Облрада Рівненщини виступила проти закриття Рівненської АЕС - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 28.17 € 33.35
Облрада Рівненщини виступила проти закриття Рівненської АЕС

Наголошують, що обмеження потужностей станції призведе до відтоку кваліфікованих технічних спеціалістів в інші країни.

Фото rivnenska-aes.

Облрада Рівненщини виступила проти закриття Рівненської АЕС

Свою позицію щодо підтримки роботи АЕС обранці виклали у зверненні до держвлади

5 червня, депутати Рівненської обласної ради звернулися до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо підтримки Рівненської атомної електростанції. Вони виступили проти закриття цього важливого стратегічного об’єкту області. Депутати проголосували за відповідне звернення. Подаємо звернення, проголосоване депутатами:

ЗВЕРНЕННЯ

Рівненської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо підтримки державних підприємств – виробників електричної енергії:

«Ми, депутати Рівненської обласної ради, занепокоєні ситуацією, яка склалася в державі після затвердження Міністерством енергетики та захисту довкілля України оновленого прогнозного балансу електроенергії об’єднаної енергетичної системи України на 2020 рік.

Він передбачає виведення підприємств держсектору економіки атомної галузі в резерв, переведення енергоблоків на роботу на зниженій потужності, а натомість збільшує обсяг закупівлі електроенергії у приватних компаній.

У зв’язку з такими діями Мінекономіки відбувається значне зниження виробництва атомної галузі. А це, може призвести до зупинення енергоблоків АЕС, збитків державному і місцевим бюджетам та банкрутства об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави.

Велику значимість для економіки Рівненщини має Рівненська АЕС.

Велику значимість для економіки Рівненщини має Рівненська АЕС, а тому, враховуючи наявну інфраструктуру даної атомної електростанції, існує можливість створення на територіях, прилеглих до станції, технологічних парків, основними напрямами роботи яких можуть бути ІТ-технології та сільське господарство. У зв’язку з цим пропонуємо:

– створити умови для отримання на прилеглих до міст супутників атомних електростанцій територіях в межах тридцятикілометрової зони спостереження можливостей отримувати електричну та теплову енергію за прямими договорами;

– передбачати для згаданих зон спостереження компенсаційні виплати за рахунок державного бюджету у випадку обмеження диспетчерських потужностей.

Враховуючи викладене та з метою недопущення знищення державних підприємств – виробників електричної енергії (атомних електростанцій), які мають стратегічне значення для економіки і безпеки України, звертаємось з проханням в установленому законодавством порядку розглянути питання стосовно внесення змін до наступних нормативно-правових актів:

1) в Законі України «Про ринок електричної енергії»:

– частину першу статті 4 доповнити новим пунктом 182) такого змісту:

«182) про забезпечення електричною енергією по прямій лінії.»;

– статтю 25 доповнити новими частинами п’ятою та шостою такого змісту:

«5. Виробниками електричної енергії – державними підприємствами здійснюється   забезпечення по прямій лінії електричною енергією споживачів,  які розташовані на прилеглій до них території по договору про забезпечення електричною енергією по прямій лінії за тарифами, що встановлюються Регулятором.  

6.  Регулятор може встановлювати виробникам електричної енергії  граничну межу продажу  по прямій лінії.»;

2) в Законі України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:

– абзац 3 пункту 1 частини першої статті 2 викласти в такій редакції:

«діяльності з організації купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку, забезпечення купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом, трейдерської діяльності та  відпуску  електричної енергії по прямій лінії виробниками електричної енергії – державними підприємствами   споживачам, що розташовані на прилеглій до них території;»;

3) в Положенні про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 №483:

– підпункт 1) пункту 8 викласти в такій редакції:

«1) здійснювати продаж гарантованому покупцю на електронних аукціонах в установленому законодавством порядку всього прогнозного обсягу електричної енергії на атомних електростанціях (крім обсягу електричної енергії, який підлягає обов’язковому продажу на ринку «на добу наперед» та не може бути меншим 10 відсотків їх місячного обсягу відпуску електричної енергії за відповідний період попереднього року та обсягу електричної енергії, що відпускається   по прямій лінії) та 35 відсотків прогнозного обсягу відпуску електричної енергії на гідроелектростанціях (в тому числі на гідроакумулюючих електростанціях), що затверджені у прогнозному балансі об’єднаної енергетичної системи України на відповідний місяць;».

Наголошуємо на тому, що від діяльності атомних електростанцій залежить матеріальне благополуччя сімей працівників цих станцій, а також цілих міст і територій. Обмеження потужностей цих станцій призведе до відтоку кваліфікованих технічних спеціалістів в інші країни, зокрема, в Білорусь та Словаччину, а також матиме наслідок недоотримання податків до бюджетів всіх рівнів, що в подальшому призведе до скорочення всіх державних та місцевих соціальних програм.

Надіємось на ваше розуміння та підтримку».