Курси НБУ $ 39.47 € 42.18
Кілометр нової дороги при Зеленському коштує втричі більше, ніж при Порошенку

Укравтодор нинішнього глави держави втричі перевершив Укравтодор п'ятого президента.

Фото president.gov.ua.

Кілометр нової дороги при Зеленському коштує втричі більше, ніж при Порошенку

Укравтодор оголосив найбільший тендер за свою історію – 12,58 млрд грн

На будівництво кілометра автосполучення держава виділяє $10 млн.

Йдеться про будівництво 30-кілометрової ділянки автомагістралі Н-31 Дніпро - Решетилівка, нформує gazeta.ua з посиланням на «Наші гроші».

Сума, виділена на будівництво дороги, вшестеро більша за річний бюджет Міністерства в справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб під час війни з РФ.

У тендері створили нову дискримінаційну заточку, пишуть журналісти. Дохід фірми-учасниці 2019 року мав бути не менше третини тендеру, тобто 3,77 млрд грн.

Однак це не єдина надзвичайна обставина в цих торгах.

Сума, виділена на будівництво дороги, вшестеро більша за річний бюджет Міністерства в справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб під час війни з РФ.

Президент Володимир Зеленський у відеозверненні до далекобійників казав, що вартість кілометру дороги в Україні становить близько $1 млн. Однак якщо поділити очікувану вартість тендеру на довжину нової дороги, то матимемо 420 млн грн за кілометр, або $16 млн. І це не тільки тому, що дорога ширша і будівництво затратніше, ніж уявляє собі Зеленський.

На Facebook-сторінці Укравтодору користувачі дорікнули дороговизною будівництва. У компанії пояснили, що в ціну входить не тільки сама дорога, а й купа штучних споруд та викуп землі.

У вартість підряду зокрема входять 4 транспортні розв'язки, 17 шляхопроводів, естакада через річку Оріль довжиною 590 м.

Скільки коштувало будівництво аналогічних конструкцій?

Будівництво складної багаторівневої транспортної розв'язки траси Н-31 на ділянці у Полтавській області коштувало 372,49 млн грн, тобто на 4 розв'язки піде до 1,5 млрд грн.

Будівництво шляхопроводу через залізницю на дорозі Н-31 обійшлось у 128,56 млн. Тобто 17 шляхопроводів, невеличкі скотопрогони і водопропускні споруди потягнуть на 2,2 млрд.

Будівництво естакади довжиною 519 м в обхід Полтави разом з 5 км ділянкою дороги замовляли за 1,98 млрд. Естакада у цьому тендері може коштувати близько 1 млрд грн.

Із загальної вартості тендера 12,6 млрд на вищевказані штучні споруди припадає 4,7 млрд.

Решта 7,9 млрд - на будівництво дороги. Тобто 1 км дороги коштуватиме 270 млн грн, або $10 млн. Це неймовірні гроші для дорожнього ринку України.

«Укравтодор Зеленського втричі перевершив Укравтодор Порошенка. Бо вирішив закопати більше 12 млрд грн у 30-кілометрову ділянку Н-31 у Дніпропетровській області. Тоді як попередники протендерили аналогічні 12 млрд на будівництво втричі більшої ділянки – 80 км цієї ж траси з купою аналогічних штучних споруд і мостів у сусідній Полтавській області.

Так виглядає, що між рядками тендерної документації Укравтодору вгадується будівництво ще одного, малопомітного скотопрогону. На цей раз - для платників податків», - пишуть журналісти.

Telegram Channel