Чому така велика різниця в кількості учасників і переможців учнівських олімпіад серед районів області?..
Чому така велика різниця в кількості учасників і переможців учнівських олімпіад серед районів області?
Анастасія ФІЛАТЕНКО
Позаду в школярів Волині участь у предметних олімпіадах різних рівнів: шкільних, районних, обласних. Як завершальний етап – всеукраїнські олімпіади, куди, звичайно, потрапляють переможці обласних змагань. Спеціаліст обласного управління освіти і науки Людмила Плахотна показала таблиці, в яких зафіксовано результати олімпіад не лише нинішнього навчального року, а й попередніх. Починаючи з 2002 року, найбільше перемог на обласних олімпіадах здобули учні шкіл Луцька, Волинського та Нововолинського ліцеїв. Вони, так би мовити, поза конкуренцією. Не випадає ставити в один ряд Володимир-Волинський і Любешівський райони, перший економічно багатший. Та якщо брати до уваги число переможців обласних олімпіад, починаючи з 2002 року і по нинішній, то у першому за 4 роки мають 10 призерів, у Любешові – 18. Або візьмемо два сусідніх райони — Камінь-Каширський та Ковельський. Якщо учні камінь - каширських шкіл з 2002 по 2005 рік включно здобули на обласних олімпіадах 55 призових місць, то їх ровесники з Ковельського району лише 8. У нинішньому році школярі з Ковельщини, на жаль, не здобули жодного призового місця. А камінь-каширці мають їх аж 21. Коли Камінь-Каширський район отримав статус забрудненої території від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, якось на другий план відійшло питання про рівень знань учнів. У першу чергу йшлося про харчування, оздоровлення дітей, відміну випускних і перевідних екзаменів. Все це негативно вплинуло на рівень знань, знизилось число тих, хто вступав у вузи. І тоді у відділі освіти, який очолює Володимир Тішков, пішли на непопулярні заходи. Довелося відновити екзамени, відкрити в райцентрі філіал Малої академії наук, розширити мережу класів із поглибленим вивченням предметів. Якраз того дня, коли була в районі, в десяти загальноосвітніх школах проходили контрольні роботи з шести предметів. Працівники відділу освіти завдання з різних предметів везуть у заклеєних конвертах і про їх зміст учні і вчителі дізнаються буквально перед початком контрольної. Таким чином, вдається з’ясувати реальну картину рівня знань. Не так давно спеціалісти з обласного управління освіти і науки та інституту післядипломної педагогічної освіти після фронтальної перевірки Видертської загальноосвітньої школи зійшлися на думці, що цьому навчальному закладу потрібен психолог. Сперш фахівець працювала не на повну ставку, а нині Валентина Лукашик є добрим помічником всієї школи – як учнів, так і педагогів. Сьогодні директор школи Галина Цигипало відзначає, що у рейтингу шкіл вже 4 роки вони на першому місці. Нинішнього року мало не половина учнів брала участь у шкільних олімпіадах, мають і призерів обласних олімпіад. У районі також започаткували олімпіади серед учнів початкових класів. Переможці з шкіл їдуть до райцентру, виконують ті чи інші завдання з визначених предметів, цих дітей вшановують. Вшановують у районі і лауреатів творчих конкурсів, фестивалів, кращих юних спортсменів. Їм вручають подяки, грошові винагороди районної ради, а двоє найкращих учнів удостоюються цілорічної стипендії імені видатного земляка камінь-каширців, мовознавця Євгена Шабліовського в сумі 50 гривень. Не можна сказати, що шкільними проблемами не переймається влада, відділ освіти на чолі з Леонідом Шевчуком у Ковельському районі. Тут мають непогані досягнення у художньо-естетичному напрямку, а от здобутками у предметних олімпіадах похвалитися не можуть. Леонід Шевчук пояснює це тим, що в районі досі немає жодної гімназії, що спеціалізацію в школах, тобто поглиблене вивчення предметів, перший рік як ввели. Отож, є підстави проаналізувати ситуацію не тільки відділу, а й обласному управлінню освіти.