І Венера стала еталоном жіночої краси - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 26.67 € 31.37
І Венера стала еталоном жіночої краси

Волинь-нова

І Венера стала еталоном жіночої краси

8 квітня 1820 року грецький селянин Ергос Кедротас з острова Мілос виявив на своєму наділі античну статую, яка тепер відома як Венера Мілоська й експонується в Луврі (на фото)

Копаючи свій город, чоловік наткнувся на тесане каміння — з такого на острові Мілос зводили будинки. Ергос продовжив копати і виявив нішу, а в ній — мармурову статую жінки. Грек допетрав, що натрапив на щось краще, аніж просто каміння. Про це почув французький консул, який мало тямив у мистецтві, але знав, що уряд шукає античні витвори для Лувру. А коли статуя потрапила на очі мічману, а пізніше знаменитому французькому мандрівникові Дюмон-Дюрвілю, той одразу зрозумів її цінність.



«Статуя зображала жінку. У лівій піднятій догори руці вона тримала яблуко, а правою притримувала спадаючі від стегон одіяння».



Тим часом про знахідку довідалися турки і захотіли купити її. У момент, коли статую вже вантажили на корабель, з’явилися французи. Зав’язалася бійка, в ході якої і були відбиті руки Венери. Зате вона не потрапила у Стамбул чи інше турецьке місто.
Французький посол маркіз де Рів’єр відіслав шедевр королю, а той передав її Лувру. Кілька місяців факт існування статуї приховували, побоюючись міжнародного скандалу, адже її захопили силою. Проте такий витвір мистецтва неможливо було довго ховати від світу. Вперше його відкрили 7 травня 1821 року для послів Англії, Голландії, Туреччини та Греції.
Ми звикли бачити Венеру Мілоську, висота якої 2,02 метра (пропорції у перерахунку на зріст 164 см: стегна — 93, талія — 69, груди — 86), без рук. Проте Дюмон–Дюрвіль, згадуючи про її віднайдення, писав: «Статуя зображала жінку. У лівій піднятій догори руці вона тримала яблуко, а правою притримувала спадаючі від стегон одіяння. Згодом обидві руки були пошкоджені й тепер відділені від тулуба». Дослідники зійшлися на думці, що руки були втрачені під час бійки французів із турками.
Досі не вщухають суперечки, хто є автором шедевру. Спочатку вважали, що він належить різцю Праксителя — великого давньогрецького скульптора. Однак на постаменті виявили напис: «Олександр (або Атессандр), син Меніді з Антіохії, виконав це». Донині його визнають автором статуї, хоча деякі мистецтвознавці переконані, що він виготовив тільки постамент. 


Інші цікаві факти про 8 квітня дивіться у нашій рубриці «Доброго дня вам, люди!».