ВОЛИНСЬКИЙ БЮДЖЕТ-2005
Обласна рада підтримала депутатський запит Володимира Банади до прокурора області про проведення перевірки щодо надання житла першому заступнику голови облдержадміністрації...
Нотатки з ХVІІІ позачергової сесії обласної ради
Ще до початку розгляду основного питання “Про обласний бюджет на 2005 рік” з гострим депутатським запитом виступив Володимир Банада. На думку депутата, перший заступник голови облдержадміністрації Володимир Панчишин намагається незаконно одержати квартиру по вулиці Коперника, 53, в Луцьку, вартість якої за місцевими цінами 450—500 тисяч гривень. Документи, завірені житловою комісією профкому адміністрації, подані на розгляд міськвиконкому, були сфальсифіковані. Знаючи про це, Володимир Банада наполіг, щоб клопотання про виділення житла були надіслані для перевірки в прокуратуру області, але потім їх скерували прокурору міста. Перший заступник прокурора Луцька повернув документи в міськвиконком, підтвердивши, що вони сфальсифіковані, зокрема, не відповідає дійсності акт житлового обстеження, претендент на житло не має права на додаткову площу як кандидат наук тощо. Депутат просив прокурора області з’ясувати ці деталі.
— Де прокурорське провадження і судове рішення про примусове виселення людини, яка більше року живе без ордера в будинку, котрий до 25 листопада ще не був введений в експлуатацію? — запально говорив Володимир Банада. — Я наполіг і міський голова не дозволив видавати ордер пану Панчишину. Житловий відділ міськвиконкому надіслав в облдержадміністрацію доповідну записку щодо неправдивих документів, але я думаю, що в облдержадміністрації намагатимуться ще раз сфальсифікувати подання на отримання житла високому посадовцю...
Рада підтримала депутатський запит Володимира Банади до прокурора області про проведення перевірки щодо надання житла першому заступнику голови облдержадміністрації.
Про обласний бюджет на 2005 рік інформував начальник головного фінансового управління Василь Гром. За словами Василя Андрійовича, формування бюджету здійснюється з участю управлінь облдержадміністрації і обласних організацій, які є головними розпорядниками коштів обласного бюджету. При визначенні його показників враховані зміни у податковому законодавстві й основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку в наступному році. Загальний обсяг трансфертів, визначених у держбюджеті місцевим бюджетам, становить 562,2 мільйона гривень і перевищує обсяг бюджетів на нинішній рік з врахуванням змін на 46,7 мільйона гривень, або на 9,1 відсотка. Відзначалося, що проект бюджету обговорено на засіданнях бюджетної, інших профільних комісій та президії облради, і депутати внесли ряд пропозицій, зокрема, в галузі охорони здоров’я, соціального захисту населення, культури, фізичної культури і спорту, регіональних програм розвитку сільського господарства та інвестицій. Ці пропозиції буде детально вивчено й узагальнено разом з пропозиціями і розрахунками до бюджетів міст і районів.
Депутати задали доповідачеві чимало запитань. Петро Горщарук нагадав, що наступний рік оголошено роком села. Чи позначиться це на фінансуванні? Василь Гром проінформував, що фінансування галузі сільського господарства з держбюджету передбачено довести до 10 мільярдів гривень на рік. На постійній профільній комісії була домовленість, що при уточненні бюджету розглянемо фінансування села щодо програм. Крім того, в держбюджеті передбачено 900 мільйонів гривень на фінансування капітальних вкладень, і значна частина цих коштів повинна бути спрямована на село, зокрема, на газифікацію.
На думку заступника голови облради Василя Струка, централізація коштів тепер ще вища, ніж була в радянські часи, що створює негативні ситуації. Як її позбутися? За словами Василя Грома, централізація — спадкова хвороба і щоб її уникнути, потрібно передати централізовані кошти територіям, органам місцевого самоврядування, які краще знають, що їм купувати, де купувати і якої вартості.
У депутатів Богдана Дівнича, Володимира Карпука , Василя Ковалика, Дмитра Дремуха виникло багато запитань щодо фінансування охорони здоров’я, інших галузей. За словами Володимира Банади, потрібно сконцентрувати кошти, якими будуть розпоряджатися народні депутати, і місцеві ресурси з тим, щоб розширити кількість регіональних об’єктів. Належить також швидше завершувати перелік об’єктів обласної комунальної власності, адже їх оренда — це додаткові доходи до бюджету. Депутат наголосив також на тому, що резервний фонд обласної ради потрібно контролювати, аби не допускати недоцільних витрат коштів, зокрема, допомог бюджетам інших областей.
Відносно цих та інших питань вичерпну відповідь дав голова обласної ради Василь Дмитрук. Від оренди майна спільної власності в бюджеті-2005 передбачено одержати 140 тисяч, від приватизації — 200 тисяч гривень. Але це не межа, бо є значні резерви. Є домовленість про тісну співпрацю з народними депутатами від області щодо інвестицій з держбюджету. Передбачається, що Волині може “перепасти” 20 мільйонів гривень, половину цієї суми можна буде використати на соціальні проблеми, в тому числі сільські, а решту коштів вкласти у житлово-комунальне господарство. Всі фінанси розподілятимуть гласно, з участю депутатів і головних розпорядників коштів.
Обласна рада встановила загальний обсяг доходів обласного бюджету на наступний рік у сумі 338526,012 тисячі гривень, у тому числі обсяг дотації вирівнювання 68838,4 тисячі гривень та субвенцій — 193137,9 тисячі гривень. Обсяг доходів загального фонду бюджету визначено в сумі 325468,9 тисячі гривень, спеціального фонду бюджету — 13057,112 тисячі гривень, у тому числі бюджету розвитку — 100 тисяч гривень.
Затверджено загальний обсяг видатків бюджету на 2005 рік — 338426,012 тисячі гривень.
Розглянуто також питання про внесення змін до рішення обласної ради від 11. 06. 2004 “Про інвестиційні наміри по будівництву об’єктів соціально-культурного призначення та житла області на 2004 рік”.
Після сесійного засідання голова обласної ради зустрівся із журналістами і відповів на їх запитання. За словами Василя Павловича, обласний бюджет-2005 відрізняється від бюджету нинішнього року насамперед тим, що зростає вага і сума заробітної плати. З 1 січня визначено новий розмір мінімальної зарплати, а по галузях заробітна плата суттєво зростає.
— Чому в сесійних засіданнях не беруть участі заступники голови облдержадміністрації?
— Керівників органу виконавчої влади ми запрошували на сесії, але після того, як жоден з них не з’явився на сесійне засідання, перестали їх запрошувати. Вони, мабуть, вважають, що їм нема потреби бути присутніми на сесії. Обласна рада, як відомо, прийняла рішення, яким делегувала повноваження начальникам управлінь. Вони вирішують усі питання, що належать до їх компетенції. У зв’язку з цим проблем не виникає.
— Чи були якісь консультації відносно персоналій нової виконавчої влади?
— Думаю, що подібні консультації проводяться, але мені про них поки що невідомо.
— Як стало відомо на сесії сьогодні, з фракції “Державність” вийшли депутати обласної ради Богдан Колісник і Роман Микитюк. Раніше з фракції вибув Володимир Войтович. Ця фракція ще не розпалась?
— У фракції “Державність” було сім депутатів, вийшло три. Таким чином фракції вже не існує.
Любомир ПАХОЛОК.
Ще до початку розгляду основного питання “Про обласний бюджет на 2005 рік” з гострим депутатським запитом виступив Володимир Банада. На думку депутата, перший заступник голови облдержадміністрації Володимир Панчишин намагається незаконно одержати квартиру по вулиці Коперника, 53, в Луцьку, вартість якої за місцевими цінами 450—500 тисяч гривень. Документи, завірені житловою комісією профкому адміністрації, подані на розгляд міськвиконкому, були сфальсифіковані. Знаючи про це, Володимир Банада наполіг, щоб клопотання про виділення житла були надіслані для перевірки в прокуратуру області, але потім їх скерували прокурору міста. Перший заступник прокурора Луцька повернув документи в міськвиконком, підтвердивши, що вони сфальсифіковані, зокрема, не відповідає дійсності акт житлового обстеження, претендент на житло не має права на додаткову площу як кандидат наук тощо. Депутат просив прокурора області з’ясувати ці деталі.
— Де прокурорське провадження і судове рішення про примусове виселення людини, яка більше року живе без ордера в будинку, котрий до 25 листопада ще не був введений в експлуатацію? — запально говорив Володимир Банада. — Я наполіг і міський голова не дозволив видавати ордер пану Панчишину. Житловий відділ міськвиконкому надіслав в облдержадміністрацію доповідну записку щодо неправдивих документів, але я думаю, що в облдержадміністрації намагатимуться ще раз сфальсифікувати подання на отримання житла високому посадовцю...
Рада підтримала депутатський запит Володимира Банади до прокурора області про проведення перевірки щодо надання житла першому заступнику голови облдержадміністрації.
Про обласний бюджет на 2005 рік інформував начальник головного фінансового управління Василь Гром. За словами Василя Андрійовича, формування бюджету здійснюється з участю управлінь облдержадміністрації і обласних організацій, які є головними розпорядниками коштів обласного бюджету. При визначенні його показників враховані зміни у податковому законодавстві й основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку в наступному році. Загальний обсяг трансфертів, визначених у держбюджеті місцевим бюджетам, становить 562,2 мільйона гривень і перевищує обсяг бюджетів на нинішній рік з врахуванням змін на 46,7 мільйона гривень, або на 9,1 відсотка. Відзначалося, що проект бюджету обговорено на засіданнях бюджетної, інших профільних комісій та президії облради, і депутати внесли ряд пропозицій, зокрема, в галузі охорони здоров’я, соціального захисту населення, культури, фізичної культури і спорту, регіональних програм розвитку сільського господарства та інвестицій. Ці пропозиції буде детально вивчено й узагальнено разом з пропозиціями і розрахунками до бюджетів міст і районів.
Депутати задали доповідачеві чимало запитань. Петро Горщарук нагадав, що наступний рік оголошено роком села. Чи позначиться це на фінансуванні? Василь Гром проінформував, що фінансування галузі сільського господарства з держбюджету передбачено довести до 10 мільярдів гривень на рік. На постійній профільній комісії була домовленість, що при уточненні бюджету розглянемо фінансування села щодо програм. Крім того, в держбюджеті передбачено 900 мільйонів гривень на фінансування капітальних вкладень, і значна частина цих коштів повинна бути спрямована на село, зокрема, на газифікацію.
На думку заступника голови облради Василя Струка, централізація коштів тепер ще вища, ніж була в радянські часи, що створює негативні ситуації. Як її позбутися? За словами Василя Грома, централізація — спадкова хвороба і щоб її уникнути, потрібно передати централізовані кошти територіям, органам місцевого самоврядування, які краще знають, що їм купувати, де купувати і якої вартості.
У депутатів Богдана Дівнича, Володимира Карпука , Василя Ковалика, Дмитра Дремуха виникло багато запитань щодо фінансування охорони здоров’я, інших галузей. За словами Володимира Банади, потрібно сконцентрувати кошти, якими будуть розпоряджатися народні депутати, і місцеві ресурси з тим, щоб розширити кількість регіональних об’єктів. Належить також швидше завершувати перелік об’єктів обласної комунальної власності, адже їх оренда — це додаткові доходи до бюджету. Депутат наголосив також на тому, що резервний фонд обласної ради потрібно контролювати, аби не допускати недоцільних витрат коштів, зокрема, допомог бюджетам інших областей.
Відносно цих та інших питань вичерпну відповідь дав голова обласної ради Василь Дмитрук. Від оренди майна спільної власності в бюджеті-2005 передбачено одержати 140 тисяч, від приватизації — 200 тисяч гривень. Але це не межа, бо є значні резерви. Є домовленість про тісну співпрацю з народними депутатами від області щодо інвестицій з держбюджету. Передбачається, що Волині може “перепасти” 20 мільйонів гривень, половину цієї суми можна буде використати на соціальні проблеми, в тому числі сільські, а решту коштів вкласти у житлово-комунальне господарство. Всі фінанси розподілятимуть гласно, з участю депутатів і головних розпорядників коштів.
Обласна рада встановила загальний обсяг доходів обласного бюджету на наступний рік у сумі 338526,012 тисячі гривень, у тому числі обсяг дотації вирівнювання 68838,4 тисячі гривень та субвенцій — 193137,9 тисячі гривень. Обсяг доходів загального фонду бюджету визначено в сумі 325468,9 тисячі гривень, спеціального фонду бюджету — 13057,112 тисячі гривень, у тому числі бюджету розвитку — 100 тисяч гривень.
Затверджено загальний обсяг видатків бюджету на 2005 рік — 338426,012 тисячі гривень.
Розглянуто також питання про внесення змін до рішення обласної ради від 11. 06. 2004 “Про інвестиційні наміри по будівництву об’єктів соціально-культурного призначення та житла області на 2004 рік”.
Після сесійного засідання голова обласної ради зустрівся із журналістами і відповів на їх запитання. За словами Василя Павловича, обласний бюджет-2005 відрізняється від бюджету нинішнього року насамперед тим, що зростає вага і сума заробітної плати. З 1 січня визначено новий розмір мінімальної зарплати, а по галузях заробітна плата суттєво зростає.
— Чому в сесійних засіданнях не беруть участі заступники голови облдержадміністрації?
— Керівників органу виконавчої влади ми запрошували на сесії, але після того, як жоден з них не з’явився на сесійне засідання, перестали їх запрошувати. Вони, мабуть, вважають, що їм нема потреби бути присутніми на сесії. Обласна рада, як відомо, прийняла рішення, яким делегувала повноваження начальникам управлінь. Вони вирішують усі питання, що належать до їх компетенції. У зв’язку з цим проблем не виникає.
— Чи були якісь консультації відносно персоналій нової виконавчої влади?
— Думаю, що подібні консультації проводяться, але мені про них поки що невідомо.
— Як стало відомо на сесії сьогодні, з фракції “Державність” вийшли депутати обласної ради Богдан Колісник і Роман Микитюк. Раніше з фракції вибув Володимир Войтович. Ця фракція ще не розпалась?
— У фракції “Державність” було сім депутатів, вийшло три. Таким чином фракції вже не існує.
Любомир ПАХОЛОК.