
Коли будуть виділені гроші на ремонт дороги на Шацьк-Любохини досі не відомо.
На поліську дорогу, яку обіцяли відремонтувати перед виборами, грошей не виділили
Про відновлення траси Шацьк-Вілиця-Прип’ять-Любохини, говорять вже давно. Напрямок сполучає між собою відразу три райони: Ратнівський, Старовижівський та Ковельський та дає можливість відвідати рекреаційно привабливі території Полісся. Проте, далі слів справа з ремонтом поки не заходить
Проблему відсутності розвитку інфраструктури на західному Поліссі звертав увагу депутат Волинської обласної ради Михайло Імберовський, який на черговій сесії обласної ради 17 грудня озвучив звернення щодо цього шляху.
Цікавий збіг: обіцяли дорогу робити перед парламентськими виборами, а після просто внесли зміни.
Нині оприлюднена відповідь на відповідний запит обранця. За інформацією Служби автомобільних доріг області, яка є балансоутримувачем зазначеної автомобільної дороги, сформовано пропозиції щодо стратегічних напрямків ремонтів автошляхів у 2020 році, з урахуванням виконаних робіт у минулі роки та дотримання маршрутного принципу. На жаль, про ремонт вказаної автодороги у проекті розпорядження не йдеться.
На сьогодні обсяг коштів, передбачений проектом розпорядження Кабінету Міністрів України на ремонтно-будівельні роботи у Волинській області на 2020 рік, становить лише 307,7 млн грн.
Ще з 2007 року розглядалося питання покриття асфальтобетоном частини дороги від Шацька до Вілиці, але це так не було зроблено. Депутати місцевого значення різних рівнів неодноразово відстоювали ремонт цієї дороги перед вищим керівництвом.
І нарешті, на початку 2019 року жителі та гості Ратнівського, Старовижівського та Ковельського районів дочекалися радісної звістки: Майже 400 мільйонів гривень витратять на ремонт автомобільного шляху «Шацьк-Ратне».
Стало навіть відомо, що розпочнуться роботи від селища Шацьк та рухатимуться у напрямку на село Любохини, а повна протяжність відремонтованої ділянки становитиме 56,3 кілометра.
Передбачено було ремонт мостів, ремонт дорожнього одягу, облаштування автобусних зупинок, тротуарів, з’їздів, встановлення дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки тощо. За кошти Шацької ОТГ навіть було виготовлено проектно-кошторисну документацію на ремонт своєї частини дороги (з Шацька до села Любохини) виготовили за кошти.
А вже 14 серпня 2019 року Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 634-р у скоригованому переліку дороги уже немає: знято з фінансування у 2019 році. Цікавий збіг: обіцяли дорогу робити перед парламентськими виборами, а після просто внесли зміни.
Саме ця дорога колись була першим і основним шляхом доїзду до Шацька, а іноземних туристів навігатор і досі веде нею, як основною.
Саме ця дорога колись була першим і основним шляхом доїзду до Шацька, а іноземних туристів навігатор і досі веде нею, як основною. Лише порахуйте: доїхати з Ратна до Шацька через Прип’ять 50-55км, тоді через Ковель потрібно їхати 130-140 км. Автомобіліст мусить вибирати: або бережеш автомобіль, або скорочуєш відстань. Про автобусне сполучення годі говорити. В цьому напрямку працює один маршрут вдень. Хоча, правда, автобус їздить раритетний. Бо ж якому перевізнику захочеться вбивати свій транспорт по такій дорозі.
Також цей шлях міг би сполучити Шацькі озера з грядою озер Старовижівського та Ратнівського районів та з пунктом пропуску Доманове на українсько-білоруському кордоні, що допомогло в комплексному розвитку озер Волинської області.
Такої ситуацією стурбовані і місцеві жителі, і депутати різних рівнів. Депутати Шацької районної ради прийняли рішення про звернення до Кабінету Міністрів України, Народного депутата України Степана Івахіва, Волинської облдержадміністрації, Служби автомобільних доріг з проханням допомогти у вирішенні важливого питання ремонту дороги Шацьк-Вілиця-Прип’ять-Любохини, проте коли будуть виділені гроші на ремонт дороги на Шацьк-Любохини досі не відомо.
Ірина Голядинець
