У луцьких тролейбусах квитки видаватимуть... валідатори - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 26.67 € 31.37

У луцьких тролейбусах квитки видаватимуть... валідатори

З 27 березня пасажири міського електротранспорту платитимуть за проїзд через електронну систему


До кінця місяця в усіх тролейбусах Луцька з’являться валідатори — пристрої, які мінімізують втручання кондуктора в процес оплати.



Євгенія СОМОВА


До кінця місяця в усіх тролейбусах Луцька з’являться валідатори — пристрої, які мінімізують втручання кондуктора в процес оплати. За словами директора підприємства електротранспорту Ігоря Грицюка, в обласному центрі Волині запускають автоматизовану систему обліку пасажирів, яка й передбачає їхнє встановлення. У Луцьку вона впроваджуватиметься у три етапи. На першому валідатори будуть у кондукторів, які допомагатимуть пасажирам платити за проїзд (80 відсотків із них уже пройшли інструктаж як користуватися зчитувальними пристроями). Вхід у транспорт, як і раніше, буде через усі двері. Ігор Грицюк розповів про процедуру купівлі квитка. За його словами, кожен кондуктор матиме три картки: студентську (учнівську), повну і пільгову. Коли пасажир, скажімо студент, заплатить гривню за проїзд, кондуктор прикладе до валідатора відповідну картку і він роздрукує квиток. Коли ж у тролейбус заходить пільговик і пред’являє посвідчення, валідатор видасть йому нульовий квиток. Дані про кожного пасажира надходитимуть в он-лайн режимі на підприємство електротранспорту. Це дасть змогу відстежувати кількість перевезених, їхню категорію. Валідатори спочатку працюватимуть у тестовому режимі, а згодом — в робочому, після того, як виконком затвердить його. За словами Ігоря Грицюка, автоматизована система оплати за проїзд успішно працює в європейських країнах. В Україні її запроваджують у Тернополі. Вже після першого етапу зросла виручка підприємства. Окрім того, запуск автоматизованої системи обліку пасажирів дасть змогу Луцькому підприємству електротранспорту контролювати дотримання графіку руху, робочого часу, скоротити тривалість перебування транспорту на зупинках.
— Дискомфорту після запровадження електронної системи у тролейбусах лучани не відчують, — запевнив Ігор Грицюк. — Кондуктор як видавав квитки, так і буде видавати, підходячи до пасажира. Але вже на другому і третьому етапах запрацюють стаціонарні валідатори. Плануємо встановити їх за умови належного фінансування найближчим часом. У великих тролейбусах їх буде 2 — 3, щоб у пасажирів не виникали труднощі при розрахунках.
До речі, крім валідаторів, встановлять і систему оповіщення для людей з вадами зору і слуху. Назви зупинок будуть озвучуватися і демонструватимуться на моніторах. Спершу, як уже говорилося, лучани у міському транспорті розраховуватимуться готівкою а згодом — банківськими картками. Працюватимуть з платіжними системами «Маестро» та «Мастеркард», якими користуються всі банки. Відпрацьовувати автоматизовану систему Луцькому підприємству електротранспорту взявся допомагати ПриватБанк. Як повідомив директор Північно-Західного регіонального управління установи Юрій Войтенко, він має сучасні технології, що допомагають визначити, який саме пасажир сів у тролейбус, зчитавши інформацію з картки, чи має він пільги. Якщо це пільговик, то з його картки не буде знято жодної копійки, коли ж це студент, — знімуть 50 відсотків вартості проїзду. За словами Юрія Войтенка, окремої картки для оплати за проїзд не буде. Для зручності лучан банк запропонував варіант, згідно з яким проїзд буде фіксуватися за допомогою звичайної картки, на яку вони отримують пенсію, соціальні виплати чи допомоги або кредитної. У кого їх нема — виготовлять.
— Наше завдання зробити так, щоб лучанам було комфортно у міському транспорті, — зазначив Юрій Войтенко. — Ми підключимо команду фахівців із головного офісу і вони знайдуть спосіб як зробити, щоб звичайною карткою для виплати пенсії, інших соціальних допомог можна було зафіксувати проїзд у транспорті.
За його словами, фахівці банку працюють над тим, аби вже в травні лучани, які не користуються пільгами, могли розрахуватися за проїзд у тролейбусах своєю банківською карткою.
Щодо очікуваного підвищення вартості квитка, то, за попередніми розрахунками, для учнів і студентів вона залишиться незмінною — гривня. А ось за повний доведеться заплатити уже три. Здорожчання проїзду обгрунтовують збільшенням тарифу на електроенергію. До того ж підприємству електротранспорту держава відмовилася відшкодовувати за пільгові перевезення.