Український літак для польоту з Рівненщини на Київщину витратив менше 10 літрів палива і встановив світовий рекорд - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 24.22 € 26.72
Український літак для польоту з Рівненщини на Київщину витратив менше 10 літрів палива і встановив світовий рекорд

Авіатори чекають фіксації нового світового рекорду.

Рівнепост

Український літак для польоту з Рівненщини на Київщину витратив менше 10 літрів палива і встановив світовий рекорд

У четвер з аеродрому Воронів, що поблизу Рівного, в повітря злетів літак «Аеропакт-40», пілот якого Юрій Яковлєв, пролетівши 238 кілометрів до міста Бородянка, що біля Києва, на фіксованій кількості пального в 10 літрів. Таким чином він встановив світовий рекорд

До речі, цю дистанцію літак подолав ще й з перевиконанням - в баку залишилось 1.5 літра бензину.

Офіційну фіксацію рекорду мають повести в штаб-квартирі Міжнародної авіаційної федерації, що знаходиться в швейцарському місті Лозанна. Скільки це триватиме, поки не відомо.

Юрій Яковлєв – генеральний директор ТзОВ «Аеропракт», відомий український пілот, авіаконструктор і бізнесмен. З юності займається польотами. Ще у 17 років став членом аероклубу. З 1986 року – конструктор у АНТК «Антонов». У тому ж році заснував аероклуб «Аеропракт», який потім виріс у підприємство, яке стало провідним вітчизняним виробником літаків легкого класу. Від середини 1990-х «Аеропракт» у Києві виготовляє літаки А-22, які набули популярності в багатьох країнах світі.

До речі, в Україні фірма продає лише кілька приватних літаків на рік. Між іншим, найдешевший приватний літак коштує до 50 тисяч доларів США.

Хоча, за нинішньої вартості бензину до Львова дістатися на літаку дешевше, ніж на машині, наприклад.

- Наш товар поки що купляють у дуже малій кількості, - говорить Юрій Яковлєв. - Тому з самого початку, коли ми відкрили свою справу, були налаштовані на зовнішній ринок. Наприклад, у минулому році ми продали за кордон 78 літаків. А в Україні - лише 2.

Просто умов для розвитку приватної авіації в Україні майже немає. Потрібні аеродроми, технічне обслуговування... Людей, які використовують приватний літак, як засіб транспорту, у нас дуже мало.

Безумовно, все залежиать від життєвого і матеріального рівнів. Хоча, за нинішньої вартості бензину до Львова дістатися на літаку дешевше, ніж на машині, наприклад.

До речі, легка авіація в усіх країнах – фундамент великої. Ніхто з пілотів «Боїнгів» не починає літати на них. Все починається з невеликих літачків. Це фундамент. Якщо його немає – і великої авіації немає. До речі, приватні аеродроми у світі утримуються за рахунок бізнесменів, які там живуть і користуються приватними літаками.

У нас є «білі плями». Наприклад, у Волинській області, взагалі, немає невеликих аеродромів.

А у великих аеропортах не завжди приймають приватні літаки. Правда, можуть дозволити сісти, але за великі гроші.

До речі, найдешевший приватний літак коштує до 50 тисяч доларів США.

Джерело: Валентин СТАВСЬКИЙ