Курси НБУ $ 41.18 € 48.66

ЧИ ДОПОМОЖЕ НАМ ПОЛЬСЬКИЙ ДОСВІД?

Наприкінці минулого тижня наче поближчало до нас польське місто Гдиня. Принаймні, учасники міжнародного семінару, присвяченого проведенню адміністративно-територіальної реформи в Україні та її адаптації до європейських стандартів управління територіями через призму польського досвіду, щиро заздрили мешканцям цього міста, розташованого на березі Балтійського моря. У ньому, виявляється, 50 відсотків територій займають ліси (!) і парки, а за вирубку хоча б одного дерева доводиться платити великий штраф...

Наприкінці минулого тижня наче поближчало до нас польське місто Гдиня. Принаймні, учасники міжнародного семінару, присвяченого проведенню адміністративно-територіальної реформи в Україні та її адаптації до європейських стандартів управління територіями через призму польського досвіду, щиро заздрили мешканцям цього міста, розташованого на березі Балтійського моря. У ньому, виявляється, 50 відсотків територій займають ліси (!) і парки, а за вирубку хоча б одного дерева доводиться платити великий штраф


Володимир ЛИС

А ще віце-мер Гдині Марек Стемпа і голова міської комісії з комунального господарства Зигмунд Змигда-Тшебятовськи розповіли учасникам семінару, який відбувся за підтримки Мінрегіонрозвитку України, обласної ради і Волинського ресурсного центру, доволі цікаві речі. З їхніх доповідей випливало, що в Польщі, на відміну від України, і формально, і фактично відсутнє ієрархічне підпорядкування органів місцевого самоврядування нижчого рівня подібним органам вищого рівня, а також будь-яке підпорядкування місцевого самоврядування органам державної влади. І при цьому дуже слідкують, аби такого порядку ніхто не порушував. При цьому основою, без перебільшення, Польської держави і її суспільного ладу є гміна, найнижча ланка у системі гміна-повіт-воєводство. Польські гміни самостійно розпоряджаються своїм бюджетом, мало того, формують його на свій розсуд, бо, виявляється, мають із чого.
Ознайомилися учасники семінару і з черговим проектом адміністративно-територіальної реформи в Україні. А от щодо того, чи реальний він для втілення, виникли формальна і неформальна дискусії. Адже ми вже не раз були свідками добрих намірів, та, здається, подібні проекти будуються на уявленні їхніх київських творців, а не на баченні знизу, хоч цього разу окремі положення, які раніше викликали спротив у перебудові місцевого самоврядування за формулою громада (замість сільради) — район-область, подані з врахуванням пропозицій і заперечень знизу. Про те, як польський досвід може прислужитися в Україні, говорили радник голови обласної ради Володимир Банада, Генеральний консул Республіки Польща в Луцьку Томаш Янек, керівник Волинського ресурсного центру Василь Кашевський, інші учасники міжнародного семінару — працівники органів місцевого самоврядування Волині.
Telegram Channel