Курси НБУ $ 41.81 € 49.13
ВОЛИНСЬКІ СЕЛЯНИ БЕРУТЬСЯ  ЗА ЯГОДИ*

Волинь-нова

ВОЛИНСЬКІ СЕЛЯНИ БЕРУТЬСЯ ЗА ЯГОДИ*

Проект «Час для бізнесу» стартував у вересні 2012–го і фінішує у квітні цього року...

Проект «Час для бізнесу» стартував у вересні 2012–го і фінішує у квітні цього року... Його співорганізаторами стали Горохівська районна рада, Люблінський центр сільськогосподарського дорадництва у Коньсковолі, Волинський обласний благодійний фонд Сергія Мартиняка «Європейський вектор» та громадська організація «Волинська аграрна дорадча служба»

Іван ТАРАСЮК



Оскільки проект добігає кінця, організатори вирішили підбити підсумки, зустрівшись із його учасниками (на фото), а також з представниками переробних та закупівельних структур. Адже питання збуту сільськогосподарської продукції, вирощеної у фермерських та особистих селянських господарствах, дуже актуальне для Волині, на території якої практично немає переробних потужностей.
— Свою місію вбачав у тому, щоб залучити якнайбільше фермерів та одноосібників до семінарів. Вони розширюють кругозір і дають фахові знання, а вчитися ніколи не пізно, — зазначає заступник голови Асоціації фермерів і землевласників Волині Олег Галасун, який брав участь у багатьох заходах у рамках проекту «Час для бізнесу».
Йшлося і про те, що статистичні методи потребують удосконалення. Заступник директора департаменту агропромислового розвитку Людмила Петриканин навела приклад, коли статистика фіксує в Луцькому районі 12 га овочів, у той час як лише два фермери з цього району мають 23 га овочів. Звісно, такі зміни треба впроваджувати на державному рівні. Проте було вирішено скласти список овочівників та ягідників, щоб оперувати точнішими цифрами й ухвалювати правильні рішення щодо розвитку як окремого господарства, так і галузі загалом.
Чималий інтерес в учасників семінару викликали виступи закупівельників. Так, представник фірми «Дарлісад» із Маяків Луцького району розповів, що торік підприємство купувало малину по 18 грн/кг, а мінімальна закупівельна партія становила 50 кілограмів. І надалі планують її збільшувати. Тому саме ягідництво та садівництво, які потребують чимало ручної праці, є найперспективнішими для малих виробників: у вирощуванні малини чи суниці фермери–одинаки можуть дати фору великим холдингам. Про це свідчить і досвід сусідньої Польщі, де основну частину продукції (до речі, не лише ягідництва) на ринок постачають невеликі господарства.
Менеджер фірми «Закарпатпродукт» Олег Копельський розповів про своє підприємство, яке закуповує овочі у виробників, а потім реалізовує через найбільші торговельні мережі України, і запропонував взаємовигідні умови співпраці.
Скидається на те, що заходи в рамках проекту «Час для бізнесу» підштовхнули волинських виробників задуматися над перспективами розвитку власної справи.
Telegram Channel