УСТИЛУЗЬКИЙ АВТОПЕРЕХІД ДОРІВНЯЄТЬСЯ ДО ЄВРОПЕЙСЬКИХ ВИМОГ
Волиняни вже знають про реконструкцію міжнародного автомобільного пункту пропуску Устилуг— Зосін, що здійснюватиметься у рамках програми транскордонного співробітництва Польщі— Білорусі— України. З цього приводу автоперехід відвідали директор департаменту розвитку митної інфраструктури та міжнародного співробітництва Держмитслужби України Ігор Тимофєєв та голова облдержадміністрації Борис Клімчук...
Волиняни вже знають про реконструкцію міжнародного автомобільного пункту пропуску Устилуг— Зосін, що здійснюватиметься у рамках програми транскордонного співробітництва Польщі— Білорусі— України. З цього приводу автоперехід відвідали директор департаменту розвитку митної інфраструктури та міжнародного співробітництва Держмитслужби України Ігор Тимофєєв та голова облдержадміністрації Борис Клімчук.
Ірина НАДЮКОВА
На прес-конференції високопосадовці розповіли про очікувані зміни журналістам. Що конкретно зміниться на автопереході? Проектом передбачено збільшити пропускну спроможність до семи тисяч громадян, 2700 легковиків, 278 вантажівок на добу. Тоді як зараз кордон перетинають 700 легкових автомобілів та 4200 осіб, проїзд вантажівок взагалі не передбачений. Тут має бути по п’ять смуг на в’їзд і на виїзд. Борис Клімчук підкреслив, що Польща проектувала дорогу для великовагових автомобілів — до 8,5 тонни. Важливо, щоб такий тоннаж відповідав і можливостям нашої дороги. За словами Ігоря Тимофєєва, в Устилузі реалізація проекту практично вже розпочалася. На нього піде 5,6 мільйона євро. Через тиждень-два очікується перший транш у 1,6 мільйона. Митник зазначив, що саме у Волинській області нещодавно вже реалізовано серйозний проект за бюджетні кошти — глобальна реконструкція і розбудова пункту пропуску Ягодин. На сьогодні він найсучасніший на європейському кордонному просторі, про що свідчать оцінки міжнародних експертів. Він не лише має респектабельний європейський вигляд — тут впроваджені сучасні технології, максимально мінімізується суб’єктивний чинник впливу конкретного митника на процес оформлення. Таку ж систему планується запровадити і в Устилузі, крім того, цей пункт буде фактично розширений у два рази, збільшиться його пропускна спроможність і він адекватно відповідатиме своєму польському сусіду. До речі, проектно-кошторисна документація вже є. На жаль, констатував Ігор Тимофєєв, вона може потребувати коригування через інфляційні процеси, що відбуваються і в нас, і в Європі. А ще запевнив, що при проведенні тендерної процедури з визначення будівельників будуть підібрані надійні фірми. Він планує звернутися до уряду з ініціативою, яка б не дозволяла участь у тендерах недобросовісних компаній. Наш губернатор пообіцяв і свою підтримку, щоб узаконити цей момент на державному рівні. Ігор Тимофєєв запевнив, що реконструкція устилузького пункту пропуску є одним з пріоритетних напрямків розбудови кордону, бо дасть можливість суттєво зменшити напругу, яка сьогодні існує на інших пунктах пропуску на польському кордоні.