Курси НБУ $ 39.79 € 42.38
Українські льотчики на Су-27 перехоплювали польські F-16

«Американські «орли» бачать нас за півтори сотні км, тому доводиться йти на хитрощі, розраховуючи на успіх у ближніх боях…»

Командування Повітряних Сил ЗСУ / Air Force Command of UA Armed Forces

Українські льотчики на Су-27 перехоплювали польські F-16

На волинському авіаційному полігоні «Повурськ» проходять навчання

Із першого ж дня багатонаціонального навчання «Чисте небо –2018» почалися навчальні повітряні бої. Українські льотчики на Су-27 перехоплювали польські F-16, що умовно атакували наземні об’єкти. Поляки працювали зі своєї авіабази, не сідаючи на українські аеродроми навіть на дозаправку, бо заправлялися в повітрі від американських літаків-заправників KC-135. Про це інформує Командування Повітряних Сил ЗСУ / Air Force Command of UA Armed Forces на своїй Фейсбук-сторінці. 

Українські й американські пілоти виконували польотні завдання із відпрацьовуванням злітаності й радіообміну – англійською мовою згідно з міжнародними вимогами. Тож екіпажі у небі перебували на паритетних засадах — американські пілоти вперше літали у нашій льотній зоні, а українські – вперше на практиці вели радіообмін англійською.

Польотні завдання у комплексній взаємодії виконували й екіпажі штурмової авіації на Су-25, а бомбардувальники Су-24М імітували нанесення бомбових ударів по умовних цілях на волинському авіаційному полігоні «Повурськ».

Винищувачі відпрацювали польотні завдання з перехоплення порушників повітряного простору та їхнього супроводу.

Американські винищувачі залітали в Румунію для проведення повітряного поєдинку з румунськими F-16 і теж здійснювали дозаправку від своїх KC-135. F-15С супроводжували ударні групи українських штурмовиків і бомбардувальників.

Польотні завдання у комплексній взаємодії виконували й екіпажі штурмової авіації на Су-25, а бомбардувальники Су-24М імітували нанесення бомбових ударів по умовних цілях на волинському авіаційному полігоні «Повурськ».

Далі – повітряні бої на дальніх та ближніх дистанціях між F-15C, Су-27 і МіГ-29 — як поодинокі, так і групові. Американці моделювали різні ситуації, рухаючись від простого до складного.

Своїми враженнями після повітряних боїв з американськими «орлами» ділиться Олександр — досвідчений пілот Су-27:

— Після бою емоції зашкалюють. Це просто неймовірний досвід. F-15С дуже подібний на наш Су-27. До речі, він приблизно й того самого віку. Але завдяки встановленій сучасній авіоніці американці переважно виграють поєдинки в дальніх повітряних боях. До них важко підібратися, адже їхній літак «бачить» суперника майже за півтори сотні кілометрів. Щоб отримати хоча би найменший шанс на перемогу, доводиться йти на хитрощі: використовувати рельєф, стрімко скорочувати дистанцію, щоб вступити у ближній бій. А там завдяки хорошій пілотажній підготовці наших льотчиків і кращій маневреності нашої техніки вже ми маємо перевагу. У ближньому повітряному бою рецепт перемоги простий: хто перший зайшов у хвіст — той і переміг!

На аеродромі Старокостянтинів американці продемонстрували аварійну посадку винищувача F-15С палубним способом. Літак гальмує за допомогою тросової гальмівної системи, розтягнутої поперек злітно-посадкової смуги. Ця технологія застосовується на авіаносцях.

Авіація тренувалася долати систему протиповітряної оборони. Роль візаві відігравали зенітні ракетні дивізіони Повітряних Сил ЗС України.
Наприклад, «трьохсотки» (С-300) з Херсонщини розташувалися в лісосмузі на Хмельниччині. Командир дивізіону Олександр Філін запевняє, що його хлопці зі своїм завданням — прикриттям важливих наземних об’єктів — упоралися на всі 100%:

— Льотчики, звісно, круті хлопці. Але і ми гав не ловимо… Наприклад, на третій день навчань нашу систему ППО намагалися подолати дві пари винищувачів. Трьох із них ми умовно збили. В результаті за сценарієм навчань літаки свою місію не виконали.

На аеродромі Старокостянтинів американці продемонстрували аварійну посадку винищувача F-15С палубним способом. Літак гальмує за допомогою тросової гальмівної системи, розтягнутої поперек злітно-посадкової смуги. Ця технологія застосовується на авіаносцях

Під час багатонаціональних навчань «Чисте небо-2018» військові повітряних сил різних країн у взаємодії здобули цінний досвід, спільно виконуючи завдання.

«Чисте небо-2018» — це один із практичних кроків Повітряних Сил ЗС України на шляху до наближення війська до стандартів НАТО, це демонстрація підтримання миру й стабільності в повітряному просторі України, підвищення рівня довіри та безпеки в регіоні.

P.S. Пілоти України та США із почестями й за всіма льотними традиціями "відпустили у небо" своїх бойових побратимів, які трагічно загинули в авіакатастрофі…

Довідково:

До «Чистого неба – 2018» залучалося більше ніж 700 осіб, близько 50 одиниць авіаційної техніки країн-учасниць: України, США, Великої Британії, Польщі, Естонії, Данії, Бельгії, Нідерландів та Румунії.

У навчанні взяли участь екіпажі чи не з усіх авіаційних бригад Повітряних Сил ЗС України, здійснено понад 300 літаковильотів.

Та «воювала» не лише авіація. «Чисте небо-2018» – комплексне навчання. Кожен виліт українських, американських, румунських та польських літаків супроводжувало пильне око української протиповітряної оборони. Військовослужбовці радіотехнічних та зенітних ракетних військ провели свої маневри по всій території України.

Telegram Channel