Курси НБУ $ 41.53 € 48.07
«Ми починали з підвалу»: історія американського мільйонера з Рівного

Зібрав невеликий стартовий капітал – близько $ 6 тисяч, знайшов партнерів-українців і заснував компанію.

rivne.info

«Ми починали з підвалу»: історія американського мільйонера з Рівного

19-річним юнаком рівнянин Віктор Коструб приїхав до Штатів, аби спробувати свої сили. В нього не було ані дому – притулок йому надала держава, ані роботи. Знайомі підшукали йому підробіток в магазині за 3,5 долара в годину. Тепер його компанія зі спортивною атрибутикою є найбільшою в США

19-річний юнак приїхав до своїх друзів у Сіетл в 90-х. Планів у нього тоді ще не було, Віктор просто захотів спробувати власні сили. А згодом вирішив залишитись. Держава надала йому політичний притулок, а знайомі допомогли з роботою – працював за 3,5 долара в годину, повідомляє за матеріалами Антикор, агенція новин «Рівне Інформаційне».

Пізніше чоловік вирішив піти на посаду в компанію, яка займалась спортивними сувенірами. Там зрозумів, що це досить перспективний бізнес. Через 2 роки Віктор наважився відкрити власну справу.

- Моєю метою було – купити житло, тому я в усьому собі відмовляв і збирав на квартиру. Я так вирішив, щоб не переживати хоча б за оренду, якщо бізнес не піде, - пригадує Віктор. Далі рівнянин зібрав невеликий стартовий капітал – близько $ 6 тисяч, знайшов партнерів-українців і заснував компанію.

Рівнянин їхав по місту, коли побачив вивіску школи тхеквондо. Він просто зайшов до них та запропонував свої послуги. І вони погодилися.  

Вибудував і власну бізнес-модель: компанія виробляє спортивні аксесуари і сувеніри і отримує ексклюзивне право продавати їх на заходах. Тобто, уклавши контракт компанія ставала партнером на певному змаганні. А це означало, що тільки компанія Віктора могла продавати сувеніри з лого цього спортивного заходу.

Бейсболки, светри і футболки – що завгодно. Для учасників змагань та вболівальників велика цінність – купити такі сувеніри, пояснює Віктор.

Починав чоловік із офісу в підвалі. Тоді грошей на оренду у Віктора не було. Але батьки його друга допомогли йому і виділили підвал в будинку. Приміщення вдалось трохи розширити та зробити в ньому справжній цех – з верстатами, фарбою, трафаретами.

Згодом Віктор та сім’я його товариша стали партнерами. Проблема полягала лише в ринку збуту. Не було замовлень. Протягом багатьох місяців на компанію не звертали уваги. Як пригадує бізнесмен, потенційних клієнтів на той час знайти було проблематично.

Проаналізував свої розмови з клієнтами і зрозумів: говорив з ними неправильно. 

Це були 1990-ті, і без широко доступного Інтернету Віктору було тяжко знаходити потенційних клієнтів. Тому він йшов до бібліотеки, де мав доступ до списків потенційних клієнтів та обдзвонював всіх, пропонуючи свої послуги. З грошима на той момент було тяжко. Аби прогодувати себе доводилось витрачати близько 70 доларів в місяць. Але і цього вистачало лише на кашу та картоплю. Про фрукти не було і мови. Через 6 місяців навіть на це не вистачало заощаджень.

Тоді і настав вирішальний момент – потрібно було обирати: або щось міняти, або закривати фірму. Тоді бізнесмен проаналізував свої розмови з клієнтами і зрозумів: говорив він з ними неправильно.

Я не думав про те, що потрібно саме клієнту, я думав, як заробити самому. Тоді я поставив себе на місце клієнта, почав говорити з ним на рівних, а не як іммігрант з місцевим жителем. Крім того, я перестав соромитися свого акценту,– розповів Віктор.

Через 9 місяців клієнт таки з’явився. Під час чергового дзвінка чоловік нарешті почув «Так». Місцева федерація фігурного катання підписала з ним контракт.

Два роки тому компанія увійшла в топ-5000 фірм США, які найшвидше розвиваються. Її філії працюють в Британії, Німеччині, Румунії та Австралії. 

- Чую, як жінка мені каже: ми укладаємо з вами угоду. І запитує: а хочете знати, чому? Я відповідаю, звичайно. Вона пояснює: ви були дуже «persistent». Я тоді навіть слова такого не знав. Вже після розмови подивився в словнику – а це, виявляється, «наполегливий». Я-то думав, це означає «розумний», – згадує Віктор.

Далі бізнесмену знову пощастило. Рівнянин їхав по місту, коли побачив вивіску школи тхеквондо. Він просто зайшов до них та запропонував свої послуги. І вони погодилися. За словами Віктора, тоді це був справжній прорив.

Цей спорт дуже закритий, і якщо ти домовляєшся з одними школами, інші теж буду кликати саме тебе. Так ми захопили штат Вашингтон, а через півроку працювали на змаганнях з тхеквондо вже по всій Америці,– розповів Віктор.

Тоді він і заключив свій перший контракт зі школою тхеквондо. Компанія почала дуже швидко розвиватись.

Рівнянин Віктор біля свого американського офісу.
Рівнянин Віктор біля свого американського офісу.

Якщо в штаті відбувалось 4 спортивні заходи в місяць – «Fine design» відкривали там філіал. І так через 7 років там вже було 7 філіалів компанії. Зараз фірма обслуговує близько 100 заходів на тиждень. «Fine design» є найкращими у своїй сфері. Вони працюють на Чемпіонаті світу з тхеквондо, Національних змаганнях серед поліцейських і пожежних, Чемпіонаті фігурного катання в США і багатьох інших.

Два роки тому компанія увійшла в топ-5000 найбільш швидко розвиваються фірм США. «Fine design» вже стала найбільшою компанією зі спортивною атрибутикою в США. Її філії працюють в Британії, Німеччині, Румунії та Австралії.

Тепер Віктор може дозволити собі працювати в рази менше. Тим більше, що його старший син до бізнесу проявляє інтерес, так що свою частку в компанії є кому передати.

Telegram Channel