
Основне завдання реставраційних заходів, це розкрити автентичний (авторський) нижній темперний шар, який може датуватися XVII ст. і належати до традиційної школи волинського іконопису.
У Луцьку реставрують ікону XVII століття «Христос Вседержитель» із замальованими херувимами
У реставраційній майстерні Музею волинської ікони триває відновлення пам’ятки станкового темперного живопису, а саме ікони XVII ст. «Христос Вседержитель»
Її надходження до музею пов’язане з небайдужими до мистецтва людьми, але, на жаль, втрачена інформація про її первинне місцепризначення.
Про це розповіли у Музеї волинської ікони.
Науковці встановили за стилістичними ознаками час і регіон виготовлення сакрального твору: XVII ст., Волинь.
Варто зазначити, що одяг, який був позолочений, колись змили до білого левкасу (грунту). Вся площа ікони довкола одягу перемальована олійними фарбами. Рівень «поновлень» ̶ примітивний і далекий від мистецтва.
За рішенням музейної реставраційної ради, яка представлена фондово-закупівельною комісією Волинського краєзнавчого музею з залученням фахівців-консультантів вищої категорії із Львівської філії Національного науково-дослідного реставраційного центру України, визнано верхній, поновлювальний олійний шар живопису ХІХ ст. таким, що не має художньої цінності і може бути знятий.
Основне завдання реставраційних заходів, це розкрити автентичний (авторський) нижній темперний шар, який може датуватися XVII ст. і належати до традиційної школи волинського іконопису.
У музеї зазначили: «Попри нищівні процеси, які зазнала ікона впродовж століть, її основа з дощок товщиною 3,3 см. у нижній своїй частині має три деструктивні наскрізні отвори. Вони зроблені, можливо, у ХІХ ст. і їх призначення невідоме. Єдиний випадок з подібними отворами нам довелося зустріти на іконі авторства Йова Кондзелевича «Спас (на веселці)», кінця XVII ст. зі Свято-Троїцької церкви села Городище Луцького району Волинської області (експонувалася в Музеї волинської ікони). Чи хтось зустрічав подібне? Нам буде цікаво дізнатися думку фахівців».
Проведені пробні розчистки живопису засвідчили, що довкола трону розміщені по три голівки херувимів. Вони замальовані суцільним шаром охристої фарби. Херувими виконані на високому професійному художньому рівні. Німб і руки Ісуса перекриті яскравою оранжевою олійною фарбою. Примітивно і неохайно перемальовані лик Ісуса та постаті ангелів над колонами трону. Не торкнулася рука «поновлювача» лише зображення книги з текстом в руках Вседержителя.





Новини та корисна інформація – швидко, оперативно, доступно! Приєднуйтесь до нашого Телеграм-каналу Волинь ЗМІ
Читайте також: У Луцьку готуються до 600-річчя з’їзду європейських монархів.
