НЕ ВОДА З КРАНА – А ГРОШІ З ГАМАНЦЯ - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.33 € 30.73

НЕ ВОДА З КРАНА – А ГРОШІ З ГАМАНЦЯ

Ще не так давно ми не задумувались, що воду, яка витікає з крана, потрібно економити та облікувати, вважали: у нас, на Волині, запаси води достатні. Сьогодні ж всім зрозуміло, що струмінь води з крана не безперервний і до того ж дорогий. І тому однією із складових частин реформування житлово-комунального господарства є організація обліку паливно-енергетичних ресурсів.

Ще не так давно ми не задумувались, що воду, яка витікає з крана, потрібно економити та облікувати, вважали: у нас, на Волині, запаси води достатні. Сьогодні ж всім зрозуміло, що струмінь води з крана не безперервний і до того ж дорогий. І тому однією із складових частин реформування житлово-комунального господарства є організація обліку паливно-енергетичних ресурсів.
Сьогодні встановлення лічильників на гарячу і холодну воду стає нормою життя. Та це і зрозуміло: тарифи на житлово-комунальні послуги високі, і норми відпуску холодної і гарячої води встановлюють такі, щоб покрити всі затрати підприємств, які ці послуги надають.
Програма поетапного оснащення житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії, затверджена постановою Кабінету Міністрів України, виконується вкрай незадовільно. І причина проста — відсутність необхідного фінансування.
Двічі постановами Кабінету Міністрів України продовжувався термін реалізації програми до 2002 і 2007 року. І сьогодні, за офіційними даними, в області виконання програми щодо встановлення лічильників будинкового обліку холодної води становить лише 6 відсотків (294 лічильники), а лічильників гарячої води 1,5 відсотка (41 лічильник).
Однак, за останні два роки чітко визначилась тенденція до зростання темпів впровадження квартирних лічильників води, яких в області всього встановлено до тридцяти тисяч (з них приблизно 10 тисяч — на гарячу воду).
Оснащення житлового фонду приладами обліку висвітлює ряд проблем. Це — стан санітарно-технічних приладів у квартирах, стан будівельних комунікацій, обслуговування, ремонт і повірка приладів обліку, фінансування цих робіт. Щоб допомогти споживачеві утвердитись в своїх правах та оплачувати тільки фактично отримані послуги, необхідно значно підвищити професійний рівень працівників організацій, які займаються монтажем та обслуговуванням приладів обліку води. Таких організацій сьогодні є понад двадцять, не враховуючи “народних умільців”, які на цій ниві мають і свою нішу. Послугу з повірки водолічильників кваліфіковано надає Волинський державний центр стандартизації, метрології та сертифікації.
Нині іде активна підготовка житлово-комунального господарства до нового сезону. У період профілактичних робіт найзручніше подбати про “облікове господарство”. Фахівці Волинського ДЦСМС упродовж дня обслуговують до сорока клієнтів, надаючи послуги з повірки водолічильників. З початку року процедуру підтвердження метрологічних характеристик пройшло понад 900 лічильників, а це лише 15 відсотків від планової кількості. Аналіз цієї роботи показує, що лише половина лічильників відповідає вимогам нормативних документів, а решта потребує ремонту або регулювання.
Отож, корисно згадати, що то не вода тече із крана, а витікають гроші з гаманця.
Любов ОЛІЩУК,
заступник директора Волинського державного центру стандартизації, метрології та сертифікації.