АМУ пропонує удосконалити законопроєкти щодо місцевих громад - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 28.47 € 33.96
АМУ пропонує удосконалити законопроєкти щодо місцевих громад

Кажуть, що необхідно мінімізувати управлінські функції адміністрацій та уточнити їх контрольні та наглядові повноваження за органами місцевого самоврядування.

Фото АМУ.

АМУ пропонує удосконалити законопроєкти щодо місцевих громад

У разі врахування позиції Асоціації міст, всі сільські, селищні, міські ради отримають однакові повноваження з найменшими законодавчими змінами та без негативних наслідків

Асоціація міст України (АМУ) представила власні пропозиції до законопроєктів про місцеве самоврядування та про місцеві держадміністрації. Про це інформує пресслужба Волинського регіональне відділення Асоціації міст України з посиланням на сайт АМУ.

Днями відбулося засідання Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування. На ньому Міністерство розвитку громад та територій України презентувало проєкти нових редакцій законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації».

Асоціацію міст України на засіданні представляв Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан. Він презентував позицію АМУ щодо законопроєктів «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації».

Асоціація міст України виклала основні зауваження до нової редакції Закону «Про місцеве самоврядування в Україні»:

► Відсутність часу для належного розгляду законопроєкту.

► Невиправданість суттєвих концептуальних та організаційно-правових змін у поєднанні із укрупненням територіальних громад.

► Можливість ради перебирання на себе виконавчих повноважень всупереч ідеї обов'язкового розподілу публічної влади на представницьку та виконавчу (ч. 6 ст. 34).

► Пониження статусу сільських, селищних, міських голів, адже всупереч ч. 2 ст. 141 Конституції України закладається нова модель за якої сільський, селищний, міський голова не очолює виконавчий орган ради, а лише здійснює окремі управлінські дії щодо інших виконавчих органів. Допускається факультативна можливість утворення виконавчого комітету без реальних виконавчих повноважень та без прав юридичної особи та інше.

► Безвідповідальність сільських, селищних, міських рад, бо законопроєкт передбачає лише одну підставу для дострокового припинення повноважень рад – у випадку висловлення радою недовіри голові. Запропонована модель є неприйнятною, оскільки повноваження голови припиняються відразу після прийняття рішення радою, а розпуск самої ради є лише правом Верховної Ради. Тобто така рада може працювати до закінчення свого строку повноважень.

Не передбачено порядку дострокового припинення повноважень ради, якщо вона грубо порушує Конституцію, закони або нездатна приймати рішення.

Основні зауваження до нової редакції Закону «Про місцеві державні адміністрації»

► Обмеження законом та урядовими рішеннями всупереч ч.3 ст.118 Конституції права голів місцевих держадміністрацій формувати склад відповідних адміністрацій.

► Відсутнє чітке визначення повноважень місцевих дежадміністрацій щодо взаємодії з районними та обласними радами.

► Відсутня процедура здійснення держконтролю місцевими держадміністраціями за органами місцевого самоврядування делегованих повноважень, а також розмежування цієї компетенції з іншими органами державної влади (ч.4 ст.143 Конституції).

Асоціація міст України наголошує: нова редакція Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» є вкрай конфронтаційною та недоопрацьованою. 

Асоціація міст України наголошує: нова редакція Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» є вкрай конфронтаційною та недоопрацьованою. АМУ вважає, що чинний Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» є прийнятним щонайменше до кінця 2021 року з невеликими техніко-юридичними змінами. Суттєвий перегляд цього Закону буде необхідний у контексті прийняття змін до Конституції.

АМУ переконана, що на цей час основна увага повинна бути привернута до нової редакції Закону «Про місцеві державні адміністрації». Для розмежування повноважень між місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування у вказаному Законі необхідно максимально мінімізувати управлінські функції адміністрацій та уточнити їх контрольні та наглядові повноваження за органами місцевого самоврядування.

Окрім нової редакції Закону «Про місцеві державні адміністрації», обов'язковим є також прийняття законопроєкту №3651 щодо процедур реорганізації та правонаступництва органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій.