Курси НБУ $ 39.22 € 42.37
Директор Ковельської міської гімназії побувала на міжнародній конференції у Флоренції

Вільно спілкуватись, безпечно навчатись.

Ковельська міська рада

Директор Ковельської міської гімназії побувала на міжнародній конференції у Флоренції

На запрошення Ради Європи, я мала чудову можливість взяти участь у Міжнародній конференції «Компетентності в дії», яка проходила у Флоренції в рамках програми «Демократична школа» під гаслом «Вільно спілкуватись, безпечно навчатись»

В Італії 140 освітян представляли 86 шкіл 25-ти країн Європи. До складу делегації з України увійшли п’ять директорів закладів освіти (Ковель, Київ, Кропивницький, Конотоп, Миргород) та стільки ж вчителів англійської мови (Миколаїв, Ірпінь, Мелітополь, Ніжин, Слов`янськ).

На відкритті учасників привітали представники Ради Європи, міністерства освіти Італії та ректорату університету Флоренції, інформувала директор міської гімназії Імені Олени Пчілки Олена Вальчук.

«Варто зазначити, що я здобула цінний досвід з проблеми розвитку демократичної культури в школі. Ми детально проаналізували Рамку компетентностей для культури демократії, яка є важливим документом, що ґрунтується на цінностях Ради Європи, а саме: правах людини, демократії та правовладді», - зазначила волинянка.

Важливо зауважити, що Рамка є інструментом для створення навчальних програм, педагогічних та оцінювальних інструментів, придатних у різних ситуаціях і для різних освітніх систем, щодо різних соціальних партнерів – учнів, педагогів, методистів. Основна суть Рамки – це розширення прав і можливостей. Вона пропонує всебічну концептуальну модель компетентностей, необхідної для того, щоб ми могли діяти як демократично та міжкультурно компетентні громадяни. На панельній дискусії ми обговорювали інструмент для розбудови демократичної культури в школі. Адже, у якому суспільстві житимуть наші діти завтра, значною мірою залежить від того, яку освіту ми дамо їм сьогодні.
На практичному занятті нас детально ознайомили з двадцятьма компетентностями, які розподілено на чотири сфери – цінності, ставлення, вміння, знання та критичне розуміння. Для кожної з двадцяти компетентностей для культури демократії було розроблено та апробовано дескриптори цих компетентностей. Ми отримали інформацію про дескриптори, тобто твердження, що вказують на конкретну поведінку людини з певним рівнем компетентності. Ці дескриптори становлять собою важливий і корисний інструмент для створення навчальних програм, планування, навчання та оцінювання. Ми проаналізували ключові дескриптори (базового, середнього та вищого рівня) цінностей, ставлень, навичок та знань, особливості процесу розвитку тестування та рівнів дескрипторів. Важливо було ознайомитися з набором дескрипторів, які апробували вителі-добровольці в конкретних закладах освіти 16-ти європейських країнах.

Я працювала разом з представниками шкіл Англії, Норвегії, Шотлндії, Швеції, Румунії, Греції, Італії, Швейцарії, Фінляндії та Австрії. Ми розповідали про свої проєкти, співуправління в школах, співпрацю з громадою та напрацювали спільне бачення щодо подальших кроків у розбудові освітнього середовища в школах

На практичному занятті з проблеми портфоліо, я зрозуміла, як важливо організувати роботу в школі так, щоб кожен учень мав своє портфоліо, адже воно демонструє його особисте зростання, дає змогу визначити та скоректувати індивідуальну траєкторію розвитку дитини. Важливо, що учасники конференції мали можливість поділитись досвідом з представниками шкіл європейських країн про те, як розвивати демократичну культуру в школі та запозичити новий прогресивний досвід.

«Цікавим було спілкування у групах щодо розбудови демократичного середовища в закладах освіти. Я працювала разом з представниками шкіл Англії, Норвегії, Шотлндії, Швеції, Румунії, Греції, Італії, Швейцарії, Фінляндії та Австрії. Ми розповідали про свої проєкти, співуправління в школах, співпрацю з громадою та напрацювали спільне бачення щодо подальших кроків у розбудові освітнього середовища в школах, - розповіла Олена Вальчук. – Корисною для нас була участь у практичному занятті, де учасники демонстрували презентації та постери про проєктну діяльність школи та особливості розвитку демократичного середовища, розповідали про свої труднощі та досягнення. Варто зазначити, що на конференції нам запропонували якісні стандарти для навчання учнів методом соціальних проєктів».

Проаналізували, які компетентності, а саме навички, цінності, ставлення та знання потрібно практикувати, щоб успішно вирішувати суспільні проблеми. На конференції ми отримали в подарунок цінні книги з проблеми створення демократичного середовища в школах.

Джерело: Ковельська міська рада
Telegram Channel