КОЛИ ПОЛІТИКА БЕРЕ ВЕРХ НАД ЕКОНОМІКОЮ - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.95 € 31.99

КОЛИ ПОЛІТИКА БЕРЕ ВЕРХ НАД ЕКОНОМІКОЮ

Isuzu Motors не збирається залишати український ринок, а ЛуАЗ може вдатися до нових акцій протесту

Isuzu Motors не збирається залишати український ринок, а ЛуАЗ може вдатися до нових акцій протесту
Навіть якщо інвестпрограма Луцького автозаводу не буде прийнята, Isuzu Motors та її партнер торговий дім Sojitz не збираються згортати свою діяльність на українському ринку. Про це заявив на прес-конференції в Києві, 28 жовтня, менеджер автомобільного департаменту компанії Sojitz Тецуя Кубо. У той же час він зауважив, що японська сторона буде змушена змінити свою бізнес-стратегію в Україні, якщо проблема не буде вирішена на користь ЛуАЗу. Відповідаючи на запитання журналістів про можливі втрати японських компаній від скасування програми Луцького автозаводу, пан Кубо сказав, що в першу чергу Isuzu Motors втратить значну частину українського ринку. А українські споживачі, за його словами, будуть позбавлені можливості користуватись якісною автобусною технікою, яка відповідає світовим стандартам, адже Isuzu визнана в світі виробником № 1 дизельних двигунів. „Та попри все ми налаштовані позитивно і віримо в Україну”, — підсумував Тецуя Кубо.
У своїй промові на захист інвестпрограми ЛуАЗу голова правління „Укравтобуспрому” Любомир Крайник наголосив, що вона має велике соціальне значення для України, яка протягом наступних 25 років лишатиметься автобусною країною, оскільки переважна більшість населення користується послугами громадського транспорту. За його словами, на сьогоднішній день транспортний парк країни нараховує 164 тис. автобусів, з яких більше 72 відсотки вже відправцювали свій ресурс і потребують заміни. Голова „Укравтобуспрому” також підкреслив, що холдинг „Богдан”, до складу якого входить Луцький автозавод, посідає третє місце в СНД за обсягами виробництва автобусів. Останні три роки холдинг демонструє щорічний приріст виробництва більш ніж на 50 відсотків. Сьогодні „Богдан” представлено в усіх сигментах автобусного ринку. Крім того, холдинг розпочав експорт своєї продукції за кордон.
— Відмінивши програму ЛуАЗу, держава втратила потенційного експортера. Україна виробляє не так багато високотехнологічної та наукомісткої продукції, яка йде на експорт. Дуже прикро, що держава створює для гравців на ринку різні правила гри. На ринку, як і у футболі, якщо формуються певні правила гри на полі, то не може бути так, щоб другий чи сьомий гравець грали за іншими правилами, інакше це вже не футбол, — наголосив Любомир Крайник.
Голова наглядової ради ЛуАЗу Володимир Гунчик розцінює ситуацію, що склалася навколо інвестиційної програми підприємства, як спробу деяких чиновників здійснити переділ автомобільго ринку України шляхом „ручного” регулювання та маніпулюванням розбіжностями в законах „Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні” та „Про розвиток автомобілебудування в Україні”. „У таких умовах, немає сенсу переробляти нашу інвестиційну програму за новим законом, тим більше, що вона відповідає вимогам обох цих документів”, — сказав він.
— Дехто знову хоче покерувати автомобільним ринком і внести розлад у відносини в галузі. Найстрашніше в цьому те, що чиновники намагаються зіткнути лобами автовиробників і їх трудові колективи. Але цього не буде. Ми не маємо жодних претензій до тих підприємств, які працюють у законодавчому полі. Держава повинна створити однакові для всіх умови, а підприємства — конкурувати між собою якістю і номенклатурою своєї продукції. Треба покласти край ручному регулюванню автомобільного ринку. Держава повинна зрозуміти, що такими методами вона не розвиває галузь, а гальмує її, — заявив Володимир Гунчик. Він також сказав, що трудовий колектив заводу може вдатися до нових акцій протесту, якщо інвестпрограму ЛуАЗу не буде відновлено.
Ярослав Андрушко, керівник прес-центру ВАТ “ЛуАЗ”.

Довідка: 17 вересня 2003 року Кабінет Міністрів України затвердив інвестиційну програму виробництва вантажних автомобілів та автобусів на ВАТ “Луцький автомобільний завод”, головним інвестором і технічним партнером якої виступає Isuzu Motors. В рамках програми передбачалось створення на ЛуАЗі повномасштабного виробництва вантажівок, автобусів та першого вітчизняного джипа ЛуАЗ-1301, на базі якого також розроблено ціле сімейство повнопривідних малотонажних вантажівок. Isuzu Motors виступала технічним інвестором програми. Інвестиція мала скласти $100 млн. Третина цієї суми вже була освоєна ЛуАЗом на момент скасування Указом Президента від 1 жовтня 2003 року інвестиційної програми підприємства як такої, що не відповідає нормам СОТ. Крім того, згідно з Указом Президента “Про заходи щодо прискорення вступу України до СОТ” від 18 листопада 2003 року, уряд мав припинити затвердження інвест-програм автовиробників до того часу, коли відповідне законодавство України буде гармонізоване з нормами СОТ. Але попри цей Указ Кабінет Міністрів затвердив інвестпрограму Кременчуцького автоскладального заводу, залишивши ЛуАЗ єдиним провідним автовиробником України, який не може користуватись преференціями і пільгами, передбаченими в Законі “Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні”.