Українські льотчики на Су-27 перехоплювали польські F-16
На волинському авіаційному полігоні «Повурськ» проходять навчання
Із першого ж дня багатонаціонального навчання «Чисте небо –2018» почалися навчальні повітряні бої. Українські льотчики на Су-27 перехоплювали польські F-16, що умовно атакували наземні об’єкти. Поляки працювали зі своєї авіабази, не сідаючи на українські аеродроми навіть на дозаправку, бо заправлялися в повітрі від американських літаків-заправників KC-135. Про це інформує Командування Повітряних Сил ЗСУ / Air Force Command of UA Armed Forces на своїй Фейсбук-сторінці.
Українські й американські пілоти виконували польотні завдання із відпрацьовуванням злітаності й радіообміну – англійською мовою згідно з міжнародними вимогами. Тож екіпажі у небі перебували на паритетних засадах — американські пілоти вперше літали у нашій льотній зоні, а українські – вперше на практиці вели радіообмін англійською.
Польотні завдання у комплексній взаємодії виконували й екіпажі штурмової авіації на Су-25, а бомбардувальники Су-24М імітували нанесення бомбових ударів по умовних цілях на волинському авіаційному полігоні «Повурськ».
Винищувачі відпрацювали польотні завдання з перехоплення порушників повітряного простору та їхнього супроводу.
Американські винищувачі залітали в Румунію для проведення повітряного поєдинку з румунськими F-16 і теж здійснювали дозаправку від своїх KC-135. F-15С супроводжували ударні групи українських штурмовиків і бомбардувальників.
Польотні завдання у комплексній взаємодії виконували й екіпажі штурмової авіації на Су-25, а бомбардувальники Су-24М імітували нанесення бомбових ударів по умовних цілях на волинському авіаційному полігоні «Повурськ».
Далі – повітряні бої на дальніх та ближніх дистанціях між F-15C, Су-27 і МіГ-29 — як поодинокі, так і групові. Американці моделювали різні ситуації, рухаючись від простого до складного.
Своїми враженнями після повітряних боїв з американськими «орлами» ділиться Олександр — досвідчений пілот Су-27:
— Після бою емоції зашкалюють. Це просто неймовірний досвід. F-15С дуже подібний на наш Су-27. До речі, він приблизно й того самого віку. Але завдяки встановленій сучасній авіоніці американці переважно виграють поєдинки в дальніх повітряних боях. До них важко підібратися, адже їхній літак «бачить» суперника майже за півтори сотні кілометрів. Щоб отримати хоча би найменший шанс на перемогу, доводиться йти на хитрощі: використовувати рельєф, стрімко скорочувати дистанцію, щоб вступити у ближній бій. А там завдяки хорошій пілотажній підготовці наших льотчиків і кращій маневреності нашої техніки вже ми маємо перевагу. У ближньому повітряному бою рецепт перемоги простий: хто перший зайшов у хвіст — той і переміг!
На аеродромі Старокостянтинів американці продемонстрували аварійну посадку винищувача F-15С палубним способом. Літак гальмує за допомогою тросової гальмівної системи, розтягнутої поперек злітно-посадкової смуги. Ця технологія застосовується на авіаносцях.
Авіація тренувалася долати систему протиповітряної оборони. Роль візаві відігравали зенітні ракетні дивізіони Повітряних Сил ЗС України.
Наприклад, «трьохсотки» (С-300) з Херсонщини розташувалися в лісосмузі на Хмельниччині. Командир дивізіону Олександр Філін запевняє, що його хлопці зі своїм завданням — прикриттям важливих наземних об’єктів — упоралися на всі 100%:
— Льотчики, звісно, круті хлопці. Але і ми гав не ловимо… Наприклад, на третій день навчань нашу систему ППО намагалися подолати дві пари винищувачів. Трьох із них ми умовно збили. В результаті за сценарієм навчань літаки свою місію не виконали.
На аеродромі Старокостянтинів американці продемонстрували аварійну посадку винищувача F-15С палубним способом. Літак гальмує за допомогою тросової гальмівної системи, розтягнутої поперек злітно-посадкової смуги. Ця технологія застосовується на авіаносцях
Під час багатонаціональних навчань «Чисте небо-2018» військові повітряних сил різних країн у взаємодії здобули цінний досвід, спільно виконуючи завдання.
«Чисте небо-2018» — це один із практичних кроків Повітряних Сил ЗС України на шляху до наближення війська до стандартів НАТО, це демонстрація підтримання миру й стабільності в повітряному просторі України, підвищення рівня довіри та безпеки в регіоні.
P.S. Пілоти України та США із почестями й за всіма льотними традиціями "відпустили у небо" своїх бойових побратимів, які трагічно загинули в авіакатастрофі…
Довідково:
До «Чистого неба – 2018» залучалося більше ніж 700 осіб, близько 50 одиниць авіаційної техніки країн-учасниць: України, США, Великої Британії, Польщі, Естонії, Данії, Бельгії, Нідерландів та Румунії.
У навчанні взяли участь екіпажі чи не з усіх авіаційних бригад Повітряних Сил ЗС України, здійснено понад 300 літаковильотів.
Та «воювала» не лише авіація. «Чисте небо-2018» – комплексне навчання. Кожен виліт українських, американських, румунських та польських літаків супроводжувало пильне око української протиповітряної оборони. Військовослужбовці радіотехнічних та зенітних ракетних військ провели свої маневри по всій території України.