Як уже повідомлялося, загальний обсяг бюджету на 2006 рік, прийнятого на 25-ій позачерговій сесії обласної ради четвертого скликання 30 грудня 2005 року, визначено в сумі 1 млрд. 411 млн. гривень...
Олександр НАГОРНИЙ
Як уже повідомлялося, загальний обсяг бюджету на 2006 рік, прийнятого на 25-ій позачерговій сесії обласної ради четвертого скликання 30 грудня 2005 року, визначено в сумі 1 млрд. 411 млн. гривень.
В структурі бюджету 69 відсотків займають трансферти із державного бюджету місцевим бюджетам, а це 973 мільйони гривень. Їх обсяг порівняно із 2005 роком збільшується майже удвічі. Більш як на третину зросте обсяг субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам. Найбільшу питому вагу в яких — 74,6 відсотка — становлять субвенції на виконання програми соціального захисту населення. Зокрема, на оснащення сільської медицини буде спрямовано 8,5 мільйона гривень, на будівництво, реконструкцію і ремонт автомобільних доріг комунальної власності — 6,5 мільйона гривень, на будівництво газопроводів, газифікацію, а також заходи по енергозбереженню — 9,9 мільйона гривень, на придбання сільських шкільних автобусів — 2,1 мільйона гривень тощо. У зв’язку з тривожною обстановкою в країні передбачається максимальна мобілізація бюджетних коштів на дієвість енергозберігаючих заходів. Видатки на освіту порівняно із 2005 роком збільшуються майже на 100 мільйонів гривень. Зокрема, фінансовий норматив на одного учня збільшується на 47 відсотків і становитиме 2010 гривень. На охорону здоров’я виділяється 279 мільйонів гривень, що більше, ніж в 2005 році, майже на 92 мільйони. Збільшується норматив фінансового забезпечення на одного жителя і становитиме 276 гривень 10 копійок. Продовжиться виплата одноразової допомоги при народженні дитини незастрахованим особам у розмірі 8500 гривень. За рахунок коштів державного бюджету на збереження історичної забудови, об’єктів історико-культурної спадщини бюджети міст Володимира-Волинського та Луцька отримають відповідно субвенцію обсягом два і чотири мільйони гривень. Основні особливості формування видатків на соціальний захист та соціальне забезпечення обумовлено передачею на обласний рівень витрат на медичне обслуговування та оздоровлення громадян, які потерпіли в результаті чорнобильської катастрофи. Для цього головному управлінню праці та соціального захисту і управлінню у справах захисту населення від наслідків чорнобильської катастрофи облдержадміністрації передбачається 20 мільйонів 440,2 тисячі гривень. На реалізацію програм і заходів у галузі сім’ї, жінок, молоді та дітей у 2006 році управлінню у справах молоді та спорту облдержадміністрації передбачений обсяг видатків у сумі 1258,4 тисячі гривень, що в 2,1 раза перевищує аналогічний показник минулого року. В обговоренні бюджетних питань заступник голови обласної ради Володимир Банада зазначив, що для працівників двох історико-культурних заповідників, які є в області, ще потрібно 472 тисячі гривень і це треба врахувати. Заступник голови обласної ради Василь Струк визначив два головних пріоритети в області: охорона здоров’я і житлове будівництво, на потреби яких треба при найменшій можливості спрямовувати кошти. Депутат Наталія Камишникова зупинилася у своєму виступі на проблемах обласного онкологічного диспансеру, зокрема на недостатньому харчуванні хворих. Голова обласної ради Василь Дмитрук повідомив, що місцеві сесії в райцентрах проходитимуть 9—10 січня 2006 року, де розглядатимуть місцеві бюджети. На колегії облдержадміністрації і президії обласної ради домовились, що ті кошти, які вперше виділені як субвенції з державного бюджету у сумі 55 мільйонів гривень, будуть розглянуті з керівниками виконавчої і представницької влади до наступної сесії, щоб прийняти програму соціального і економічного розвитку на 2006 рік. Гостру дискусію викликали подання прокурора області Миколи Франтовського щодо надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності депутата Печихвостівської сільради Горохівського району Михайла Галяса та застосування запобіжного заходу — взяття його під варту та голови Камінь-Каширської міської ради Василя Каширця і взяття підписки про невиїзд з місця проживання. Прокурор області повідомив, що справа Михайла Галяса знаходилась в суді на розгляді, але в зв’язку із змінами, внесеними Законом України від 8.09.2005 року про депутатську недоторканність, потрібна була згода депутатів сільської ради. Але сільська рада, як і районна, не дала згоди на його притягнення до кримінальної відповідальності. Михайло Галяс, як виявилось, раніше уже двічі притягався до кримінальної відповідальності, а тепер вчинив замах на вбивство інспектора енергонагляду. І як не дивно, але подання прокурора спочатку було відхилене. І лише при поіменному голосуванні, коли посилилась відповідальність за наступні вчинки “відстрілювача” інспекторів, депутати обласної ради дали згоду на судовий розгляд вчинку Галяса. Голова міськради Василь Каширець дав незаконну вказівку землевпоряднику і секретареві міськради щодо виділення земельних ділянок. Було підроблено двадцять рішень про виділення земельних ділянок на території паркової зони в місті. Усі депутати міськради підтвердили, що сесія не проводилась, хоча згоди на притягнення до кримінальної відповідальності не дали. На сесії обласної ради депутат Роман Шпарик з Каменя-Каширського пояснив, що справу “роздули” і то не парк, а болото. Депутати обласної ради вирішили, що матеріальних збитків не завдано, а парк хотів голова “окультурити”. Подання прокурора сесія не підтримала — “за” проголосувало 12 депутатів, “проти” — 21, утрималось — 17, не голосувало — 9. Короткий коментар Миколи Франтовського з приводу депутатської недоторканності після закінчення сесії: “Я розумію, що цей закон приймався для того, щоб депутат місцевого рівня сміливо захищав інтереси громади. Однак у нас його трактують інакше. Депутат скоїв злочин і прокуратура має докази, тож подання не повинно бути відхилене. У Камені-Каширському цілком було їх достатньо для порушення кримінальної справи. Я вірю, що Конституційний суд відмінить це положення закону”.