Курси НБУ $ 41.78 € 48.84
ЩО БУДЕ ПІСЛЯ ВИБОРІВ ІЗ ЦІНАМИ, ТАРИФАМИ І КУРСОМ ГРИВНІ?*

Волинь-нова

ЩО БУДЕ ПІСЛЯ ВИБОРІВ ІЗ ЦІНАМИ, ТАРИФАМИ І КУРСОМ ГРИВНІ?*

Вступне слово прем’єр-міністра України Миколи Азарова на засіданні уряду 10 жовтня...

Вступне слово прем’єр-міністра України Миколи Азарова на засіданні уряду 10 жовтня
Сьогодні у мене все частіше запитують, а що буде після виборів із цінами, тарифами, курсом гривні й т. д. Зрозуміло, що такий ажіотаж розпалюється свідомо безвідповідальними політиками, яким під час передвиборної кампанії нічого сказати людям, а також заангажованими експертами


Вони навмисно дезінформують наших громадян, лякають, що після виборів в Україні настане такий собі міні-апокаліпсис. Що, мовляв, гривня ось-ось обвалиться, що ціни на продукти харчування не просто виростуть, а «злетять», що з наступного місяця підвищаться тарифи на комунальні послуги і т. д.
Це спроба розхитати з такими зусиллями досягнуту завдяки спільній роботі Президента, уряду та більшості у Верховній Раді стабільність у країні.
Ми не дозволимо вводити в оману наших громадян. Ми, як відповідальна влада, не проводимо політику за принципом «до виборів і після виборів». Наша стратегія за 2,5 року вивірена, і ми її реалізуємо відповідально та цілеспрямовано.
Стосовно цінової стабільності — ситуація повністю контрольована.
Насправді за 2,5 року роботи нашого уряду індекс споживчих цін збільшився тільки на 10%. Підкреслюю, за 2,5 року. Це вдвічі менше, ніж за один тільки 2008 рік (коли інфляція становила 22,3%).
Ми не тільки не допустили цінових стрибків, а й забезпечили суттєве здешевлення багатьох продуктів харчування.
Так, незважаючи на сезонні коливання, з початку року, наприклад, яйця подешевшали на 28%, овочі — на 21%, молоко — приблизно на 11%, рис — приблизно на 9%, масло вершкове — на 8%, цукор — на 6%, сири — на 5,6%.
Більше того, ми добились досить високих врожаїв зернових та овочів, відроджується тваринництво, розбудовується сучасна інфраструктура для зберігання і транспортування сільгосппродукції, будуються оптові ринки, проводяться продуктові ярмарки.
В уряду є цілий арсенал інших інструментів, які дають можливість згладжувати сезонні цінові коливання за рахунок резервів, запасів, роботи з торговельними мережами, регулювання торговельних надбавок.
Уряд чітко заявляє, що і надалі цінова стабільність на споживчому ринку буде утримуватися.
Звертаю увагу керівників усіх рівнів. Потрібно послідовно продовжувати цю політику уряду, особливо в передвиборний період, коли є спроби штучної дестабілізації цінової ситуації, спроби заробити на цьому політичний капітал.
Тепер щодо вартості житлово-комунальних послуг. Також відповідально заявляю: жодного підвищення після виборів на житлово-комунальні послуги не буде.
Нагадаю, що ціни на газ для населення залишалися незмінними протягом останніх 25 місяців, а тарифи на електроенергію — 17 місяців.
Збільшення відбувалися винятково для категорій громадян із високими доходами, які споживають значні обсяги електроенергії та газу.
Наприклад, громадяни, які споживають електроенергію понад 800 кВт-годин, сплачують за тарифом, що майже в 2 рази більший, ніж у споживачів, які витрачають до 150 кВт-годин.
Громадяни, які споживають більше 12 тис. кубічних метрів газу на рік (за наявності лічильника) сплачують за тарифами, які майже в 4 рази вищі, ніж для тих, хто споживає 2,5 тис. м кубічних на рік.
Ще в середині 2010 року ми знизили планку, з якої починається призначення житлових субсидій: до 15% — сімейного бюджету для працездатних громадян і до 10% — для непрацездатних та пенсіонерів. Тобто те, що окремі політики ще тільки обіцяють, ми вже давним-давно зробили.
Це наша політика адресної допомоги, яку ми послідовно відстоюємо на переговорах із МВФ.
Крім того, постійно зростають доходи громадян: наприклад, за час роботи уряду середня заробітна плата зросла в 1,6 раза, середня пенсія — майже в 1,5 раза.
Вартість послуг з водопостачання і водовідведення протягом цього року зросла в середньому по Україні приблизно на 6%. А тільки за 2008 рік вартість цих послуг збільшилася на 45%.
Але тарифи на водопостачання суттєво відрізняються в різних населених пунктах. Наприклад, у Києві тариф майже в 3 рази нижчий, ніж у Луганській області. Тому уряд закладає кошти на компенсацію високої собівартості там, де вона перевищує середню по Україні, а також передбачає заходи з модернізації водопровідно-каналізаційного господарства цих регіонів.
Це доручення Президента, якого турбують ці питання, і він вимагає знайти механізми, що дадуть змогу вирівняти ситуацію.
Наступне. Гаряча вода та опалення за 2,5 року роботи нашого уряду подорожчали в середньому на 20%. За цей же період порівняйте: тисяча кубічних метрів імпортованого природного газу з весни 2010 року подорожчала майже у 2 рази. Але ми не перекладали на людей цей тягар і не будемо цього робити й надалі.
Безумовно, ми маємо надзвичайно дорогий газ. Це лягає важким тягарем і на промисловість, і на підприємства житлово-комунального господарства.
Тому зараз робота всіх гілок влади сконцентрована на тому, щоб зменшити споживання імпортного природного газу і нарощувати власний видобуток.
Продовжується робота з енергозбереження та заміщення газу іншими видами палива на підприємствах комунальної енергетики і т. д.
Наприклад, нещодавно Президент України дав старт промисловій експлуатації нових газових родовищ, розпочали роботу бурові платформи на шельфі Чорного моря, вводяться в експлуатацію станції зі збільшення тиску в пластах та збільшення продуктивності наших газових родовищ.
Ще один дуже важливий аспект — стабільність гривні. Я неодноразово заявляв, відповідні заяви робив і Національний банк України: і до, і після виборів позиція гривні залишиться економічно міцною.
Національний банк та уряд мають всі необхідні ресурси й інструменти, щоб це забезпечити.
Україна має й помірне економічне зростання, урядом проводиться продумана і прогнозована економічна та боргова політика, ми значно скоротили закупівлю дорогого природного газу, яка потребує валюти. Ми проводимо політику, спрямовану на розвиток внутрішнього ринку та просування вітчизняних товарів за кордоном.
Усе це позитивно відображається як на платіжному балансі — у країну надходить валюти більше, ніж ми витрачаємо на імпорт товарів, — так і на валютних резервах країни, які знаходяться на докризовому рівні без зовнішньої допомоги.
Telegram Channel