Топ з Макдональдса. Хто очолив залізницю - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.73 € 33.28
Топ з Макдональдса. Хто очолив залізницю

Марчек збирається цього року скоротити адміністративний персонал на 40-50%

24tv.ua

Топ з Макдональдса. Хто очолив залізницю

Кабінет міністрів призначив Желько Марчека тимчасово виконувати обов'язки голови правління Укрзалізниці

В Україні знову активно взялися за реформу залізниці. З попереднім головою правління Укрзалізниці, Євгеном Кравцовим, контракт був достроково розірваний, за рішенням наглядової ради компанії. Замість нього Кабінет міністрів призначив словенця Желько Марчека тимчасовим виконувачем обов'язків голови правління Укрзалізниці, передає Корреспондент.net.

Марчек - член правління Укрзалізниці з червня 2016 року.

До того майже 13 років він обіймав керівні посади в корпорації McDonald's в Україні, Румунії та Югославії. Брав участь у проекті реформування HR-напрямку в компанії Нова пошта. Також працював директором з персоналу ПАТ Дніпроспецсталь і групи Starlightmedia, був незалежним членом наглядової ради Укрросметал.

Згідно із щорічною декларацією Марчека за 2018 рік, у його власності п'ять годинників на загальну суму близько 200 тисяч гривень, Mercedes 2012 року за 1 млн 16 тисяч гривень, квартири в Україні і Сербії. За 2018-ий він задекларував 4 мільйони 759 тисяч гривень зарплати за основним місцем роботи, тобто в правлінні Укрзалізниці.

Словенець каже, що в найближчі п'ять років Укрзалізниця буде позбавлятися непотрібних активів і скорочуватиме персонал. У 2020 році адміністративний персонал планують скоротити на 40-50%. Виробничі функції та кадри будуть збережені, а де необхідно - навіть посилені.

Марчек розуміє, що дії, які будуть зроблені, видаються непопулярними, але для того, щоб робота на УЗ була приваблива за багатьма параметрами, включаючи заробітну плату, потрібно піти на це.

Словенець каже, що в найближчі п'ять років Укрзалізниця буде позбавлятися непотрібних активів і скорочуватиме персонал. У 2020 році адміністративний персонал планують скоротити на 40-50%. Виробничі функції та кадри будуть збережені, а де необхідно - навіть посилені.

«Сьогодні Укрзалізниця витрачає половину доходів на оплату праці. Навіть у сусідній Польщі чи Казахстані цей показник удвічі менший. Ми «проїдаємо» доходи, а заробітна плата на українській залізниці є найнижчою серед країн-сусідів. Ми потребуємо кваліфікованих кадрів, хочемо, щоб вони залишилися в Україні, а не відправлялися на заробітки за кордон», - сказав Марчек.

Зараз на балансі компанії - сотні підприємств, які пов'язані із залізничними перевезеннями. Від активів, що не відносяться до шляхів, рухомого складу і засобів зв'язку, мають намір позбутися. Йдеться, зокрема, про закриття здравниць, пансіонатів і дитячих таборів.

«На сьогоднішній день, маючи один з найбільших у Євразії коефіцієнт зношеності, ми на закупівлю матеріалів і послуг витрачаємо тільки 9%. Залізничні перевізники в інших країнах - 20-34%. При таких умовах істотно оновити рухомий склад і модернізувати інфраструктуру просто неможливо», - підкреслив Марчек.

Крім нового керівника-іноземця, Укрзалізниця підписала ще один меморандум з німецькою залізницею Deutsche Bahn. У меморандумі йдеться про надання німецькою стороною управлінської і / або технічної підтримки.