Останні два дні Луцьком не курсували тролейбуси, бо вже вдруге застрайкував колектив Луцького підприємства електротранспорту, вимагаючи погашення заборгованості заробітної плати. На цю протестну акцію місто відреагувало переповненими маршрутками і невдоволенням пасажирів...
Останні два дні Луцьком не курсували тролейбуси, бо вже вдруге застрайкував колектив Луцького підприємства електротранспорту, вимагаючи погашення заборгованості заробітної плати. На цю протестну акцію місто відреагувало переповненими маршрутками і невдоволенням пасажирів
Валентина БЛІНОВА
У перший день страйку працівників міського електротранспорту на щотижневій нараді у голови облдержадміністрації Миколи Романюка якраз обговорювалося погашення заборгованості із заробітної плати в області. Начальник головного управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Володимир Кец повідомив, що станом на 7 травня, за оперативними даними, загальна сума заборгованості з виплати заробітної плати в області становить майже 15 мільйонів гривень. За останній місяць вона скоротилася більш як на третину. Майже повністю ліквідували борги перед своїми працівниками економічно активні підприємства державної форми власності. Повністю виплачено заробітну плату шахтарям ДП «Волиньвугілля». Найбільші ж борги накопичилися на економічно активних підприємствах Луцька і Ковеля: відповідно 8,7 та 1,9 мільйона гривень. Проблемним назвав керівник галузі також розрахунки із працівниками підприємств комунальної форми власності: заборгованість тут дедалі зростає. Найбільше - майже 1,72 мільйона гривень - винне своїм працівникам Луцьке підприємство електротранспорту. Заборгованість утворилася через недоотримання дотації на покриття затрат для обслуговування пасажирів, які користуються пільгами. Луцькі тролейбусники перевозять понад 50 тисяч пасажирів, які користуються пільгами. За цю послугу вони мали б отримати у першому кварталі компенсацію на суму 2,6 мільйона гривень. Однак із майже 3 мільйонів гривень компенсаційних коштів, які отримала область, ЛПЕ виділили лише 965 тисяч. Розподіл державної субвенції, призначеної для компенсації перевізникам затрат на надання транспортних послуг пільговикам, завжди стає предметом гарячих суперечок депутатів обласної ради, до яких на початку цього року вже зверталися представники колективу Луцького підприємства електротранспорту. На їхнє прохання при обговоренні бюджету на 2009 рік обранці затвердили ЛПЕ 1,2 мільйона гривень як компенсацію за автобусні перевезення на приміських дачних маршрутах, які теж обслуговує це підприємство, і ще 500 тисяч гривень, скоротивши на цю суму відшкодування залізничникам. Однак для економічного оздоровлення підприємства цього виявилося недостатньо. У вівторок, 12 травня, луцький міський голова Богдан Шиба взяв участь у засіданні урядової комісії, яка розглядала питання компенсації за пільгові перевезення. Йшлося й про недоотримання дотації на покриття затрат із перевезення пільговиків луцьким тролейбусникам. На четвер, 14 травня, також призначено засідання виконкому Луцької міської ради, що має відбутися на підприємстві. Начальник головного управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації Микола Кучеренко повідомив, що після клопотання виконавчої влади області у Міністерстві економіки пообіцяли виділити 2,5 мільйона гривень Луцькому підприємству електротранспорту. - Ситуацію ускладнює нерівномірний розподіл одержання субвенції із державного бюджету, - додав він. - Майже половину її річного обсягу заплановано відшкодувати тільки у четвертому кварталі цього року. Тому Міністерству фінансів запропоновано внести зміни до помісячного розпису коштів із державного бюджету місцевим бюджетам, щоб забезпечити пропорційний їх розподіл за перевезення пільговиків. Однак проблему компенсацій за перевезення може вирішити тільки чітке визначення кількості пасажирів, які мають пільги на транспортне обслуговування. У нашій області на них претендують понад 300 тисяч осіб, тобто майже третина населення.