Київ залишається одним з найбільш зрусифікованих міст України.
Тільки 18% школярів Києва говорять виключно українською мовою
Молоде покоління застосовує російську мову навіть частіше, ніж їхні батьки
Державна служба якості освіти України спільно з Уповноваженою із захисту державної мови провели дослідження про мову спілкування у школах Києва.
Згідно з висновками, значна частина учнів і вчителів надають перевагу російській не тільки на перервах, але й на уроках, повідомляє «Освіторія».
За оцінкою учнів, кожен четвертий учитель під час уроків та майже кожен другий під час перерв спілкуються російською. Під час опитування учнів зʼясувалося, що 66% з них спілкуються недержавною мовою на уроках, на перервах – 82%. Тільки 18% київських школярів говорять виключно українською мовою. Загалом в Україні ця статистика менша: на уроках російську використовують 40% учнів, на перервах – 52%.
У 2025 році у Києві частка тих, хто вважає українську мову рідною, знизилась. 32% учнів, 28% їхніх батьків та 15% учителів вважають рідною російською або обидві мови.
Серед чинників, які на думку опитаних учнів, впливають на використання російської:
- мова контенту в інтернеті (35% батьків);
- спілкування вдома російською (30% батьків, 81% учителів, 49% учнів);
- недостатній рівень володіння українською (24% учителів, 33% учнів);
- спілкування російською поза школою (38% батьків);
- відсутність україномовного середовища (10% учителів, 39% учнів);
- упереджене ставлення до української мови (22% учнів).
«Київ можна віднести до зросійщених регіонів України. Всі показники нижчі, ніж по Україні. Молоде покоління застосовує російську мову навіть частіше, ніж їхні батьки. Це ознака серйозного впливу країни-агресора. Через інтернет, соціальні мережі росія впливає на наших дітей, на формування мовних звичок», – зазначив заступник керівника секретаріату Уповноваженої із захисту державної мови Сергій Сиротенко.
Він наголошує на необхідності змін до законодавства про використання мови у освітньому процесі, системній роботі з вчителями і учнями, а також ретельнішому контролі в системі освіти.