Яких українських виробників обирають фермери за програмою компенсації 25%: дослідження AGRO.RIA
Український маркетплейс AGRO.RIA презентував власне дослідження ринку сільгосптехніки за квітень-серпень 2024, створене за участі фахівців асоціації «Український клуб аграрного бізнесу». У звіті аналізували вподобання аграріїв щодо техніки вітчизняного виробництва, на яку держава компенсує 25% у рамках політики «Зроблено в Україні».
Аналіз використання програми
За даними Мінекономіки протягом квітня-серпня 2024 сільгосппідприємства придбали 859 одиниць техніки на загальну суму 913,6 млн грн. Фахівці УКАБ дослідили, що найбільшу кількість техніки українських виробників купили аграрії у Кіровоградській, Полтавській, Одеській та Миколаївській областях.
«Вітчизняна сільгосптехніка є гарним вибором за критерієм співвідношення ціни та якості. Аналітика продажів та ввезення техніки демонструє, що українські виробники є лідерами ринку в причіпній та ґрунтообробній техніці, тоді як трактори та самохідну техніку частіше обирають від іноземних брендів. Часткова компенсація вартості агротехніки стає додатковим стимулом для фермерських та агропідприємств придбати саме українську техніку», — коментує Олег Нестеров, координатор комітету з техніки УКАБ.
Найпопулярніші категорії техніки
За даними аналітичного центру AGRO.RIA, у розділі техніки українського виробництва найбільший інтерес припадає на трактори — їх шукають 27% користувачів маркетплейсу. Другою за популярністю категорією є сівалка (18%), третьою — борона (14%).
Також фахівці маркетплейсу проаналізували, як розподіляється попит на різні категорії техніки залежно від області. Так, у центральних областях найчастіше шукають борона, у західних — жниварку, у східних — трактори та сівалки.
Найпопулярніші моделі техніки
Аналітики AGRO.RIA виділили в дослідженні найпопулярнішу модель сільськогосподарської техніки у кожній області України та окремо по три моделі-лідери у кожній категорії.
Найпопулярніші українські виробники
Найпопулярнішим українським виробником за кількістю пошукових запитів є Харківський тракторний завод (16%), за ним іде Farmer (11%), третя сходинка — компанія DEMETRA (6%).
Зміна попиту на сільгосптехніку
Згідно з даними AGRO.RIA кількість пошукових запитів на техніку усіх країн-виробників стрімко зростала з травня та у серпні досягла піка за весняно-літній сезон.
Нагадаємо, «Зроблено в Україні» — це політика, ініційована Президентом Володимиром Зеленським, для підтримки розвитку українського виробництва, посилення несировинного експорту та залучення інвестицій у реальний сектор економіки. Вона включає низку програм підтримки, на які у державному бюджеті поточного року передбачено майже 45 мільярдів гривень.
На маркетплейсі AGRO.RIA аграрії можуть переглянути доступну в межах програми техніку у відповідному розділі.