Курси НБУ $ 39.60 € 42.28
Волинські громади обговорили новації податкового законодавства

Розробляється нормативна база, яка дозволить місцевим бюджетам запозичувати кошти для розвитку власної інфраструктури

Укрінформ

Волинські громади обговорили новації податкового законодавства

Законодавчі та нормативні вимоги, а також новації податкового законодавства були в центрі уваги представників волинських громад під час семінару “Складання паспортів бюджетних програм та звітність про їх виконання”

Захід організував Волинський Центр розвитку місцевого самоврядування, повідомляє Укрінформ.

“Громадою складається запит, на його основі – бюджет. А паспорти програм відображають саме те, що прийнято в конкретному напрямку бюджету громади на певний період. Щодо паспортів бюджетних програм як частини програмно-цільового методу, зараз більшість громад ставиться до них, як до додаткового навантаження, адже це дійсно об’ємна робота – сформувати певні програми і прозвітувати про їх фінансове виконання. До того ж, часто голова ОТГ є одночасно і розпорядником коштів, і фінорганом, і збоку це виглядає нелогічно, адже навіщо самому собі звітуватися? Але саме після об’єднання суттєво зросла кількість повноважень і кількість коштів у громадах, тому потреба в ефективності їх використання та глибокого аналізу з часом тільки зростатиме”, - наголосив радник з місцевих фінансів Анатолій Матвіюк.

Як відомо, 1 січня набули чинності рішення про місцевий бюджет об’єднаних територіальних громад на 2019 рік. Упродовж 45 днів, тобто до 15 лютого, кожна ОТГ має затвердити паспорти бюджетних програм, аби мати можливість користуватися відповідними коштами і здійснювати платежі. Вони затверджуються наказом або розпорядженням сільського чи селищного голови, а правила складання паспортів бюджетних програм визначені наказом Міністерства фінансів № 836.

Паспорт кожної з програм формується на базі інформації про бюджетні запити та призначення, затверджені рішенням про місцевий бюджет. Його складають головні розпорядники коштів за конкретною програмою – державною чи місцевою у певній галузі.

Під час семінару йшлося і про програми, які не потребують складання паспортів. Зокрема, цього документу не вимагають програми резервного фонду та фонду повернення кредитів. За словами Матвіюка, саме зараз розробляється нормативна база, яка дозволятиме місцевим бюджетам громад запозичувати кошти для розвитку власної інфраструктури через втілення великих інфраструктурних проектів. Ідеться про те, щоб суттєві фінанси могли залучати не тільки міста обласного значення та обласні центри, а й невеликі муніципалітети. Можливість залучення кредитних коштів суттєво скоротить час на забезпечення інфраструктурних потреб громади і дасть можливість розраховуватись за об’єкти поступово.

Паспорт кожної з програм формується на базі інформації про бюджетні запити та призначення, затверджені рішенням про місцевий бюджет. Його складають головні розпорядники коштів за конкретною програмою – державною чи місцевою у певній галузі.

Про новації податкового законодавства та їх вплив на діяльність ОТГ у 2019 році під час семінару розповіла заступник начальника відділу з організації роботи ГУ ДФС у Волинській області Олена Нікотіна. Вона повідомила присутнім про реорганізацію структури та особливості роботи управлінь і державних податкових інспекцій на території краю.

“Внаслідок реорганізації створена одна юридична особа – головне управління ДФС у Волинській області, в якій діють діють 7 управлінь. У районах є державні податкові інспекції, які діють як структури цих управлінь. Тому усі листи необхідно писати на головне управління, адже уже запроваджений загальний електронний документообіг”, - зазначила Нікотіна.

Представниця державної фіскальної служби також зауважила, що найважливішою у Податковому кодексі для ОТГ є стаття 12 щодо повноважень органів місцевого самоврядування. У ній прописана інформація про місцеві податки і збори, але лише в частині загальнодержавних податків. Нікотіна також охарактеризувала особливості місцевих податків та новації, запроваджені цього року. Учасники семінару дізнались, як правильно складати звіт про виконання паспорта бюджетної програми та обговорили підстави для ухвалення управлінських рішень.

Telegram Channel