Вчені виявили у рослин «пам'ять»

Рослина «пам'ятає» несприятливі часи і чекає моменту, коли вони стануть далеким минулим.

Pixabay

Вчені виявили у рослин «пам'ять»

Науковці з університетів Бірмінгема і Ноттінгема вдалося розшифрувати механізм, який дозволяє квітковим рослинам відчувати і «запам'ятовувати» зміни в навколишньому середовищі

Як повідомляє «Популярная механика», «пам'ять» рослин не схожа на людську за принципами функціонування, але вона дозволяє рослинам адаптуватися до нових умов, передає DT.ua.

Наголошується, що основою механізму є білковий комплекс PRC2, що відноситься до групи білків, здатних управляти переміщенням частин хромосом ДНК, що призводить до їхнього розташування на потрібній відстані одна від одної. У вищих рослин цей комплекс відповідає за початок цвітіння при настанні сприятливих умов. Разом з тим, як саме рослини їх розпізнають, на даний момент було загадкою для дослідників.

У разі ж настання несприятливих умов, наприклад похолодання, білок VRN2 накопичується в організмі і перешкоджає початку цвітіння.

Тепер же вчені встановили, що PRC2 «включає» інший білок - VRN2. Він відрізняється тим, що при настанні сприятливих для рослин умов він вкрай нестабільний і швидко розпадається. У разі ж настання несприятливих умов, наприклад похолодання, він накопичується в організмі і перешкоджає початку цвітіння. Чим довше тривають несприятливі умови, тим більше білка накопичується в організмі і тим більше часу потрібно на його розкладання.

Варто відзначити, що PRC2 є й у тварин, але механізм, що відключає його, у них виявлений не був.