Курси НБУ $ 27.41 € 32.47
Кондукторе, тисни на гальма: приїхали ж у торговий центр!

Волинь-нова

Кондукторе, тисни на гальма: приїхали ж у торговий центр!

Шановні читачі, головний редактор на мене сердиться. Каже, що забагато пишу про потяги. А що вдієш, коли часто ними їжджу, а залізничне начальство не менш часто презентує чергові дурниці, які нібито мають впроваджувати і ого-го як полегшать життя пасажирам

Сергій НАУМУК,
заступник головного редактора газети «Волинь-нова»



Коли керівник «Укрзалізниці» Войцех Балчун заявив, що на всіх вокзалах встановлять вай-фай, я промовчав. Хоча у пам’яті відразу спливли занедбані споруди, розкидані по невеликих станціях. Деякі з них давно, інші недавно зачинили, навіть колії запасні розібрали. Буває, на коминах будівель лелеки вже звили гнізда. Знаю й такі, що від них нічого не залишилося. А місце, де колись пасажири купували квитки і мали прихисток від негоди, поросло травою. Ото тільки вай-фаю там і не вистачає.
Хай там як, але завзятий поляк «на досягнутому» зупинятися не збирається. Щойно я переварив інформацію про облаштування доступу до інтернету, на тобі — нове: «Укрзалізниця» встановить на вокзалах термінали для продажу квитків. Логічне продовження: є інтернет, то чому не прилаштувати термінал? Прийшов пасажир, тицьнув купюру — і маєш квиток. Направду гарна ідея. От тільки на багатьох станціях, перш ніж їх розміщати, треба вокзал відремонтувати. А то бузько гніздо ще й на терміналі намостить. І в такому разі навряд чи це символізуватиме затишок.
Але перевершила все остання пропозиція (точніше, як кажуть військові, крайня, бо до останньої, вочевидь, ще далеко, якщо Войцеху Балчуну продовжать контракт, що закінчується 5 червня цього року — а на місячну зарплату в 463000 гривень можна і не таке ще вигадати).
«Балчун виступив за перетворення вокзалів на торгові центри» — це повідомлення просто добило. Замість покращувати якість послуг і домагатися більших прибутків від перевезень, «Укрзалізниця» хоче збільшити доходи, використовуючи вокзали та привокзальні території в комерційних цілях. Треба лишень, щоб уряд дозволив управляти майном.
«Потім ми зможемо цим керувати і позбавлятися від того, що нам не потрібно, але має цінність. За рахунок цього можна буде фінансувати наші інвестиції. Ми говоримо про перетворення наших вокзалів на торгові центри», – сказав Балчун. Ага, з пошти зробили ковбасні крамниці, а з вокзалів треба — торгові центри. При цьому зазначив, що в Україні втілити це не так просто, як, наприклад, у Польщі, оскільки більшість вокзалів у великих містах – це пам'ятки архітектури.
«Але також є територія навколо них, яка може використовуватися у співпраці з зовнішніми партнерами, щоб, зберігаючи історичний характер будівель вокзалів, використовувати їх у комерційних цілях», – додав він. Дякуємо, хоч щось вирішив залишити.
Що цікаво: того ж дня в інтернеті з’явилася інформація про те, що проти посадовців «Укрзалізниці» відкрили справу про багатомільйонну розтрату. І це вже не вперше: щойно хтось з уряду висловить невдоволення роботою «Укрзалізниці», як польський рокер одразу видає порцію майбутніх нововведень.
Сидячи в Києві, усе пропоноване справді видається прогресивним. От тільки провінція живе в іншому світі, з іншими цінами й іншими вокзалами.
P.S. Шановні високопосадовці в галузі транспорту! Ви або обіцяйте менше, або робіть більше. А то доведеться про вас ще писати й писати, а редактор знову зауважить, що тема повторюється.