У Львові випробували новий метод зимового ремонту доріг (Фото, відео) - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.91 € 33.15
У Львові випробували новий метод зимового ремонту доріг (Фото, відео)

То є Львів

У Львові випробували новий метод зимового ремонту доріг (Фото, відео)

У Львові випробовують чеську технологію ямкового ремонту у мінусову температуру

Про це повідомляє прес-служба міськради Львова.

За словами заступника міського голови Сергія Бабака, чеська установка використовує в роботі інфра-термо-червоні пальники, які розігрівають асфальт. На дорогу, на якій проводять ямковий ремонт, не потрапляє відкрите полум’я і не пошкоджує дорожнє покриття – асфальт розігрівається інфра-термо-червоними пальниками. При потребі додають свіжого асфальту, і далі все закатує віброкаток.

Дві людини, які працюють біля машини, за день можуть опрацьовувати ямковим ремонтом 150-180 кв. м дороги. Латка лягає рівно, так, що коли їхатиме машини чи ітиме пішохід, не відчувається, що там є латка, щось вище чи нижче. 

Фактично, одразу через кілька хвилин по цій дорозі може їхати транспорт. Оскільки асфальт розігрівається, то це забезпечує 100% щеплення суміші, яку засипали в ямку, з дорогою.

 

 «Основні і важливі характеристики – ця машина може працювати практично цілий рік, при температурі мінус 10 градусів на дворі. Собівартість такої роботи втричі нижча ніж при тій технології, яку ми застосовуємо зараз. У комплект машини входить запас асфальту, який постійно підігрівається, і віброкаток. Дві людини, які працюють біля машини, за день можуть опрацьовувати ямковим ремонтом 150-180 кв. м дороги. Латка лягає рівно, так, що коли їхатиме машини чи ітиме пішохід, не відчувається, що там є латка, щось вище чи нижче. Така латка в Чехії стоїть до 5 років. У них навіть є ще міні-установка такого зразка, яка дозволяє за таким принципом роботи ремонт хідників.

Якщо б у Львові було 2-4 таких машини, то за 2-3 роки ми провели б якісний ямковий ремонт по всьому Львову і потім би підтримували дороги в нормальному стані», – розповів він.

 

 Орієнтовна вартість цієї машини в повному комплекті коштує десь 3,5 млн. грн. Цього року міським депутатам запропонують виділити кошти на купівлю двох таких установок.

Як розповів Мірослав Гурка, технолог чеського підприємства, з міста Брно, яке виробляє такі машини, ремонт доріг із використанням інфра-термо-червоних пальників робиться швидко, якісно і без обмеження проїзду і перекриття вулиць. Також при такому ремонті не виникає відходів – матеріал, який був в попередньому покритті дороги, розбивається, досипається новий асфальт, все з’єднається в одну масу, розігрівається і кладеться у вибоїну, яка щільно покривається асфальтною сумішшю без жодних нерівностей.

 

 «Ця технологія – це чеський винахід. У 2006 році розпочалися наші перші кроки в розробці цієї технології. А з 2011 року працюємо комерційно. Особливість цієї технології ще й у тому, що можна ремонтувати вибоїни в зимовий період. Наші машини замовляють європейські країни, також два місяці тому дві машини відправили в Нігерію», – повідомив Мірослав Гурка.

Колишній директор ЛКП «Львівавтодор», а тепер директор ЛКП «Львівелектротранс», Олег Береза підтримує придбання такої установки для проведення поточного ремонту дорожнього покриття у Львові.

«Ми вивчали різні технології проведення ямкового ремонту. Коли ми познайомилися з чеською технологією, то побачили, що вона є найбільш ефективною. Маючи такі машини, це дозволило б нашим підприємствам, які займаються дорожньою галуззю, проводити поточні ремонти майже цілий рік. Чеська установка – це економія і в людях, і в техніці і в матеріалах. Тому, я підтримую доцільність закупівлі такої техніки. Однак, буде потрібно провести навчання людей, адже важливий правильний кадровий підбір працівників, які будуть обслуговувати цю техніку», – додав Олег Береза.

 

Джерело: То є Львів