Курси НБУ $ 42.06 € 49.00
ОЛЕКСАНДР ЧИЖИК: ЯК ГОСПОДАРНИК Я ЗНАЮ, ЯК ВИРІШИТИ БОЛЮЧІ ПРОБЛЕМИ

Волинь-нова

ОЛЕКСАНДР ЧИЖИК: ЯК ГОСПОДАРНИК Я ЗНАЮ, ЯК ВИРІШИТИ БОЛЮЧІ ПРОБЛЕМИ

Реформи у системі теплопостачання Луцька і майбутнє комунального електротранспорту - теми, які цікавлять виборців...

Реформи у системі теплопостачання Луцька і майбутнє комунального електротранспорту - теми, які цікавлять виборців. У кожного кандидата на посаду луцького міського голови є свої плани щодо вирішення проблем у житлово-комунальному господарстві і на транспорті. Одні вбачають вихід у передачі комунальних підприємств у приватні руки, інші - навпаки впевнені, що вони повинні залишатись у власності міста. Своїми думками з цього приводу ділиться кандидат на посаду луцького міського голови Олександр Чижик

Микола ІГНАСЮК

-Олександре Валентиновичу, основний енергоресурс - газ - дорожчає, і жителі міста щороку це відчувають на власних кишенях. Мабуть, саме час подумати над тим, як здешевити обігрів осель лучан, як модернізувати систему теплопостачання у місті?
- Чим менше Україна буде використовувати газ, тим менше вона буде залежати від зовнішніх чинників. Це політичний бік питання. А ще здорожчання газу призводить до збільшення платежів нашого населення. Отож, по-перше, потрібно зменшити втрати тепла у мережах. Практично 40 % тепла не доходить від котельні до будинку. По-друге, втрати тепла у самих будинках. Що потрібно зробити, щоб мінімізувати втрати тепла? Це покращення або заміна комунікацій, вік яких десятки років. Потрібно детально опрацювати схему теплопостачання у місті. Вибрати райони, де доцільне індивідуальне опалення. А головне - поступове впровадження котелень з використання альтернативних джерел енергії.
- Це все у перспективі. А сьогодні потребує реконструкції система центрального теплопостачання.
-
Це щоденна, кропітка робота. Це поточні, капітальні ремонти мереж. Сьогодні у Луцьку більше 60-ти котелень, які мають по два і більше котлів на випадок аварії. Не потрібно відразу руйнувати старі котли. Вони повинні залишатись у резерві. Нові сучасні котли необхідно встановлювати паралельно. Можливо, немає сенсу утримувати окремі котельні і їх доведеться закрити. Потрібно обстежити кожен район міста, щоб знати, де доцільно зберегти центральне опалення, а де надати перевагу індивідуальному. Для того, щоб ефективно використовувати альтернативні джерела енергії, потрібне центральне теплопостачання. Але, знову ж таки, необхідно вирішити питання зменшення втрат тепла у мережах і будинках і переоснащення котелень. В бюджеті на це навряд чи знайдеться достатньо коштів. Державні програми існують, але не фінансуються. Тому ми повинні розраховувати на себе і рухатись у цьому напрямку - впровадженні енергозберігаючих технологій.
- Олександре Валентиновичу, яким ви бачите майбутнє Луцького підприємства електротранспорту? Ми були свідками 4-ох страйків тролейбусників. Зараз пристрасті вщухли. Але ніхто не може з упевненістю сказати, що подібне не повториться. Отож, що потрібно зробити міській владі, щоб це комунальне підприємство знову стало прибутковим, щоб люди вчасно отримували зарплату, а пасажири відчули переваги цього виду транспорту?
-
Тролейбуси мають багато переваг порівняно із автотранспортом. Вони екологічно чисті та економічно вигідні, зважаючи на те, що джерело руху - електроенергія, якої Україна виробляє вдосталь. Альтернативи тролейбусам у місті сьогодні немає. Щодо страйків, то невміле керівництво у будь-якому комунальному підприємстві призводить до того, що утворюються збитки. І на їх покриття витрачаються усі гроші, які мали б йти на виплату зарплат робітникам, на оновлення рухомого складу, на розвиток підприємства. А так відбувається латання фінансових дір і нічого більше. Тому потрібно зробити підприємство електротранспорту якщо не прибутковим, то хоча б беззбитковим. У мене є низка пропозицій, як навести лад у цьому питанні, але поки що рано про це говорити. Перевезення пасажирів - це великий бізнес, і коли я розкрию усі секрети, приватні перевізники спрацюють на випередження.
- Однією із проблем підприємства електротранспорту міська влада називає велику кількість пасажирів-пільговиків. Компенсації за їх перевезення виплачує держава, але гроші надходять із затримкою, і це негативно позначається на роботі міського електротранспорту.
-
Повторю: я вважаю, що головна проблема луцького електротранспорту - у збитковому режимі роботи. За ці компенсації з держбюджету можливо скоротити заборгованість із зарплати. Але це принципово питання не вирішить.
Після того, як невдало були запроваджені комунальні маршрутки, обсяг перевезень на луцькому електротранспорті зріс на 30 відсотків. За логікою, тролейбусники мали б заробляти більше. Але оскільки це стало одним підприємством (тролейбуси і комунальні маршрутки), то замість прибутків тролейбусники отримали чергову порцію збитків. Я знаю, що на підприємстві відбулось скорочення працівників. Але замість скорочення адмінперсоналу позбулись ремонтників рухомого складу. За таких обставин, я впевнений, електротранспорт буде працювати ще гірше. Будь-яке скорочення потрібно починати із голови і адмінапарату. Проблему луцького електротранспорту потрібно розглядати в комплексі, враховуючи усі транспортні потоки у місті. А ще потрібно оновлювати рухомий склад підприємства, тим паче, що сучасні тролейбуси випускаються не десь за кордоном, а у нас, у Луцьку.
Telegram Channel