
Як зазначили аудитори, загалом на філіях є понад 270 млн грн сумнівної дебіторської заборгованості через банкрутство контрагентів.
В українських портах виявлено порушень на сотні мільйонів гривень
Держаудитслужба перевірила роботу державного підприємства «Адміністрація морських портів України» з 2015 року по 2017 рік
Як зазначили аудитори, у період з 1 січня 2016 року по 1 червня 2017 року керівному складу ДП «АМПУ» виплачено зарплати у завищеному розмірі на суму 40,5 мільйонів гривень.
Про це повідомляє проект «Марлін», який оприлюднив лист ДАС до Кабінету міністрів, передає УП.
Працівники Херсонської філії донарахували собі зайвих виплат на оздоровлення на суму 1,3 мільйона гривень.
Через недотримання показників, які є підставою для преміювання працівників на Миколаївській філії необґрунтовано витратили 5,3 млн грн, а працівники Херсонської філії донарахували собі зайвих виплат на оздоровлення на суму 1,3 млн грн - зазначають у Держаудитслужбі.
Аудитори встановили, що Іллічівська філія у 2017 році перерахувала профспілці порту Чорноморськ 70 млн грн на будівництва мостового переходу через Сухий лиман, що не є напрямом діяльності профспілки.
У разі внесення змін, які зроблять можливим перерахування коштів профспілкам на поліпшення інфраструктури необгрунтовані витрати зростуть до 50 млн гривень у 2018 році, йдеться у листі.
Крім того, як зазначають аудитори, розмір портових зборів та надання знижок є непрозорим.
Наприклад, наказ Мінінфраструктури від 6 жовтня 2015 року по впровадженню 50% знижки від ставок усіх зборів, крім адміністративного для суден, що навантажуються або розвантажуються у морських портах України призвів до зменшення доходів Одеської філії приблизно на 57,7 млн гривень. Аналогічні знижки скоротили надходження портових зборів у Южненській філії на суму 102 млн грн, Миколаївській філії - 21,3 млн гривень.
Знижки стосуються і окремих суден. Так, Іллічівська філія стягувала портові збори з Geroite nа Sevastopol та Geroite nа Odessa (прапор суден - Болгарія), як і з суден групи Б, замість віднесення їх до групи А - через що втратила 3,6 млн дол США (91,4 млн гривень).
Южненська філія втратила 97,5 млн грн за користування причалами через неврегульованість на рівні Міністерства інфраструктури України та Фонду державного майна України питання розірвання договорів на користування цими спорудами.
А через те, що Миколаївська філія у липні 2013 року уклала договори сервітуту (обмеженого права користування землею – ред.) на завідомо невигідних умовах у період з 1 січня 2016 року по 1 грудня 2017 року втрачено можливість стягнення з операторів коштів за доступ до причалів на суму 195 млн грн.
Також на фінансовий стан підприємства негативно впливає безнадійна дебіторська заборгованість, неліквідні капітальні інвестиції та невиконання договірних зобов’язань.
