Польський уряд схвалив проект Центрального аеропорту - «Волинь» — незалежна громадсько–політична газета
Курси НБУ $ 27.22 € 30.77
Польський уряд схвалив проект Центрального аеропорту

Волинь-нова

Польський уряд схвалив проект Центрального аеропорту

Уряд Польщі прийняв рішення щодо концепції будівництва Центрального аеропорту. Нове летовище, розташоване між Лодзем і Варшавою, буде одним із найбільших у Європі

Новий аеропорт повинен бути одним із найбільших транзитних летовищ у Європі. Після першого етапу будівництва він обслуговуватиме до 45 мільйонів пасажирів на рік, а згодом – близько 100 мільйонів.
Центральний аеропорт збудують у гміні Баранів, за 40 кілометрів на захід від Варшави, неподалік від залізничного сполучення Лодзь–Варшава та автостради А2. Аеропорт займе площу близько 3 тисяч гектарів, а разом із дорожньою та залізничною інфраструктурою обійдеться у 30–35 мільярдів злотих.
До кінця  2019 року триватимуть підготовчі роботи, сам аеропорт будуватимуть вісім років.

Уповноважений уряду Міколай Вільд запропонував, щоб у рамках проекту створити нову систему залізничного транспорту, що базуватиметься на швидкісній залізниці. Таким чином має бути прискорено час поїздки із віддалених частин держави до центру.

Як повідомляє урядовий інфоцентр, очікується, що з головних польських агломерацій можна буде доїхати до Центрального аеропорту за 2,5 години (у початковий період), а згодом за 2 години. Додається, що технологічно залізнична система спроможна забезпечити такий стандарт для усіх агломерацій, окрім Щецина (тому тут велике значення матимуть внутрішні авіарейси).

Аеропорт займе площу близько 3 тисяч гектарів, а разом із дорожньою та залізничною інфраструктурою обійдеться у 30–35 мільярдів злотих.

За концепцією, у 2027 р. аеропорт Шопена припинить обслуговування цивільного руху. На сьогодні це найбільший аеропорт Польщі. Цьогоріч він обслужить, ймовірно, понад 14 мільйонів пасажирів.

Урядовий інфоцентр підкреслює, що проект «вимагає багаторічної програми, яка забезпечить належне фінансування інвестиції з державного бюджету». «Необхідно буде також ухвалити спеціальний закон, який прискорить інвестиційний процес і спростить процедури, наприклад об’єднає екологічні та будівельні процедури. Також потрібно розпочати екологічні провадження, що мають на меті отримання належних дозволів», – йдеться в повідомленні.

Одним із головних завдань буде підготовка аеропорту Шопена до перенесення цивільних сполучень до Центрального аеропорту із одночасним забезпеченням належної пропускної здатності до 2027 р., тобто до відкриття Центрального аеропорту.