У ДНК людини знайшли сліди епідемії коронавірусу, що спалахнула близько 20 тисяч років тому

Предки сучасних жителів Східної Азії зазнали впливу коронавірусів вже близько 25000 років тому.

Фото pixabay.com.

Дослідження австралійських біологів виявило докази генетичної адаптації до сімейства коронавірусів в 42 генах в сучасних популяціях в цих регіонах

Коронавірус міг бушувати в Східній Азії більш ніж 20000 років тому, залишаючи сліди в ДНК людей в сучасному Китаї, Японії та В'єтнамі.

Про це повідомляє видання Techno.NV, передає сайт газети «День».

Команда застосувала новітні комп’ютерні методи аналізу до геномам більше 2500 людей з 26 популяцій по всьому світу. Вчені виявили ознаки адаптації в 42 різних генах людини, що кодують VIP.

«Пандемія COVID-19, викликана коронавірусом SARS-CoV-2, відповідає за більш ніж 3,8 млн смертей і мільярди доларів економічних втрат у всьому світі. Сімейство коронавірусів також включає пов’язані віруси MERS і SARS, обидва з яких викликали значні смертельні спалахи за останні 20 років. Наші результати показують, як пошук генетичних слідів історичних вірусних спалахів може допомогти нам лікувати спалахи в майбутньому», — розповів автор нової роботи доктор Ясін Суілмі з Австралійського національного університету.

«Нашій команді було цікаво дізнатися, чи залишили історичні зустрічі з давніми коронавірусами будь-який слід в сьогоднішніх популяціях людей. Крім виявлення історичних спалахів коронавірусу, ця інформація може дати нове розуміння генетичної основи коронавірусної інфекції і того, як ці віруси викликають захворювання у сучасної людини », — зазначив Рей Тоблер, науковий співробітник Австралійського національного університету.

Віруси — прості істоти, але їх проста біологічна структура означає, що вони не можуть відтворюватися незалежно. Замість цього вони повинні вторгатися в клітини інших організмів і захоплювати їх молекулярні механізми. Це включає приєднання і взаємодію зі специфічними білками, які називаються вірусними взаємодіючими білками (VIP).

Ці VIP-сигнали були присутні тільки в п’яти популяціях, всі вони зі Східної Азії - вірогідною прабатьківщини сімейства коронавірусів. Це говорить про те, що предки сучасних жителів Східної Азії зазнали впливу коронавірусів вже близько 25000 років тому.

Реклама Google

Подальше тестування показало, що 42 VIP в першу чергу експресуються в легенях, тканинах, найбільш схильних до симптомів COVID-19. Вчені також підтвердили, що ці VIP безпосередньо взаємодіють з вірусом SARS-CoV-2, відповідальним за поточну пандемію.