ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ ОСВІТИ
На Волині перебував міністр освіти і науки України Станіслав Ніколаєнко. Від Кабінету Міністрів він є, так би мовити, куратором нашої області...
На Волині перебував міністр освіти і науки України Станіслав Ніколаєнко. Від Кабінету Міністрів він є, так би мовити, куратором нашої області. Після засідання колегії облдержадміністрації він зустрівся з викладачами Волинського університету імені Лесі Українки. До колег цього вищого навчального закладу прибула також група науковців з Луцького технічного університету на чолі з ректором, професором Віктором Божидарником. Станіслав Ніколаєнко також побував в обласному ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою, зустрівся з волинськими журналістами
Анастасія ФІЛАТЕНКО
Станіслав Ніколаєнко розповів про пріоритети і проблеми, які сьогодні стоять перед освітою і над вирішенням яких працює міністерство. Він відзначив, що нині немає боргів у галузі освіти і науки стосовно заробітної плати та інших виплат. Успішно виконується програма «Шкільний автобус», до 740—750 гривень зросла зарплата освітян. У найближчий час всі загальноосвітні школи будуть комп’ютеризовані і стоїть завдання, щоб половина з них була підключена до Інтернету.
Нині в освітній галузі України вирішується п’ять пріоритетних завдань. Зокрема, це європейська якість і доступність освіти, її демократизація як у школах, так і вузах, де колективи мають вирішувати багато питань, починаючи з обрання керівників. У полі зору міністерства питання соціального захисту викладачів, вчителів, учнів. Міністр наголосив на тому, що в бюджеті слід закладати кошти з тим, щоб педагоги щороку отримували певну кількість житла. Не обминатимуть і таких важливих питань, як моральність, духовність як педагогів, так і учнів. Повинна бути якнайтісніша співпраця сім’ї, школи, дітей і вчителів.
Станіслав Ніколаєнко зауважив, що всіляко підтримує освіту і в державних вищих навчальних закладах, і у закладах інших форм навчання, якщо це освіта високого рівня, а не псевдоосвіта. І хоч, як наголосив він, на нього чинять тиск, він стоятиме на своєму: ті вищі навчальні заклади, які не дають студентам належної освіти, не мають відповідних викладацьких кадрів та й багато чого іншого для успішного навчального процесу, будуть закриті.
У нинішньому році 40 тисяч випускників у різних регіонах в травні стануть учасниками незалежного тестування. І за їх результатами матимуть право вступати до ВНЗ, тобто випускні екзамени у школах одночасно будуть, за бажанням учнів, і вступними до вищих навчальних закладів. А з наступного року таке тестування буде впроваджено повсюдно.
Станіслав Ніколаєнко, звертаючись і до викладачів, і до журналістів, наголошував на тому, що не варто готувати у великій кількості, як це робиться нині, юристів, економістів. Не секрет, що, отримавши диплом, часом не підтверджений хорошими знаннями, молоді люди лишаються без роботи. Більше уваги варто приділяти конкурентоспроможним на ринку праці професіям, зокрема технічним.
Ряд викладачів університетів, а також Волинського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою удостоєні нагород Міністерства освіти і науки — почесних знаків, грамот. Їх вручив Станіслав Ніколаєнко.
Анастасія ФІЛАТЕНКО
Станіслав Ніколаєнко розповів про пріоритети і проблеми, які сьогодні стоять перед освітою і над вирішенням яких працює міністерство. Він відзначив, що нині немає боргів у галузі освіти і науки стосовно заробітної плати та інших виплат. Успішно виконується програма «Шкільний автобус», до 740—750 гривень зросла зарплата освітян. У найближчий час всі загальноосвітні школи будуть комп’ютеризовані і стоїть завдання, щоб половина з них була підключена до Інтернету.
Нині в освітній галузі України вирішується п’ять пріоритетних завдань. Зокрема, це європейська якість і доступність освіти, її демократизація як у школах, так і вузах, де колективи мають вирішувати багато питань, починаючи з обрання керівників. У полі зору міністерства питання соціального захисту викладачів, вчителів, учнів. Міністр наголосив на тому, що в бюджеті слід закладати кошти з тим, щоб педагоги щороку отримували певну кількість житла. Не обминатимуть і таких важливих питань, як моральність, духовність як педагогів, так і учнів. Повинна бути якнайтісніша співпраця сім’ї, школи, дітей і вчителів.
Станіслав Ніколаєнко зауважив, що всіляко підтримує освіту і в державних вищих навчальних закладах, і у закладах інших форм навчання, якщо це освіта високого рівня, а не псевдоосвіта. І хоч, як наголосив він, на нього чинять тиск, він стоятиме на своєму: ті вищі навчальні заклади, які не дають студентам належної освіти, не мають відповідних викладацьких кадрів та й багато чого іншого для успішного навчального процесу, будуть закриті.
У нинішньому році 40 тисяч випускників у різних регіонах в травні стануть учасниками незалежного тестування. І за їх результатами матимуть право вступати до ВНЗ, тобто випускні екзамени у школах одночасно будуть, за бажанням учнів, і вступними до вищих навчальних закладів. А з наступного року таке тестування буде впроваджено повсюдно.
Станіслав Ніколаєнко, звертаючись і до викладачів, і до журналістів, наголошував на тому, що не варто готувати у великій кількості, як це робиться нині, юристів, економістів. Не секрет, що, отримавши диплом, часом не підтверджений хорошими знаннями, молоді люди лишаються без роботи. Більше уваги варто приділяти конкурентоспроможним на ринку праці професіям, зокрема технічним.
Ряд викладачів університетів, а також Волинського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою удостоєні нагород Міністерства освіти і науки — почесних знаків, грамот. Їх вручив Станіслав Ніколаєнко.