Науковців вжахнула знахідка під кригою Антарктиди

Не дай Боже це станеться...

Фото із сайту Youtube.com.

Науковців вжахнула знахідка під кригою Антарктиди

Вона загрожує людству

Відкриття нових вулканів під крижаним щитом Антарктиди аж ніяк не втішило вчених-кліматологів. Якщо вулкани «прокинуться», а це може статися через глобальне потепління, то катастрофічних змін зазнає вся планета.

Про це розповідають meteovesti.

Антарктида наразі вважається спокійним континентом з малою сейсмічною активністю. Деякі з вулканів, передусім острівні, останній раз вивергалися приблизно 200 років тому. Найактивніший – Еребус, єдиний на Землі активний вулкан, що викидає періодично магму температурою 900° протягом більш як півстоліття. Його ще називають «вулкан, який охороняє шлях до Південного полюсу».

У 2017 році вчені з Великобританії за допомогою радарів провели нові дослідження Західно-Антарктичного рифту.

Сканування показало, що під 3−4 км/ льоду (на фото – рожевий колір) є 178 конічних структур. 138 з них за всіма ознаками класифікуються як вулкани. З'ясувалося, що 47 вулканів уже були відомі, а зараз знайшли ще 91 геологічно небезпечний об'єкт. І це відкриття абсолютно не сподобалася кліматологам і взагалі всім тим, хто не бажає загибелі людства.

Доля Землі висить на волосині?

Читайте також у нас: «Мешканців найчистішого куточка Волині закликають не засмічувати природу (Фото)»

Вважається, що ці вулкани потенційно активні, тому не виключені два сценарії катастрофи.

По-перше, вулкани можуть «прокинутися» та підтопити крижаний щит. Це призведе до глобального підвищення рівня Світового океану, наслідки якого прописані вже у багатьох книгах і фільмах про апокаліпсис.

Вулкани можуть «прокинутися» та підтопити крижаний щит. Це призведе до глобального підвищення рівня Світового океану, наслідки якого прописані вже у багатьох книгах і фільмах про апокаліпсис.

Заразом вчені схиляються до другого варіанту: антарктичний лід розтане через глобальне потепління, і це пробудить сплячу вулканічну область. Як наслідок, льодовики розтануть, атмосфера буде отруєна вулканічними викидами, які рознесуться планетою. Крім того, хмари з попелу закриють сонце – джерело життя на Землі.

До речі, кліматологи з Потсдамського університету вирахували, коли ж чекати на кінець світу.

За їхніми оцінками, «час ікс» – це певні показники на стовпчиках термометрів. Якщо середня температура повітря на +1° перевищить температуру доіндустріальної епохи, то очікується зростання небезпечних явищ погоди, посилення снігопадів і підвищення маси антарктичних льодів. Плюс 2° – це вже руйнування Західного щита і підйом рівня води на 2 м; + 6° і вище – втрата 70% льодів Антарктиди і підвищення рівня моря на 40 м.

Для порівняння: сьогодні на планеті на 0,75° тепліше, ніж було у 1850 − 1900 роках. Власне кажучи, Паризька кліматична хартія ставить собі за мету зробити так, щоб до 2100 року температура не підвищилася на 2°.

Читайте також у нас: «На Волинському Поліссі руйнують шлюзи».