Монастир в інтернеті: як рівненські віряни реагують на пожертви онлайн - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.27 € 32.60
Монастир в інтернеті: як рівненські віряни реагують на пожертви онлайн

Тут приймають записки з іменами людей за здоров'я та за спокій з допомогою соціальних мереж, месенджерів та сайту.

Фото suspilne.media.

Монастир в інтернеті: як рівненські віряни реагують на пожертви онлайн

Йдеться про Свято-Воскресенський чоловічий монастир на повстанських могилах в урочищі Гурби, де був найбільший бій УПА з карателями НКВС – це село Мости Рівненського району

На Рівненщині в одному з монастирських храмів ПЦУ рік тому через пандемію запровадили прийом записок для молитви через інтернет. В опцію додали і можливість зробити пожертву онлайн. Суспільне поцікавилось у ігумена Онуфрія, чи пристали парафіяни на такий підхід до комунікації.

Йдеться про Свято-Воскресенський чоловічий монастир, це село Мости на Рівненщині.

 

 

Там протягом року користуються онлайнпослугами: отримують жертви на банківську картку, проводять онлайнтрансляції богослужінь та приймають записки з іменами людей за здоров'я та за спокій з допомогою соціальних мереж, месенджерів та сайту.

Сайт на початку пандемії розробили члени братії монастиря для комфорту вірян.

Протягом року користуються онлайнпослугами.

«Записки ми почали онлайн брати одними з перших. Коли почався коронавірус, то розробив цю систему наш протодиякон, і ми вже понад рік маємо попит. Людям подобається, і гарно, і пишуть. Ми ці електронні записки роздруковуємо і читаємо. По сьогодні немає такого тижня, щоб хтось не написав записок», – розповів Суспільному намісник Гурбинського Свято-Воскресенського чоловічого монастиря на Повстанських могилах архімандрит Онуфрій (Ляда).

 

 «Людям подобається, і гарно, і пишуть. Ми ці електронні записки роздруковуємо і читаємо. По сьогодні немає такого тижня, щоб хтось не написав записок», – розповів Суспільному намісник Гурбинського Свято-Воскресенського чоловічого монастиря на Повстанських могилах архімандрит Онуфрій (Ляда).

 Він уточнив, що наразі кількість імен вже не рахують через велику їх кількість. Але на початку люди подавали й понад десять тисяч імен на тиждень.

«Подають не тільки молоді люди, а й старші, молоді люди їм підказують. Там вже стільки імен, що я вже й не знаю, скільки їх. Але, у нас п'ять священників, то трохи легше їх читати, бо щоб один читав, то треба було б більше пів дня», – уточнив архімандрит Онуфрій.

Також, каже священослужитель, популярним у місцевих вірян є й інтернетбанкінг, з його допомогою парафіяни переводять пожертви на храми. Найчастіше жертвують в п'ятниці та суботи, перед недільними службами.

«Переводять на картку пожертву деколи 20 чи 50 гривень, деколи сто, часом більше. І дзвонять, чи пишуть – я от вам на пожертву там переслав. В перші дні, як ото тільки впровадили, то скидали зразу всі і було таке що й 2000 гривень за раз було. А є таке, що хтось й здалека просто переводять на монастир», – уточнив духівник.

Також віряни користуються Viber – там часто пишуть імена в записки, яких священники переписують у спеціальний зошит. Але, не відмовляються й від писаних від руки записок – їх найчастіше подають ті, хто приходять на богослужіння.

«У нас служба транслюється недільна онлайн. Це можна подати онлайн записочку і ще вдома бути і молитися разом з усіма. А зараз, під час посту, то будемо транслювати онлайн кожного дня ввечері о 9-й годині, і будемо читати записки, молебні, акафісти, будемо молитися за здоров'я і за треби, з якими до нас звертаються», – розповів архімандрит Онуфрій.

Він зазначив, що спочатку було страшно впроваджувати таку систему через аферистів. Але, додав духівник, усі гроші, які надходять на картку, одразу витрачають на оплату комунальних послуг, тому картка зазвичай порожня.

«Ми не є такі великі медійники чи багатії. Я так кажу: з тої картки нема що взяти. З неї, щоб щось зняти, то спершу треба в неї вкласти», – повідомив очільник монастиря.

Читайте також: На Волині переселенка з окупованого Донбасу вимагає пенсію... за стаж роботи в «ДНР»

Він додав, що монастир також має свою сторінку у Facebook, а також готовий до зв'язку з вірянами з допомогою усіх можливих месенджерів. На сторінці пишуть різні оголошення, в тому числі й про проведення богослужінь.