КРАЇНІ УЖЕ НЕ ПОТРІБНІ ВЧИТЕЛІ МУЗИКИ І МАЛЮВАННЯ. СПРАВДІ, НАВІЩО ГОЛОДНИМ КУЛЬТУРА?
Виявляється, 17 грудня 2015 року в Міністерстві освіти і науки України відбувся круглий стіл «Концепція розвитку початкової освіти у контексті реформування загальної середньої освіти», на якому було представлено проект Концепції початкової освіти...
Виявляється, 17 грудня 2015 року в Міністерстві освіти і науки України відбувся круглий стіл «Концепція розвитку початкової освіти у контексті реформування загальної середньої освіти», на якому було представлено проект Концепції початкової освіти. У ній повністю вилучені уроки «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво». Автори пропонують замінити їх наскрізною інтеграцією мистецтва з усіма іншими навчальними предметами, тобто малювати на математиці, співати на мові, проводити виховні години про мистецтво…
Вчителі та батьки всієї України глибоко стурбовані новою реформою в освіті. Це питання обговорюється на всіх рівнях. У соцмережах створена відкрита спільнота «Збережемо освітню галузь «Мистецтво», де і педагоги, і громадськість висловлюють свою позицію щодо цього проекту. Також написано петицію Президенту, триває збір підписів. Останнім часом ми, українці, позиціонуємо себе як демократична європейська держава, де всі інститути владного олімпу дослуховуються до думки громадськості — людей, які нині працюють на майбутнє, незважаючи на складний час. Це, мабуть, не про нас — педагогів мистецької шкільної освіти. Відповідно до проекту «Концепції початкової освіти», яка була оприлюднена в МОН України перед всеукраїнською аудиторією 17 грудня 2015 року (на сайті) і яку нині хочуть «проштовхнути» до впровадження в навчальні заклади України, освітня галузь «Мистецтво» ліквідована під виглядом інтеграції з усіма іншими предметами. За всі роки незалежності України державні стандарти передбачали неперервну мистецьку шкільну освіту, охоплюючи учнів з першого по одинадцятий класи. Україна пишалася таким значним світовим досягненням вітчизняної педагогіки. Невже нашому суспільству не потрібні культура, естетика, духовність? Чи, можливо, ті, хто писав цю концепцію, вважають, що саме ці предмети перевантажують наших дітей? Невже вони не були дітьми? Про які національні цінності, гармонійний розвиток особистості ми можемо говорити, якщо предметів освітньої галузі «Мистецтво» нема в «Концепції початкової освіти». Невже на уроках математики, природознавства дітям будуть розповідати про музику Мирослава Скорика, Володимира Івасюка, чи, можливо, на уроках читання слухатимуть Миколу Леонтовича, Миколу Лисенка та інших композиторів, або на уроках української мови будуть навчати практичним навичкам роботи у різноманітних техніках візуального мистецтва, вивчати основи кольорознавства, знайомити з картинами Тараса Шевченка, Георгія Нарбута, Йосипа Бокшая, Катерини Білокур, перлинами світової та української архітектури? Адже, на думку психологів, у початковій школі саме предмети мистецтва розвивають творчу особистість з нестандартним мисленням, впливають на емоційний інтелект, і в той же час «розвантажують» розумову діяльність дитини. Без культури немає нації. Це наше з Вами обличчя перед світом. Завдяки мистецтву світове співтовариство знає Україну з позитивного боку та поціновує нас як висококультурну націю. Знищуючи мистецьку складову в початковій школі під виглядом інтегрування з математикою або іншими предметами, ми знищуємо майбутню українську культуру європейського народу. Не всі батьки можуть оплачувати позакласні музичні й художні заняття своїх дітей, а саме на уроках мистецтва вчителі виявляють талановитих учнів. Для багатьох дітей це єдина можливість розвивати свої здібності й таланти для майбутнього престижу України у світі. «Завдяки» так званому «інноваційному» підходу щодо викладання предметів художньо–естетичного циклу, запропонованому «Концепцією початкової освіти», тисячі вчителів, що виховують дітей на цінностях мистецтва, будуть звільнені та змушені шукати іншу роботу. А студентам мистецьких педагогічних закладів чому сьогодні не говорять, що вони вчаться даремно? Адже з таким підходом професія вчителя музичного чи образотворчого мистецтва зникне найближчим часом. Багато запитань… Відповідь, мабуть, мають дати автори концепції та МОН України. Сподіваємося, що крик нашої душі за майбутнє наших дітей та освітньої галузі «Мистецтво» буде почутий, а проблема вирішена на користь підростаючого покоління українців. Батьки, вчителі, методисти освітньої галузі «Мистецтво»
P. S. Чекаємо коментарів із приводу цього листа від керівників освітньої галузі Волині і Рівненщини.
Про ліквідацію освітньої галузі «Мистецтво» в початковій школі Прізвище, ім’я, по батькові автора (ініціатора): Овіннікова Наталія Ігорівна Статус: триває збір підписів Петиція №22/019084–еп. Подана 22.12.2015 Дата початку збору підписів: 22.12.2015 Текст електронної петиції: Шановний пане Президенте!