
В Україні перевозиться залізницею близько 40% вантажів.
«Укрзалізниця» планує збудувати євроколію до Ковеля
Однак це – в подальших планах, в той час, як євроколію до Львова добудують до кінця року
«Укрзалізниця» планує збудувати кілька залізничних колій за європейським стандартом. Зокрема, до кінця цього року має бути побудована перша євроколія зі Львова до кордону у Раві-Руській. Про це 3 березня з посиланням на представника «Укрзалізниця» повідомила польська газета Rzeczpospolita, пише Захід.НЕТ.
Зазначається, що в Україні перевозиться залізницею близько 40% вантажів, тоді як у Польщі ця частка становить лише 10%. Однак через різницю в ширині колії між Україною та країнами Євросоюзу, а також через блокаду портів черги вантажівок із товарами на експорт на кордоні з Польщею та Румунією сягають 20 км.
Зважаючи на це, аби збільшити кількість перевезень залізницею, Україна почала будувати першу ділянку євроколії з Рави-Руської та Гребенного. Це дозволить з’єднати Україну прямою залізничною гілкою з Варшавою.
Володимир Шемаєв додав, що нові лінії не замінять старі, їх будуватимуть поруч із наявними. Після війни, каже він, пересування залізницею може конкурувати з літаками.
«Ми до кінця 2023 року продовжимо цю ділянку до Львова по існуючій широкій колії. У майбутньому це створить можливість курсування прямих поїздів Варшава – Львів, без пересадок і змін шасі», – повідомив виданню директор офісу міжнародних проектів «Укрзалізниці» Володимир Шемаєв.
Проте, зазначає Rzeczpospolita, з точки зору вантажних перевезень для інших країн важливішими проектами є будівництво гілки від Медики до Львова та від Дорогуська через Ягодин до Ковеля. Таким чином стандартна євроколія вийде на кілька десятків кілометрів вглиб України та з’єднає європейську залізничну систему з важливими залізничними вузлами та пунктами перевалки вантажів.
«Ці ділянки для нас є найбільш актуальними, і ми не будемо зволікати з їх будівництвом. Ми завершуємо переговори з міжнародними фінансовими організаціями щодо коштів для цих інвестицій», – повідомляє Володимир Шемаєв.
У планах також будівництво ще однієї гілки – лінії для швидкісних поїздів із Кракова через Медику та Львів до Івано-Франківська. Потенційно цей маршрут можна продовжити територіями Румунії та Молдови до Одеського порту.
«До травня 2023 року ми хочемо підготувати техніко-економічне обґрунтування цього проекту. Ця лінія може бути важливою не лише з цивільних причин, а й з військових, і це підвищить шанси на її фінансування. Принаймні такі сигнали ми отримуємо від Єврокомісії», – додав посадовець «Укрзалізниці».
Наразі «Укрзалізниця» вже уклала договір із польським центральним комунікаційним портом на розробку техніко-економічного обґрунтування швидкісної залізниці Варшава – Львів. Цей проект втілюватимуть окремо від раніше анонсованої гілки до Рави Руської. Також у планах будівництво швидкісної лінії Варшава – Київ.
Володимир Шемаєв додав, що нові лінії не замінять старі, їх будуватимуть поруч із наявними. Після війни, каже він, пересування залізницею може конкурувати з літаками.
