Курси НБУ $ 39.60 € 42.28
«Мене пограбували злодії, а тепер обдирає ще й банк»

Адвокат Максим Мохнюк

Волинь-нова

«Мене пограбували злодії, а тепер обдирає ще й банк»

«Я, Наталія С., прошу допомогти у такій справі.
12 липня 2016 року з мого кабінету, що знаходиться у приміщенні одного з дошкільних навчальних закладів Луцька, було викрадено сумку з особистими речами: гаманець із грішми, три банківські картки ПриватБанку (дві для виплати та Універсальна GOLD), мобільний телефон та інші речі. Крадіжка була вчинена приблизно після 12 години. Зникнення сумки я виявила близько 18 години. Одразу не могла повірити, що її викрали, деякий час ще шукала. Не знайшовши, зателефонувала до поліції зі стаціонарного телефону ДНЗ.
Намагалася заблокувати картки ПриватБанку, але не змогла додзвонитися зі стаціонарного телефону закладу. Поліцейський, який прибув на виклик, допоміг мені зателефонувати до сервісного центру ПриватБанку та заблокувати викрадені картки. Працівник банку повідомив, що з моєї банківської картки Універсальна GOLD близько 16-ї години зняті кошти в сумі 2 607 (дві тисячі шістсот сім) гривень. Після прибуття слідчого з поліції був складений протокол, який я підписала.

 

 

Працівники банку повідомили мене, що доки триває слідство, проценти за користування кредитом все одно будуть нараховуватися.

 

 

Наступного дня, 13 липня 2016 року, я відвідала спочатку відділення ПриватБанку, що розташоване за адресою: просп. Молоді, 14, де мені видали нові дві картки для виплат та повідомили, що 12 липня з моєї картки Універсальна GOLD були зняті гроші. Нову універсальну картку (кредитну) мені не видали, оскільки в мене не було мобільного телефону. Після цього я звернулася до відділу служби охорони ПриватБанку, розташованого за адресою: просп. Відродження, 1, щоб з'ясувати, чи зафіксували камери спостереження крадіїв, коли вони знімали кошти з моєї картки. Камера зафіксувала двох зловмисників, в одного з яких є татуювання на руці. Про цей факт я повідомила слідчого.
Оскільки гроші крадії зняли з моєї банківської картки Універсальна GOLD, що є кредитною, працівники банку повідомили мене, що доки триває слідство, проценти за користування кредитом все одно будуть нараховуватися, так ніби це я його використала. Тому знайшла кошти та внесла на кредитний рахунок, щоб не платити принаймні процент на викрадені гроші. Про інші операції з викраденими моїми картками працівники банку мене не повідомили. З чого я зробила висновок, що знята злодіями сума — лише дві тисячі шістсот сім гривень.
Протягом тривалого часу я не мала нового мобільного телефону і не могла стежити за власними рахунками у Приват24. Тому була дуже здивована, коли 24 жовтня 2016 року вияснила, що винна ПриватБанку гроші за якусь «Миттєву розстрочку». Як пояснила мені працівник банку, ця розстрочка на суму 11 440 (одинадцять тисяч чотириста сорок) гривень була розпочата 12 липня. З моїх надходжень банк сам знімав кошти для погашення за цієї розстрочкою (запис у виписці рахунків «ПОКУПКА ТОВАРУ»), без будь-яких повідомлень. Зняття коштів відбувалося з мого кредитного рахунку, проте я не могла цього бачити, оскільки не отримала в ПриватБанку нової кредитної картки замість втраченої. Я навіть не підозрювала про це.
Ця новина страшенно вразила мене. Виявляється, крадії змогли якось оформити кредит на таку велику суму на моє ім’я. Я працюю у дитячому закладі, де невисока зарплата. Я самотня жінка, сама виховувала сина, який зараз служить у Збройних силах неподалік Маріуполя. Прошу допомогти мені».

 

 

Шановна Наталіє Олександрівно!
Ситуація, в якій ви опинилися, не є безнадійною. Оскільки коштів із кредитної картки ви не отримували, банк не має законних підстав стягувати їх із вас у судовому порядку.
Ви звернулися до правоохоронних органів із заявою про вчинення кримінального правопорушення відносно вас, насправді ви є потерпілою стороною від дій третіх осіб.
З того, що ви написали, випливає, що кошти з вашої кредитної картки фактично викрали. Ви не використовували коштів для власних потреб та не знімали готівки. У вас є інформація про зняття грошей з картки без вашого дозволу сторонніми особами. Крім цього, ви вжили розумних заходів для того, щоб заблокувати картку у найкоротші строки.
Постанова правління НБУ № 705 від 05.11.2014 року говорить, що ви несете відповідальність за здійснення платіжних операцій лише у випадку, якщо банківська установа доведе, що ви своїми діями чи бездіяльністю сприяли втраті, незаконному використанню ПІНу або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції.
Враховуючи те, що у вас кредитну картку викрали, ви ПІН-код та іншу інформацію стороннім особам не розголошували, стягнення з вас коштів у такій ситуації, на мою думку, не може бути законним.

 

 

 

 

Telegram Channel