «Слуги народу» планам САД може завадити. Так, помічник нардепа від південних районів області Володимир Муляр, який також є депутатом Рівненської облради, зазначив, що депутати від «Слуги народу» намагалися добитися, аби з держбюджету до кінця року виділили 200 млн грн на об’їзну, проте з’ясували, що потрібних для початку будівництва документів немає.

– Не було зроблено землевідвід, проектно-кошторисну документацію – і взагалі вони нічого не зробили, зі слів представників профільного міністерства, тому кошти забирають, – зазначає Олександр Аліксійчук. – На цей рік мали би виділити близько 200 млн грн. Залишиться на цей рік лише 10 млн грн, оскільки відповідальні особи не підійшли і близько до того, аби частину робіт виконати у цьому році. Тепер ми намагаємося відстояти кошти на наступний рік. Як ми дивимося, обласна влада провалила всі роботи, які були заплановані на 2019 рік. Наскільки я розумію, не зроблено практично нічого: де мали провести тендери, не провели, де провели, так і не зробили потрібні об’єми роботи.
У Службі автодоріг зазначають, що документація є. 

– Північний обхід рівного почнуть будувати у 2019-му році, – запевняє речник Служби Дмитро Леонтіюк. – Контроль якості ми забезпечимо кількома рівнями контролю, зокрема завдяки сертифікованим інженерам технічного нагляду Служби автомобільних доріг в області, ДП «ДерждорНДІ» та ДП «Науково-технічний центр «Дорожній контроль якості». А ще – завдяки незалежному інженерному нагляду. Північна об’їзна дасть можливість звільнити Рівне від транзитних автомобілів. Виведення значного потоку транзитного транспорту за межі міста за рахунок будівництва північної об'їзної дороги дасть змогу розвантажити міські вулиці від транзитного транспорту, зберегти від руйнування покриття вулиць, а також сприятиме підвищенню безпеки руху, поліпшенню екологічної ситуації в місті та розвитку Рівного як важливого транспортного вузла.

Схема будівництва автомобільної дороги, яку до 2022 року планують збудувати в обхід Рівного для транспорту, який їде зі сторони Києва до Луцька.
Схема будівництва автомобільної дороги, яку до 2022 року планують збудувати в обхід Рівного для транспорту, який їде зі сторони Києва до Луцька.

 До слова, «ДБТ№2 Гомеля» – друга білоруська компанія, з якою збирається працювати САД. Торік було укладено договір підряду з «ДБТ№4 м.Брест» – на капремонт траси Рівне – Луцьк, проте цього року договір було розірвано. Служба пояснила, що потрібно коригувати проектно-кошторисну документацію і передбачати виїзд на луцьку трасу з Північної об’їзної. Правки мали внести до вересня і оголосити новий тендер, проте цього так і не зробили.

Левко ЗАБРІДНИЙ.


Передрук або відтворення у будь-якій формі цього матеріалу без письмової згоди volyn.com.ua заборонено.