Волинський «Аверс» здобув найбільшу кількість частот на цифровому конкурсі. Його дивитимуться не тільки волиняни - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 28.40 € 32.19
Волинський «Аверс» здобув найбільшу кількість частот на цифровому конкурсі. Його дивитимуться не тільки волиняни

Розширення мовлення як посилення впливу.

Фото: Детектор медіа.

Волинський «Аверс» здобув найбільшу кількість частот на цифровому конкурсі. Його дивитимуться не тільки волиняни

28 жовтня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення провела перший від початку карантину цифровий конкурс. У ньому перемогли тридцять вісім місцевих телерадіокомпаній — переважно місцеві мовники, більшість із яких мають аналогові ефірні та кабельні ліцензії

На конкурс надійшло 130 заявок. Конкурсні вимоги передбачали виробництво програм місцевої тематики обсягом не менше двох годин на добу, відсутність ретрансляції та можливість у разі потреби оповістити населення про надзвичайні ситуації. На конкурс виставлено 43 цифрові місцеві канали у 17 областях України. Зокрема, в обласних центрах — Житомирі, Львові, Миколаєві, Одесі і Хмельницькому. Про це пише інтернетвидання Детектор медіа, що відстежує події на медіаринку України й не тільки.

Найбільшу кількість частот — 15 — отримала волинська телерадіокомпанія «Аверс», яку пов’язують із соратником Ігоря Коломойського, народним депутатом від «За майбутнє» Ігорем Палицею. При цьому компанія отримала ліцензії не лише на Волині, а й у Житомирі, Миколаєві, Рівненській і Тернопільській областях.

Найбільшу кількість частот — 15 — отримала волинська телерадіокомпанія «Аверс», яку пов’язують із соратником Ігоря Коломойського, народним депутатом від «За майбутнє» Ігорем Палицею. При цьому компанія отримала ліцензії не лише на Волині, а й у Житомирі, Миколаєві, Рівненській і Тернопільській областях. Також компанія здобула місце в мультиплексі у Львові, яке не дісталося місцевим компаніям — Першому західному та «Міст ТБ». До речі, саме у Львові була найбільша конкуренція: на мовлення претендувало вісім компаній.

Інші місцеві компанії, які претендували на частоти в інших областях, здебільшого їх не отримували. Так, 33 канал із Хмельницького («Дитяче телевізійне агентство») не дістало жодної частоти, хоча претендувало на десять. Члени Нацради порадили дочекатися запуску МХ-7, якщо він буде побудований. Схожою була ситуація з каналами «Ісландія», «Закон ТВ», «Апостроф» та «ПравдаТУТ». Вони заснували місцевих мовників і не дістали жодної частоти — інколи навіть у містах, де не було інших претендентів. Власник каналу «ПравдаТУТ» Іван Гришин просив у регулятора хоча б одну-дві частоти для розвитку мережі, але не зміг «випросити» навіть частоту в Охтирці («дайте мені хоча б частоту в Охтирці, щоб цей день був трошки щасливіший», — сказав він), де залишилося два вільні місця.

Частоту в Миколаєві отримав канал групи «1+1 медіа» «УНІАН. Миколаїв» (юридична особа ТОВ «ТАК ТВ+»), який мав у цьому місці ліцензію на аналогове ефірне мовлення.

Члени Нацради майже не голосували за новостворених мовників, які ще не вийшли в ефір («Закон ТВ» або «Конкурент ТВ»), навіть якщо ніхто інший не претендував на місце в мультиплексі. Хоча були й винятки: ліцензію в Тернопільській області отримало «Файне місто» (юридична особа ПП ТРО «Едвансед візуал технологіс маркетинг», яке належить депутату Тернопільської міської ради Юрію Фартушняку).

Перед початком розгляду конкурсних питань голова Нацради Ольга Герасим’юк окреслила критерії, якими мали послуговуватися члени регулятора при голосуванні: орієнтація на суспільно важливий контент та соціальні програми, фінансові можливості для забезпечення мовлення та відсутність порушень законодавства щодо прозорості медіавласності.

Як пише Детектор медіа, у Волинській області ситуація щодо частот була наступна:

На конкурс виставляли шість частот: 47-й ТВК у Володимирі-Волинському, 48-й ТВК у Камені-Каширському, 48-й ТВК у Любомлі, 48-й ТВК у Маневичах Камінь-Каширського району, 47-й ТВК у Топільному Луцького району, 47-й ТВК у Цумані Луцького району Волинської області. Всі вони дісталися ТРК «Аверс» та 12-му каналу (ТОВ «Слово Волині», власниця в реєстрі — Людмила Севрук).

ТРК «Аверс», яка здобула найбільше частот на цьому конкурсі, мовить в інформаційно-розважальному форматі. Згідно з реєстром, власником є ТОВ «Либідь сервіс». ТРК «Аверс» належала луцькому медіабізнесмену Олегові Величку; компанія «Либідь сервіс», яка купила її у 2017 році, ймовірно, пов’язана з народним депутатом, соратником Ігоря Коломойського Ігорем Палицею. Власниками цієї компанії та, відповідно, кінцевими бенефіціарами «Аверса» є Олександр Луцак і Володимир Коробко з Луцька — представники воєнізованого громадського формування «Варта порядку», пов’язаного з Ігорем Палицею, та дві київські юристки з юридично-консалтингової компанії Law Business Consulting: Людмила Осикіна з Київської області (вона також була членкинею правління ПАТ «Київгума», яке пов’язують з Ігорем Коломойським і Геннадієм Боголюбовим) і Тетяна Лисак із Києва. Згодом Тетяна Лисак вийшла зі складу власників компанії.

Компанія заявила, що має «бажання, амбіції та можливості виконати усі конкурсні вимоги». Також запевняла, що може відкрити корпункти в різних областях, щоб забезпечувати місцеве мовлення. «Інформаційні програми будуть місцеві. Але в нас багато контенту загальнонаціональної спрямованості», — запевняв представник компанії.

Також на всі згадані частоти подавався канал «Конкурент ТВ» (юридична особа ТОВ «Контент Менеджмент Груп»), який у серпні цього року отримав ліцензію на кабельне мовлення. Власники каналу — керівники однойменної інформаційної агенції Тарас Шкітер та Олександра Куртєєва. Заступник голови Нацради Олег Черниш перед голосуванням висловив сумнів: «Не бачу можливостей для їх розвитку. Думаю, що треба дочекатися виходу компанії в ефір. Бо я сумніваюся, що на зарплату директора інформаційного агентства можна утримати канал». Тарас Шкітер — депутат Луцької міської ради, медик за освітою, громадський діяч. А член Нацради Олександр Ільяшенко запевнив, що за місяць регулятор оголосить інший конкурс на ці ж частоти, й порадив компанії взяти в ньому участь.

Читайтет також:Колишній репортер волинського «Аверса» виграв суд у Володимира Зеленського (Відео)