Курси НБУ $ 39.67 € 42.52
У Лесиному виші говорили про сексизм у рекламі

СНУ ім. Лесі Українки

У Лесиному виші говорили про сексизм у рекламі

На факультет філології та журналістики 14 вересня з відкритою лекцією «Сексизм у рекламі: основні механізми та прояви» завітала Оксана Кісь, науковиця, історик та антрополог, феміністка, доктор історичних наук, старша наукова співробітниця Інституту народознавства НАН України, президентка Української асоціації дослідників жіночої історії, голова Львівської міської громадської організації Науково-дослідний Центр «Жінка і суспільство», соціальна активістка, експертка Гендерної експертної платформи ГІАЦ «Крона»

Захід за підтримки Українського жіночого фонду організувала ГО «Альтернативна журналістика», члени якої – викладачі та студенти журналістських спеціальностей, інформує сайт СНУ ім. Лесі Українки.

 Науковиця показала конкретні приклади використання оголеного тіла в рекламі, пояснила, як це впливає на реципієнта. Зображення відверто сексуальних жінок у рекламі чоловічих товарів (наприклад, алкоголю чи будівельних матеріалів) – це гендерна нерівність, що принижує роль жінки в суспільстві, показує її пряму залежність від чоловіка. Жінку асоціюють із «сексуальним товаром», який легко продати. Реклама, яка показує так званих «мачо», теж не рідкість; такі зображення вказують на владність чоловіка. Лекторка зауважила, що оголене тіло доречне лише в мистецтві, бо, коли жінку вносять до товарного ряду, її тіло теж сприймають як товар.

Після виступу Оксани Кісь усі зацікавлені змогли запитувати ораторку про окремі моменти цієї теми. На завершення дійства Оксана Косюк, доцент кафедри соціальних комунікації, голова ГО «Альтернативна журналістика», подякувала Оксані Романівні за надзвичайно цікаву та інформативну лекцію.

Лекторка зауважила, що оголене тіло доречне лише в мистецтві, бо, коли жінку вносять до товарного ряду, її тіло теж сприймають як товар.

Юрій Громик, декан факультету філології та журналістики, кандидат філологічних наук, доцент: «Прилюдна лекція пані Оксани Кісь виявилася цікавою, змістовною, але спонукала до сумних роздумів. Прикро, що наше суспільство терпить над собою публічну наругу у варіанті таких рекламних зображень, про які йшла мова. Ще більш сумно, що в державі не винайдено надійного й дієвого механізму, який би регламентував цю сферу. Тому й у ХХІ ст. час від часу стаємо свідками печерного ставлення до людини... Цей захід став дебютом ГО “Альтернативна журналістика”, яку створено зусиллями працівників та студентів відділення журналістики нашого університету (керівник ГО – доцент Оксана Косюк)."

Наталія Шульська, кандидат філологічних наук, доцент кафедри соціальних комунікацій: «Гендерне дослідження, представлене у відкритій лекції пані Оксани, направду надзвичайно цікаве й актуальне. Адже прояви сексизму ми знаходимо щодня – у рекламі його найбільше. На проілюстрованих лекторкою фрагментах рекламних щитів та етикеток ми побачили, яка “підступна” й маніпулятивна реклама. Ця лекція вкотре переконала в необхідності бути гендерно чутливими до тих інформаційних явищ, які існують навколо нас».

Telegram Channel