Курси НБУ $ 41.50 € 46.45
У «КРОНОСПАН УА» НЕ БОЯТЬСЯ ІНВЕСТУВАТИ*

Волинь-нова

У «КРОНОСПАН УА» НЕ БОЯТЬСЯ ІНВЕСТУВАТИ*

Фінансова підтримка у розмірі 65 мільйонів євро дала змогу одному з найсучасніших підприємств області встановити нову виробничу лінію...

Фінансова підтримка у розмірі 65 мільйонів євро дала змогу одному з найсучасніших підприємств області встановити нову виробничу лінію

Алла ЛІСОВА


НОВИЙ РІВЕНЬ ЯКОСТІ
Хто не ризикує і не вкладає у розвиток, той не виживає у кризові часи. Саме ці слова спали на думку, коли днями потрапила на нововолинське ТОВ «Кроноспан УА». Завдяки багаторічній співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку їм вдалося налагодити виробництво продукції, яка має великий попит.
Перше враження від побачених змін — тут не стоять на місці, а шукають шляхи для нового розвитку, завоювання нових ринків. Насамперед хотілося почути, що спонукало інвестора наважитися вкласти кошти в Україну, де зараз чатує багато ризиків.
— Ми є світовим лідером із переробки деревини. Під маркою «Кроноспан» у різних куточках планети працює більш як сорок великих заводів, — розповіла генеральний директор ТОВ «Кроноспан УА» Наталія Покінська. — А це значить, що ми диверсифіковані, отже, інвестор сприймає ризики адекватно і працює за принципом: «Ми вчимося на власних помилках» і «Краще спробувати зробити, аніж пасивно очікувати». Якщо є хороша команда, якій довіряєш, — варто перебороти вагання і дати їй перспективу. До речі, якщо подивитися на історію компанії, то вона є досить динамічною: 2012–2013 роки — розвиток підприємства в Іспанії, 2014–й — модернізація двох заводів у Франції, 2015–й — Бельгія, США… Позиція акціонера — реінвестувати зароблені гроші.
Перш ніж вкласти кошти в нововолинський «Кроноспан УА», представники власника провели тут ґрунтовний аудит. Після позитивного висновку деякий час до підприємства уважно придивлявся банк. І лише в грудні 2015 року уклали договір. Сума інвестованих коштів забезпечила реалізацію сучасного проекту — встановлення лінії безперервного циклу пресування ContiRoll (компанія–виробник — Siempelkamp).
Для підприємства це новий рівень якості продукції, а разом із тим зменшення собівартості, що допоможе підвищити конкурентоспроможність загалом, збільшити обсяги реалізації. Це розширення ринків збуту як в Україні, так і за кордоном, куди плануємо поставляти до 40 відсотків продукції, — пояснила мету модернізації Наталія Покінська. — А ще нові технології мінімізують використання деревини та хімікатів, наслідком чого буде зменшення негативного впливу на навколишнє середовище. Тепер можемо виготовити плиту зі зниженим вмістом формальдегіду — така тенденція нині дуже популярна на Заході.

ЗАПОРУКА УСПІХУ — КВАЛІФІКОВАНІ КАДРИ
Лінія безперервного пресування, на відміну від багатоповерхового преса, допомагає уникнути нерівностей на деревостружковій плиті, зробити її поверхню ідеальною. Реконструкція обладнання дала змогу повною мірою застосувати переваги нової технології, зокрема виготовляти плити різного формату.
Монтували лінію наші майстри під керівництвом німецьких фахівців. Спеціалісти з інших країн «дотягували» окремі її вузли. Все відбувалося під контролем команди технічної підтримки групи «Кроноспан». А навчатимуть українських операторів поляки та латвійці. Виробництво перебуватиме під пильним наглядом зарубіжних інженерів доти, аж поки не вийде на повну проектну потужність — 450 тисяч кубічних метрів за рік, що збільшить продуктивність на 40 відсотків. Виготовлятиметься тут 200 різних декорів — уніколори і деревоподібні. До речі, в австрійському Зальцбурзі є спеціальна дизайн–лабораторія «Кроно», яка й розробляє асортимент плит. Наприклад, кольору деревини, яку піднімають із морського дна, забарвлення бочок з–під вина чи корабельних дверей ХІХ століття…
Загалом від початку діяльності, з 2004 року, в товариство інвестовано 190 мільйонів євро. Тут розміщені п’ять ліній ламінування і одна — з виготовлення стільниць. Процес виробництва включно з адмінперсоналом обслуговує понад триста чоловік. А на кожного з них ще припадає чотири людини додаткових служб: логістика, перевезення деревини, прибирання тощо. Отож неважко порахувати, скільки робочих місць надає ТОВ «Кроноспан УА». До речі, потрапити сюди на роботу не просто. Потрібно знати як мінімум дві іноземні мови, бути комунікабельним, відповідальним. Хто купив диплом «за сало», роботи тут не знайде точно. Підприємство постійно дбає про кваліфікацію кадрів — і власних, і працівників суміжних підприємств. Нещодавно в Києві навчали своїх партнерів, як розвивати бізнес в Україні, презентуючи власний досвід.
«Кроноспан УА» можна назвати успішним і прибутковим досить умовно: за нинішнього рівня девальвації валютні кредити додають негативних штрихів. Але важливий фактор успіху — налаштованість колективу працювати віддано і творчо. Це оцінює і власник, який у скруту готовий підставити плече, допомогти пережити кризу. Не відчувають перешкод і від контролюючих органів. Якщо підприємство працює без тіньових схем, «по–білому» — держава зацікавлена, аби воно експортувало продукцію і заробляло валюту.

ВИРОБНИЦТВО НА ВІДХОДАХ ДЕРЕВИНИ
«Кроноспан» ставить перед собою завдання: частку сировини у вигляді відходів деревини — трісок та обрізків — довести до 70 відсотків. Зараз цей показник становить 50 процентів. За словами керівництва, 30 відсотків усієї сировини для виробництва надходить із лісгоспів, сертифікованих згідно з FSC (міжнародна сертифікація ланцюга поставок). На жаль, далеко не всі лісгоспи вже мають такий сертифікат. Підприємство прагне збільшення їхньої кількості й активно лобіює цей процес.
Наші головні партнери — волинські лісгоспи — переважно сертифіковані, ведення господарства в них відповідає чітким нормам, що перевіряються зовнішнім аудитом. Не беремо деревини там, де не декларують податків, а відповідно не відомі джерела її походження. Ми зацікавлені у розвитку культури безвідходного виробництва. Тому намагаємося всіляко сприяти в цьому лісгоспам: ставимо контейнери, своїм транспортом вивозимо відходи, — розмірковує Наталія Покінська. — Прикро, коли ділова деревина їде за кордон, а до нас повертається у вигляді дорогих товарів. Зараз щорічно експортується близько 8 мільйонів кубометрів необробленої деревини — більше, ніж споживається в Україні. А туди треба поставляти наші вироби.

РОЗВИТОК ПАРТНЕРСЬКОЇ МЕРЕЖІ
Основний споживач підприємства — виробники меблів. На жаль, цей ринок переживає кризу, тож і виробництво деревостружкових ламінованих плит скоротилося на 30 відсотків. У силу відомих причин відійшли від нас Росія, Казахстан, Узбекистан. Та й, відверто кажучи, не завжди наші меблі за своєю собівартістю можуть позмагатися з виробами найближчих сусідів. Отож вихід один — переорієнтація на Захід. А для цього необхідна відповідна якість — дизайн, матеріал тощо. Якщо меблі відповідатимуть європейським критеріям, то багато проблем відпаде. Особливо слід звернути увагу на польські фабрики, які виходять у світові лідери за кількістю та якістю виготовлених меблів. Вони можуть стати цільовим ринком збуту для українських виробників деревостружкових плит. Це добре розуміють на «Кроноспан УА» і мають напрацювання саме в цьому напрямку. Часто на поміч приходять братні компанії з міст Щецінек та Мєлєц. Крім Польщі, зорієнтовані також на Молдову, Білорусь, Угорщину, Словаччину. Як група можуть похвалитися виходом навіть на Африку, Іран, Таїланд, Китай та Японію. У цих країнах мають своїх представників, які пропагують тамтешнім меблевикам продукцію під брендом «Кроноспан».
Якщо на вже завойованих ринках падіння становить 30 відсотків, то мусимо шукати цьому заміну, — пояснила моя співрозмовниця. — Все йде вперед. І ми не можемо сидіти склавши руки й просто чекати покращення. Рівнем співпраці із закордоном ми задоволені, але знаємо, що потенціал є. Треба лише наполегливо працювати.

БЛАГОДІЙНІСТЬ ТА УЧАСТЬ У ЖИТТІ МІСТА
Керівництво підприємства не залишається осторонь проблем Нововолинська. Так, минулого року ТОВ «Кроноспан УА» виступило головним спонсором етапу чемпіонату України з автослалому, щороку підтримує заходи до Дня міста.
Крім цього, активно допомагають школам, садочкам, сиротинцю «Ковчег» та іншим закладам. Беруть участь у проекті «шкільна шафка» — надають спонсорську допомогу матеріалами для виготовлення персональних шкільних шафок у школі–колегіумі. Загалом у 2015 році на благодійність витрачено понад 300 тисяч гривень.
— Приділяємо велику увагу освіті, адже діти — наше майбутнє, — каже Наталія Покінська. — Вже третій рік поспіль ведемо активну кампанію серед школярів щодо отримання стипендії від Фонду «Кроноспан» на навчання в одному з найкращих коледжів США. Також щороку проводимо екоконкурс серед дітей своїх працівників, таким чином підвищуючи їхню екологічну грамотність. Ми маємо все для подальшого росту і розвитку, — підсумувала очільниця підприємства. — Головне — не опускати рук і працювати. Коли інвестор бачить відповідальну роботу й прагнення долати труднощі, завойовувати не лише вітчизняний, а й закордонний ринок, він по–іншому починає оцінювати Україну, у нього з’являється віра, що ми маємо потенціал і будемо розвиватися як нормальні європейські держави. Тільки б закінчити з війною.


На фото: Генеральний директор Наталія Покінська.
Фото із сайту «Кроноспан УА».
Telegram Channel