ЧИМ І ПЕРЕД КИМ ЗАВИНИВ ЛУЦЬКИЙ АВТОЗАВОД? - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 28.67 € 32.30

ЧИМ І ПЕРЕД КИМ ЗАВИНИВ ЛУЦЬКИЙ АВТОЗАВОД?

Про потрясіння, які пережив від перевірок податківців трудовий колектив, й досі нагадує лозунг на приміщенні, в якому згадується 37 рік...

Схоже, що луцьким автомобілебудівникам спокій тільки сниться. Про потрясіння, які пережив від перевірок податківців трудовий колектив, й досі нагадує лозунг на приміщенні, в якому згадується 37 рік. Наче й недоречне порівняння... Нинішній голова наглядової ради ВАТ «ЛуАЗ» Володимир Гунчик пояснив, що, як в часи тотального беззаконня, торік було винесено обвинувачення, а вже потім відбувалося з’ясування обставин. Але тепер після планової перевірки податківців за 9 місяців 2003 і 2004 років, як сказав Гунчик, «ми перейшли в площину судів, ситуація стабілізувалася». Хоча, як він вважає, лозунг знімати зарано.
Тепер керівництво підприємства забило тривогу з іншого приводу. І в цеху, де зібрався колектив, про це промовляло гасло: «Вимагаємо відновити дію інвестиційної програми ВАТ
«ЛуАЗ». Голова наглядової ради Володимир Гунчик нагадав, що торік Кабінет Міністрів затвердив інвестиційну програму лучан в розмірі 30 млн. доларів, в якій йшлося про перспективи розвитку підприємства аж до 2007 року. Передбачалося створення виробничих потужностей по виготовленню вантажних автомобілів та автобусів на майданчиках ЛуАЗу та Черкаського автобусного заводу. Намічався різкий прорив у соціальному забезпеченні. І ось тоді, як сказав Володимир Петрович, “конкурентним силам вдалося ввести в оману Президента”, який своїм Указом від 1 жовтня 2003 року зупинив впровадження інвестиційної програми, мотивуючи це необхідністю приведення її і діючого законодавства до вимог СОТ. Було дано відповідні вказівки урядовим відомствам. Заводчани доводили, що це рішення помилкове, разом з тим переглянули програму відповідно до прийнятого закону Верховною Радою і її розширили.
І ось 8 жовтня 2004 року Кабінет Міністрів України затвердив інвестиційну програму Кременчуцького автоскладального заводу у відповідності із... старим Законом «Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні». Це викликало обурення лучан, адже їхня заблокована рік тому програма абсолютно відповідає кременчуцькій! Тож недаремно деякі виступаючі на зборах колективу запитували: «Невже Указ Президента — не указ для Кабміну?» Йдеться про те, що зіштовхуються інтереси трудових колективів конкурентів, хоча між ними не було ніякого антагонізму. Утворюються нерівні умови на ринку автомобілебудування. Заступник головного конструктора Володимир Антонов з тривогою нагадав, що виробництво перспективної моделі УАЗ-1301 в результаті відміни інвестиційної програми відсувається на кілька років. Народний депутат України Володимир Бондар, виконавчий директор обласної спілки промисловців і підприємців Юрій Анцух, заступник міського голови Сергій Тарасюк та інші вважають, що причини подвійних стандартів державної підтримки знаходяться не в економіці, а в політиці. Не ті, мовляв, інвестори... Володимир Гунчик на запитання кореспондента про ставлення обласної влади до тисячного колективу відповів так: «На День машинобудівника, коли подали до нагородження грамотою облдержадміністрації одного з наших ветеранів, нам було в цьому відмовлено. Останні дії з боку цієї владної структури показали, що підтримки ми не матимемо».
На зборах трудового колективу було прийнято звернення за підписами генерального директора Івана Грицанчука та голови профкому Віталія Предмирського до Президента країни, Кабінету Міністрів, Генеральної прокуратури, відомств, в якому, зокрема, повідомляється: «Як розцінювати рішення Кабінету Міністрів? Чи, можливо, мова йде про банальну корупцію в структурах державної влади, коли гроші здатні проштовхнути будь-яке рішення, навіть якщо воно прямо суперечить Указу Президента? Ми бачимо політику подвійних стандартів, обману і погроз по відношенню до ВАТ «ЛуАЗ». В таких умовах є реальна перспектива ліквідації заводу».
Олександр НАГОРНИЙ.