Банківська реклама повинна розкривати основні умови послуги та не ускладнювати сприйняття інформації
Національний банк ухвалив нові вимоги до розкриття банками інформації про споживчі кредити та депозити в рекламі, що набудуть чинності з 1 вересня 2020 року. Тоді ж запрацюють і вимоги до розкриття інформації про фінансові послуги на вебсайтах банків
Національний банк дав додатковий час на адаптацію, урахувавши складність виконання деяких норм в умовах карантинних обмежень.
Відповідно до нових вимог реклама повинна містити основні умови отримання кредиту чи розміщення депозиту. Для кредиту має бути зазначено реальну річну процентну ставку, максимальну суму кредиту та його термін. Для депозиту – процентну ставку, термін вкладу, валюту та мінімальну суму. Також реклама фінансових послуг не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації.
На власних вебсайтах банки повинні розкрити повну, достовірну та актуальну інформацію про послуги, їх повну вартість для споживача, умови отримання та ризики.
На власних вебсайтах банки повинні розкрити повну, достовірну та актуальну інформацію про послуги, їх повну вартість для споживача, умови отримання та ризики. Для кредиту потрібно розкрити, зокрема, повну річну процентну ставку, загальні витрати споживача (включаючи не лише проценти, але й комісії банку, а також платежі за супутніми та додатковими послугами за їх наявності), періодичність виплати тіла кредиту, процентів та комісій, а також штрафи та пеню у випадку прострочення платежів. Для депозиту потрібно вказати процентну річну ставку, термін вкладу, умови дострокового зняття, платежі за додаткові та супутні послуги банку тощо. Усі примітки та уточнення повинні зазначатися однаковим за розміром і кольором шрифтом, що й умови надання послуги.
Також на вебсайтах мають запрацювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом чи доходів від розміщення коштів на депозит.
Дотримання банками вимог до розкриття інформації в рекламі та на вебсайтах контролюватиме профільний підрозділ Національного банку – Управління захисту прав споживачів фінансових послуг.
Зазначені зміни затверджені постановою Правління Національного банку України від 14 травня 2020 року №62 «Про затвердження змін до Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг».