Курси НБУ $ 41.77 € 48.84
Наші знову літають!

Волинь-нова

Наші знову літають!

Від потужного гулу військових літаків дрижить небо над Луцьком. Чутно його і далеко за межами обласного центру. Це тривають навчальні польоти однієї з авіаційних частин Збройних сил України на луцькому військовому аеродромі. Цих звуків волиняни не чули з 2004 року, відколи припинив своє існування овіяний славою 806–й бомбардувальний авіаційний полк. І от нарешті – «Наші знову літають!» – перемовляються перехожі

 


Та є категорія лучан, в устах яких слово «наші» звучить з особливою гордістю. Це працівники державного підприємства «Луцький ремонтний завод «Мотор». І це їх продукція – якісно та надійно відремонтовані авіаційні двигуни рвуть на клапті тишу старовинного міста, з неймовірною силою штовхаючи в небо грізні багатотонні бомбардувальники Су-24М.


Я розглядаю ці інтенсивні польоти як закономірний результат у тому числі і нашої роботи, – заявив у телефонній розмові директор ДП «ЛРЗ «Мотор» Володимир Маракулін і погодився прийти у «Волинь–нову», щоб розповісти про все, як кажуть, з перших уст


 


Наталка ЧОВНИК


 


НОВІ УМОВИ ФОРМУЮТЬ НОВЕ НАДЗАВДАННЯ


Ми здійснили той ривок продуктивності, який був необхідний для відновлення боєздатності авіації наших Повітряних сил, – із гордістю сказав при зустрічі Володимир Ювеналійович. – Упродовж 2014 — 2015 років відновлено більш як 50 авіаційних двигунів до різних типів літаків. За станом на середину травня 2016 року в авіаційні частини відвантажені всі двигуни, ремонт яких замовило командування ПС ЗС України на 2016 рік. Наш колектив готовий і надалі повною мірою виконувати замовлення Міністерства оборони України в тому обсязі, який буде необхідний Збройним силам. Ми зробимо все від нас залежне, щоб наші літали!


Як відомо, державне підприємство «Луцький ремонтний завод «Мотор», яке входить до складу державного концерну «Укроборонпром», спеціалізується на капітальному ремонті авіаційних двигунів для основних типів бойових літаків авіації ЗС України. За свою славетну історію від 1938 року до сьогодні заводом відремонтовано понад 18 тисяч авіаційних двигунів різних типів — від поршневих до сучасних турбореактивних двигунів 3–го та 4–го поколінь. «Мотор» є унікальним з точки зору повноти комплексу проведення ремонту авіадвигунів, адже висока кваліфікація персоналу та досконала виробнича база дають можливість всі компоненти авіаційних двигунів, у тому числі складні агрегати паливної та електронної автоматики, а також електроагрегати, ремонтувати на самому підприємстві без залучення субпідрядників.


Постановою Кабінету Міністрів України «ЛРЗ «Мотор» включений до переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави. Недаремно колишньому директору Миколі Матрунчику, який очолював завод більш як двадцять років, присвоєно звання Героя України.


Та саме традиційно тісні коопераційні зв’язки з Росією у минулі роки створили серйозний виклик для підприємства у нових політичних умовах.


З початком військової агресії на Сході країни з боку проросійських сепаратистів за підтримки Кремля Україна розірвала будь–яке співробітництво з країною–агресором у військово–оборонному секторі. Оскільки капітальний ремонт авіаційних двигунів «Луцького ремонтного заводу «Мотор» історично був пов’язаний із постачанням запасних частин від російських виробників, то імпортозаміщення стало головним завданням для підприємства, – розповідає про виклики часу Володимир Ювеналійович.


 


АНТИКРИЗОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ


Модернізація на підприємстві торкнулась майже усього виробничого процесу: від створення цеху виготовлення запасних частин з новим сучасним устаткуванням до впровадження новітніх ремонтних і енергозберігаючих технологій. Так, на дільниці термообробки встановлено нову сучасну вакуумну піч виробництва Італії, впроваджена у виробництво установка електронно–променевого зварювання, яка виготовлена всесвітньо відомим Інститутом електрозварювання ім. Патона НАН України. Постійно збільшується номенклатура запасних частин, що виготовляються власними силами. Це стало можливим за рахунок придбання сучасних багатофункціональних верстатів із числовим програмним керуванням відомих виробників із Німеччини та Японії.


Після відвідання дільниці виготовлення трубопроводів підприємства зникли сумніви щодо відповідності виробництва надсучасним високотехнологічним стандартам. У приміщеннях капітально відремонтованої будівлі встановлено трубозгинальний автоматичний верстат із комплексом 3D сканування італійського виробництва, лазерний маркувальник та високочастотний транзисторний генератор для пайки трубопроводів, що дає змогу виготовляти і ремонтувати трубопроводи будь–якої складності і конфігурації. Таке можна побачити лише на підприємствах технологічно розвинутих країн світу.


На підприємстві замінено старе водонагрівальне обладнання на сучасні енергозберігаючі котли німецької фірми «Віссманн» – одного з європейських лідерів у розробці технологій енергозбереження. Також на луцькому «Моторі» повністю замінені старі комунікації теплопостачання на сучасні – попередньо ізольовані труби, проводяться заходи з утеплення фасадів та дахів будівель. Це дало суттєві результати з економії енергоресурсів. А взагалі, інвестиції, що необхідні для придбання високотехнологічного обладнання, спеціального оснащення, підготовку виробництва, проведення заходів з енергозбереження, становлять понад 80 мільйонів гривень на рік.


 



За свою славетну історію від 1938 року до сьогодні на луцькому заводі «Мотор» відремонтовано понад 18 тисяч авіаційних двигунів різних типів — від поршневих до сучасних турбореактивних двигунів 3-го та 4-го поколінь.



 


Для реалізації програми модернізації, виконання імпортозаміщення щодо освоєння і виготовлення комплектуючих і запчастин власними силами підприємство має хорошу школу інженерно–технічних кадрів.


Найголовнішим у розвитку високотехнологічного виробництва є людський капітал, – наголошує Володимир Маракулін, – і задача керівництва полягає в тому, щоб створити умови для творчих інженерних співробітників і можливості втілювати їхні розробки у виробництво.


ДП «ЛРЗ «Мотор» здійснює активну науково–технічну співпрацю, пов’язану із виготовленням і відновленням запасних частин, з іншими спорідненими вітчизняними підприємствами України. За погодженням із керівництвом ДК «Укроборонпром», Міністерства оборони та командуванням Повітряних сил Збройних сил України, ведуться роботи над підготовкою виробництва та виготовлення надскладних дороговартісних деталей і вузлів до авіаційних двигунів на таких передових підприємствах, як ДП ЗМКБ «Івченко – Прогрес», ПАТ «Корпорація ФЕД», ВАТ «Дніпропетровський агрегатний завод», ДП «Південний машинобудівний завод ім. Малишева», Інститут електрозварювання ім. Патона.


Таким чином за півтора року «ЛРЗ «Мотор» освоїв виробництво власними силами більш як половини тих запчастин, що раніше постачались із Росії, а саме: 4350 позицій із 7600 позицій номенклатурних одиниць. Загалом у авіаційному секторі оборонно–військової промисловості країни заміщено понад 30 відсотків російських комплектуючих. На 2016 рік заплановано освоїти виготовлення власними силами більш як 300 номенклатурних позицій запасних частин.


Результатом стало відновлення протягом 2014 — 2015 років понад півсотні авіаційних двигунів для потреб Повітряних сил на суму 196 мільйонів гривень. Цього року завдяки модернізації та власному виготовленню значної частини комплектуючих, які раніше постачалися з Росії, ДП «ЛРЗ «Мотор» виконує план замовлень від Міноборони України у заплановані терміни. Вже на середину травня до частин Повітряних сил ЗС України практично відвантажені всі двигуни, що планувалось відремонтувати в 2016 році. Всього в зазначений період капітально відремонтували понад 90 авіаційних двигунів на суму близько одного мільярда гривень, у тому числі двигуни іноземних замовників.


 


ЗБЕРЕГТИ ЛІДЕРА ГАЛУЗІ


Міжнародне співробітництво на ДП «ЛРЗ «Мотор» – окремий, дуже перспективний напрямок діяльності. І в умовах підвищених потреб вітчизняної авіації його потрібно посилювати. Іноземні замовлення підвищують доходи і забезпечують валютні надходження, що дає змогу збільшити капітальні інвестиції у власне виробництво.


Сьогодні завод виконує капітальний ремонт двигунів для багатьох іноземних замовників. Є контракти з країнами Північної Америки, Азії та Європи. Іноземців приваблює і те, що підприємство за такий короткий час спромоглося покращити фінансові показники більш ніж удвічі.


За підсумками 2015 року доходи «ЛРЗ «Мотор» перевищили півмільярда гривень. Чистий прибуток становив понад 175 мільйонів гривень. Темпи, набрані підприємством цього року, вже отримані замовлення дають змогу очікувати зростання всіх фінансових показників на 10 — 15 відсотків за підсумками 2016 року. ДП «ЛРЗ «Мотор» є одним із лідерів Волинської області за сплаченими податками. За 2015 рік підприємство сплатило понад 152 мільйони гривень податків та платежів до бюджету і внесків до державних цільових фондів. Минулого року за сумою місць у чотирьох номінаціях фінансово–господарської діяльності отримало «золото» рейтингу та статус «Лідер галузі 2015».


І ми мали що показати військовим аташе із 25 країн, які з робочим візитом приїжджали на наш завод. А заступник генерального директора державного концерну «Укроборонпром» Артур Херувімов констатував: із майже 8 тисяч позицій деталей, необхідних для ремонту авіаційних двигунів, сьогодні близько 4,5 тисячі позицій запасних частин виготовляються на луцькому заводі «Мотор», – говорить із гордістю Володимир Ювеналійович.


Тож не дивно, що виробничі потужності підприємства завантажені на 100 відсотків. У 2015 році випуск продукції зріс у два рази порівняно з минулим роком. За два роки ДП «ЛРЗ «Мотор» забезпечив відновлення технічного стану понад 30–ти літаків фронтової авіації для Повітряних сил України. Цього року завдяки підприємству стануть на крило більш як 20 бойових крилатих машин. Звісно, що такий ривок на підприємстві зумовив військовий конфлікт на Сході країни. Але, на жаль, поки не всі вітчизняні оборонні підприємства зуміли скористатися можливостями для росту, які створюють надзвичайні умови, зокрема необхідність ведення військових дій.


Нинішній 2016 рік Президент України Петро Порошенко оголосив «Роком Повітряних сил», бо без боєздатної авіації неможливе існування сучасної армії, – говорить Володимир Маракулін і наголошує: – Як показали два попередні роки, успіх «ЛРЗ «Мотор» став невід’ємною складовою успішної реалізації програми «Український щит», спрямованої на забезпечення високої обороноздатності держави. Тож стабільність у роботі підприємства є запорукою того, що досягнуті успіхи не будуть марними. Адже це – лише старт відродження української військової авіації. До досягнення необхідного кінцевого результату попереду ще багато складних завдань як для підприємства, так і для авіаційної галузі в цілому. Але керівництво і команда фахівців «ЛРЗ «Мотор» доводять, що здатні їх успішно вирішувати.


 


На фото: Директор підприємства Володимир Маракулін.


 


 

Telegram Channel