Одним із пріоритетів модернізації освіти нині є профілізація старшої школи...
Надія ТКАЧУК, завідувачка лабораторії «Сільська школа» Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти
Одним із пріоритетів модернізації освіти нині є профілізація старшої школи.
У січні минулого року уряд України затвердив державний стандарт базової і повної середньої освіти, за яким старшу школу визначено як профільну. Профільне навчання визначається як вид диференційованого. Воно передбачає врахування освітніх потреб, нахилів і здібностей учнів та створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення. Профільна освіта стала об’єктом дослідження Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти. У центрі уваги — стан профілізації сільської школи. Адже в області діють 715 (86 відсотків) сільських шкіл. Регіональний досвід впровадження профільного навчання обговорювався під час роботи науково-практичної конференції «Сільська школа у контексті переходу до профільного навчання», що відбулася у Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти. У ході конференції обговорювалися такі важливі питання, як забезпечення доступу сільської дитини до якісної освіти, особливості функціонування профільної школи у сільській місцевості, розвиток творчих здібностей і самореалізація сільських учнів та інші. Із позицією Академії педагогічних наук щодо профілізації старшої школи учасників конференції ознайомила докторант Академії, кандидат педагогічних наук, доцент Ганна Іванюк. Інформаційне забезпечення введення профільного навчання у старшу школу проаналізувала головний редактор журналу «Сільська школа України» Марія Голубенко. Про співпрацю загальноосвітньої школи з професійно-технічними навчальними закладами щодо забезпечення допрофесійної підготовки старшокласників говорила головний спеціаліст управління освіти і науки Марта Молчанова. Заступник начальника відділу організації професійного навчання обласного центру зайнятості Жанна Горбач акцентувала увагу на підвищенні конкурентоспроможності трудових ресурсів. Досвідом організації профільного навчання поділилися директори обласного ліцею Нововолинська Володимир Гутчинський і обласного ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Павло Боснюк, заступник директора з навчально-виховної роботи обласного ліцею-інтернату Мирослава Ткачук, методист-психолог районного методичного кабінету відділу освіти Горохівської райдержадміністрації Валентин Бочковський, заступники директорів навчально-виховного комплексу «Маневицька ЗОШ І—ІІІ ступеня № 2—гімназія імені А.П.Бринського» Жанна Таран і Підгайцівської ЗОШ І—ІІІ ступеня Луцького району Віктор Баран, а також директор Локачинського районного Будинку школяра Леся Войчук.